2021-05-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ru trader bitcoin. Han vil bruke gevinsten til bolig og er frustrert over hvitvaskningsreglene.
Jeg skal vre enig i at RU som Bitcoin trader er en bra kandidat. Men han har 100 % sikkert et alibi som er like godt som THs alibi. S nei, ikke RU men noen han har luftet drmmen sin til.

Egentlig m jo RU vre dritsur p kidnapperen som greide dra ut masse penger fra TH, noe RU ikke greide. Kidnapperen m virkelig ha kjent til hva RU ville. Uforstelig at politiet ikke har lst saken. Vet de ikke hvordan de skal snakke med RU ? eller hva er problemet ?

De kan da umulig vre s fastlst i konspirasjonsteorien TH/RU at all annen etterforskning utenfor det er uinteressant ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-09 kl. 08:41.
Citera
2021-05-09, 09:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg skal vre enig i at RU som Bitcoin trader er en bra kandidat. Men han har 100 % sikkert et alibi som er like godt som THs alibi.

RUs alibi er nok sannsynligvis bedre enn TH sitt, nr det kommer til stykket.

Citat:
S nei, ikke RU men noen han har luftet drmmen sin til.

Der er vi nok enig.

Citat:
kidnapperen som greide dra ut masse penger fra TH, noe RU ikke greide.

De pengene str nok fint p den monerokontoen, enn s lenge.

Citat:
Kidnapperen m virkelig ha kjent til hva RU ville.

Det tror jeg ogs.

Citat:
De kan da umulig vre s fastlst i konspirasjonsteorien TH/RU at all annen etterforskning utenfor det er uinteressant ?

Tror ikke de er s "fastlst" p RU lenger. De har kanskje funnet ut at han ikke er medskyldig i saken.

Det jeg tenker er at GM har kamuflert sitt eget opplegg med et virvar av falske ledetrder.
Politiet har mttet ta mange omveier for forsikre seg om at de er p rett kurs.

De gr n gjennom en hel del vitner fra forsvinningsdagen p nytt, uten silkehansker later det til.

Tror egentlig ikke man skal forvente s mye mer presse p dette momentet, fr en evt. pgripelse.

Den kommer nok, fr eller senere.
Citera
2021-05-09, 09:33
Medlem
Uff ... det er hakk i plata her n.

I sin frste forklaring for politiet nevnte Tom Hagen Kryptogutten. Og sendte politiets etterforskere ut p wild goose chase etter RU og vennene hans. TEH ogs, fordi RU og TEH kjente hverandre, og fordi TEH hintet til drap p Halloween p Facebook med To Kill a Mockingbird, og fordi siste livsbevis-samtalen gikk til TEH.

Politiet har plikt til etterforske alle spor som kan lede til oppklaring. Dette villednings-sporet fra TH er etterforsket til bunns, og det for lenge siden. Det er ingenting der.

Denne standhaftige spammingen om vennene til RU er et forsk p blse nytt liv i en forlengst forlatt og dd teori. Diskutert ferdig tidlig i trden.
Citera
2021-05-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg tolket det akkurat som NRK tekstet det og s fr TT tolke det han sier til bety hva de vil, gjerne det stikk motsatte av det han sier om det passer bedre til deres agenda.
Ja, det er visst om gjre sttte oppunder offerrollen til TH, p alle mulige mter.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du m jo forst at det ikke er mulig hindre at noen kan kjenne om ytterdren er lst eller ulst, eller avslre om noen har forskt, ved hjelp av en plankebit.

Ellers synes jeg at forslaget ditt, om at et godt egnet valg av skoty for en arbeidsdag i kontorlandskap, best vurderes utifra vret utenfor, br revurderes.

Det tror jeg TH oppfattet ja, at han ikke kunne vre 100% sikker p at ingen hadde vrt p dren i lovlig rend, og senere kunne bevitne at dren var lst.

Derfor tror jeg at TH falt ned p det alternativet selv, si som sant var, at ytterdren var lst da han kom hjem.
Citera
2021-05-09, 09:50
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette villednings-sporet fra TH er etterforsket til bunns, og det for lenge siden. Det er ingenting der.

Sidesporet var nok ment forsinke politiet tilstrekkelig til at flgende
parallelle - og groteske - tidslinje skulle oppfylles:

https://www.aftermath.com/content/human-decomposition/

S sprs det da, om de finner bilen som fraktet liket, hvem som kjrte den
og ikke minst hvor den kjrte.
Citera
2021-05-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uff ... det er hakk i plata her n.

I sin frste forklaring for politiet nevnte Tom Hagen Kryptogutten. Og sendte politiets etterforskere ut p wild goose chase etter RU og vennene hans.
TEH ogs, fordi RU og TEH kjente hverandre, og fordi TEH hintet til drap p Halloween p Facebook med To Kill a Mockingbird, og fordi siste livsbevis-samtalen gikk til TEH.

Politiet har plikt til etterforske alle spor som kan lede til oppklaring. Dette villednings-sporet fra TH er etterforsket til bunns, og det for lenge siden. Det er ingenting der.

