Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Nu var det väl inte bara ett 12-årigt barn som blev våldtagen:

Ingen utvisning?
Citera
2021-05-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT har kontaktat rektorn med han/hon vägrar prata med media:
Vilken skola gäller det?
Citera
2021-05-12, 12:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashteta
Skärmdump från hans profilbild på Facebook som nu är borttagen.
https://ibb.co/KXtzYgJ
Set ut som en nyrakad Hanif Bali.
Citera
2021-05-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
De senaste (2?) gångerna en elevassistent har sexuellt utnyttjat ett barn har gärningsmannen, om jag inte missminner mig, haft utomeuropeiskt ursprung. Hade onekligen varit intressant att veta om så är fallet även denna gång.

"Att elevassistenten uppträtt olämpligt har varit känt av skolledningen." Är det månne rädsla för att gynna SD som man valt att blunda?

Lite överraskande att han inte hann ringa sina bröder eller kusiner för att bjuda på lite gratis våldtäkt. Babbar gör ju gärna sånt i grupp.

För en babbe att hitta en medgärningsman till sexualbrott är det bara att ropa in i vardagsrummet om nån vill med.
Citera
2021-05-12, 13:12
Medlem
Gizurs avatar
Det här måste väl rimligen vara han

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-0...sson-hemma-vid

Citat:
[xxxx xxx] kontrollerar röstkort och legitimationer medan Mustaffa El Batall tar fram valsedlar för alla partier.
Citera
2021-05-12, 13:17
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Nej inte om offret fyllt 12, då hade det i de flesta fall klassats som en "second degree felony" med maxstraffet 15 år.

Då snackar vi frivilliga samlag, typ det som hände den halvkände svensken för några veckor sedan. Han fick 15 år i Florida för friviligt samlag med en 15-årig flicka. Här snackar vi tvång mot ett 12-årigt offer. Nej, han hade kommit ut med fötterna före.
Citera
2021-05-12, 13:36
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ldtakt-pa-elev

Edit. Är inte elevassistent ett sånt där jobb som soc./kommunen ger till oduglingar och hoppas att de ska skärpa till sig?

Nja. Kanske förr. Det är så många arbetslösa idag att de flesta "oduglingar" inte väljs ut till elevassistenter.

Jag har kommit i kontakt med ca, tja, 40 st gissar jag på en höft, de flesta är rätt vettiga. Man kan konstatera att de "svenska" kanske är lite småslitna, äldre, långtidsarbetslösa; de flesta av eventuellt andra etniciteter är relativt normala, med ett fåtal konstiga undantag, och ofta under kring 25-30 (killar/män) eller under 50 (tjejer/damer), samt långtidsarbetslösa. De flesta talar rimlig svenska. Tror inte att det är ett drömyrke för män, då det rimligen betalar sig rätt dåligt, men för många av kvinnorna tycks det vara rätt ok arbete. Det innebär också att de skarpaste elevassistenterna är kvinnor, kanske sådana som själva haft lärarambitioner men failat pga krig eller annat.

Ja, grova generaliseringar. Pratar skola. På förskolan är jag mycket mer skeptisk, där tycks enda kravet vara "kvinna", gärna med erfarenhet av egna barn, då spelar det ingen roll vad man kan eller hur bra man är på svenska. Förskoleassistenter skickas typ direkt från arbetsförmedlingen känns det som, och kvaliteten varierar enormt - vissa är givetvis riktig bra, andra inte.
Citera
2021-05-12, 14:04
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det finns mycket att bli upprörd över i denna historia, inte minst det faktum att GM ännu en gång är en babbe som inte borde ha varit i landet till att börja med. Men allra mest förbannad blir jag nog över följande (hämtat från en citerad text som uppges komma från Skånska Dagbladet, min understrykning):

"Elevassistenten, som är i 30-årsåldern, hade redan innan övergreppen varit fysiskt närgången mot elever på skolan. Det ledde till att han stängdes av i tre dagar.

Därefter upprättades en handlingsplan som skulle pågå i ett halvår fram till den siste april förra året. I de slogs fast att mannen inte fick han någon form av fysisk kontakt med eleverna, vare sig under skoltid eller på fritids."

Vad i helvete är detta för tokerier??? En vuxen man som arbetar med barn på en skola är fysiskt närgången mot barnen. Om detta är helt klarlagt och bevisat, så borde det naturligtvis leda till att mannen omgående avskedas och att hans agerande polisanmäls. Istället "upprättas en handlingsplan", enligt vilken mannen under ett halvår ska visa att han kan låta bli att tafsa på barnen han arbetar med. Vad är det här för jävla mentalitet?

Detta kan enbart ske i Sverige, och som vanligt handlar det om daltande med asociala, kriminella babbar.

Han jobbade dessutom som avlösare inom FSF vilket ofta är barn som inte kan förmedla sig. Vem vet vad mer han gjort. Inte bara rektorn som ska förklara sig. Även de som anställt honom som ledsagare?
Citera
2021-05-12, 14:23
Medlem
Som vanligt i dessa fall undrar jag om skolan verkligen gjort sin plikt. Har de begärt utdrag ur belastningsregistret? Har ju varit en hel del fall nu med pedofiler på skolor som haft med sig bagage i belastningsregistret.

I vilket fall som, vilket jävla kräk!
Citera
2021-05-12, 14:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så är det, reagerat på att de sätter unga ensamkommande på känsliga jobb, mycket även inom barnomsorgen... Tid att belysa detta innan fler barn drabbas av .........
För att inte tala om alla babbar som torkar Annette, 81, i rumpa och underliv på ålderdomshem
Citera
2021-05-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afghan-skodare
Citerat ur domen:

Situationen är helt absurd:

Vad har han ställt till med på sina andra arbetsplatser?

När man läser det så sker man att rektorn/skolledning tamefan också har lika mycket ansvar. De visste och dessutom att rektor flera gånger hindrat gm från att följa elever hem
Citera
2021-05-12, 16:17
Medlem
slaskrensares avatar
Kom igen nu, ingen som har koll på vilken skola det gäller?

Rektorn borde stå i stupstock mitt på Möllevångstorget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in