Okej, nu har jag gått in på Youtube för att kolla på animationer som någon rekommenderade mig att göra.
Citat:
Vaccines help your body to produce spike proteins i large volumes
You wont get sick BECAUSE IT'S ONLY THE SPIKES
https://youtu.be/WOvvyqJ-vwo?t=163
Ja, så långt tror jag alla är med, men varför finns det ingen animation som förklarar varför dessa spikproteiner skulle vara ofarliga för oss då vi nu vet att spikproteinet från viruset är farligt och står får en stor del av skadorna?
Alla pratar som om spikproteinet som skapas av vaccinet är ofarligt, men ingen berättar varför...
"vaccinet skapar MASSA SPIKPROTEIN I DIN KROPP men DET ÄR HELT OFARLIGT"
Allvarligt talat, jag tror detta beror på att när vaccinet skapades så kände man inte till exakt hur viruset skadade oss. Informationen och forskningen om spikproteinets roll vid covid-19 kom för sent för att hinna tas med i beräkningen när man tillverkade vaccinet. Allt pekar mot det just nu och alla med en hjärna ser igenom dessa taffliga försök att bortförklara problemet.
Googlar man även på lite äldre nyhetsartiklar om vaccinet så säger många av våra svenska företrädare samma sak, man har låst sig vid att vaccinet är ofarligt för det
INNEHÅLLER INTE VIRUSET BARA OFARLIGT SPIKPROTEIN. Men detta är ett feltänk som troligtvis berodde på okunskap om spikproteinets roll.