Denne standhaftige spammingen om vennene til RU er et forsk p blse nytt liv i en forlengst forlatt og dd teori. Diskutert ferdig tidlig i trden.
goose chase ? Ikke rart de ikke har lst saken om de tenker slik. Selvsagt er kidnapperen de kommuniserer med, en av krypto gutta RU fortalte alt til. Som da kom p en annen mte f penger ut av TH p.
Citera
2021-05-09, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sidesporet var nok ment forsinke politiet tilstrekkelig til at flgende
parallelle - og groteske - tidslinje skulle oppfylles:

https://www.aftermath.com/content/human-decomposition/

S sprs det da, om de finner bilen som fraktet liket, hvem som kjrte den
og ikke minst hvor den kjrte.
Er jo bare tull dette ogs, gr ikke an kjre ut av det omrdet uten bli sett av et eneste kamera. Har ikke sett at de har etterlyst video opptak fra privatbiler som kjrte i omrdet under den aktuelle tiden. Ganske enkelt drlig etterforskning.
Citera
2021-05-09, 11:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
gr ikke an kjre ut av det omrdet uten bli sett av et eneste kamera.

Du tar (som vanlig) feil igjen.

Fra denne saken p NRK 4. april 2019:
Jakter p bil
Politiet har klart samle inn rundt 6000 timer med videomateriale fra overvkingskameraer, som etterforskere systematisk finkjemmer for spor.

Men bilen til de antatte gjerningspersonene kan likevel ha kommet seg ut av omrdet uten bli fanget p video, opplyser politiet.

Politiinspektr Tommy Brske er sentral i etterforskningen. Han mener det er fullt mulig unng de mest iynefallende kamerane.

Jeg tenker at med god planlegging, er det mulig gjre det vesentlig vanskeligere bli fanget opp, sier Brske.

Det er mange smveier i omrdet uten kameradekning.
Citat:
Har ikke sett at de har etterlyst video opptak fra privatbiler som kjrte i omrdet under den aktuelle tiden. Ganske enkelt drlig etterforskning.

Citera
2021-05-09, 11:53
Medlem
bamdidams avatar
Citat:
Det er ingen som tror p det resonnementet om bakhonet som du legger frem. Det samme gjelder flere andre oppfattelser du har av saken - du har rett og slett snappet opp informasjon fra trollene i trden.
Selvsagt tror de fleste at TH er uskyldig - det finnes ingen bevis for at TH har drept AEH - derimot har TH alibi.
Partnerdrap skjer som oftest i affekt. Det er svrt usannsynlig at noen planlegger et partnerdrap, hvor man gjr seg avhengi av medvirkere. Svrt skt vil jeg si!

Haha 😂 Det r TH sina egna ord att han sg ett bakhon trodde AE hade ftt hjrtinfarkt! Ett bakhon han sjlv inte knner igen, s han menar ju att den inte kommer frn deras hem!
TH behver inte ha mrdat AE sjlv, han har sjlvklart fixat s att ngon annan har mrdat henne. Men oskyldig r han inte.
De flesta mord i sdana situationer som deras situation begs som oftast av partnern till den mrdade.

Har sjlvklart inte snappat upp information frn dig och de andra trollen som tror han r oskyldig.
Citera
2021-05-09, 12:08
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Dette er din tro - spunnet frem med din fantasi.
Jeg har ingen tro p at AEH var et psykopatoffer, og jeg har ingen tro p at AEH ville ftt 800 millioner ved en eventuell skilsmisse.
TH er selvsagt ikke den eneste med et motiv. Faktisk har han ikke et motiv, slik jeg ser det.

Hvis det er noe i ryktene om at AEH hadde begynnende demens, s kan det forklare hvorfor hun sa s mye motstridende til venner og bekjente.
Det er veldig vanlig at demente fler seg motarbeidet av sine nrmeste pga sykdommen. De kan ogs fremst forvirret og redd, uten at det er slik hele tiden.

I en slik tilstand, samtidig at hun er gift med en milliardr, s kan en potensiell GM sett sitt snitt og utnyttet situasjonen. AEH ville i sfall vrt et lett bytte.

Dette er provoserende lesning. Stygt overfor AE og venner som var glad i henne. Tror du virkelig at venner som har vitnet ikke ville ha merket om hun var syk? Demens merkes, det kan jeg love deg. S du mener at hennes fortvilelse og sammenbrudd overfor venner hun stolte p, ikke var reelt, men en dement persons vrangforestillinger og fantasi?
Citera
2021-05-09, 12:12
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ikke kidnappet ? Hvordan forklarer du forsvinningen, kravbrevet og kommunikasjonen med kidnapperen og alt det andre ?

Unnskyld, men du fremstr virkelig som tjukk i hodet.
Citera
2021-05-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Dette er provoserende lesning. Stygt overfor AE og venner som var glad i henne.

Ja, dette er stygt gjort og et nytt lavml fra Havhest.

Men det sier kanskje sitt om TT nr man m ty til snne beskrivelser og ramme offeret i saken, i et forsk p forsvare TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in