Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-11, 17:02
Medlem
Ytterligare ur domen:

Citat:
Han har en egen lägenhet i Malmö men bor hos sina föräldrar på grund av att lägenheten måste renoveras och för att hans mamma tycker att han ska gifta sig innan han flyttar hemifrån.

Ur förhör:

Har du gett en vibrator till NN4?

Nej. Jag är inte säker på något. Jag vet inte. Jag kommer inte ihåg att jag gjort det.

NN4 säger att du har gett en vibrator till henne. Kan du förklara varför hon sägerdetta?
Jag kommer inte ihåg.

Skulle det kunna vara så att du gett en vibrator till NN4?
Inte så passande att man gör det. Det är inte så passande. Varför skulle jag göra det? Jag kommer inte ihåg.

Citat:
Han minns inte något av de 19 telefonsamtal under december 2020 som utredningen visat ska ha varit mellan hans och målsägandens telefonnummer. Att han inte minns något beror förmodligen på hans dåliga minne.

Citat:
Han använde användarnamnet ”Musti” på snapchat.
Citera
2021-05-11, 17:12
Medlem
@afghan-skodare

På vilken skola skedde det här?
Citera
2021-05-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ldtakt-pa-elev

Edit. Är inte elevassistent ett sånt där jobb som soc./kommunen ger till oduglingar och hoppas att de ska skärpa till sig?
Jo, tyvärr. Ofta kan ha mycket egentid med funktionsvarierade barn dessutom.
Citera
2021-05-11, 17:36
Medlem
Det finns mycket att bli upprörd över i denna historia, inte minst det faktum att GM ännu en gång är en babbe som inte borde ha varit i landet till att börja med. Men allra mest förbannad blir jag nog över följande (hämtat från en citerad text som uppges komma från Skånska Dagbladet, min understrykning):

"Elevassistenten, som är i 30-årsåldern, hade redan innan övergreppen varit fysiskt närgången mot elever på skolan. Det ledde till att han stängdes av i tre dagar.

Därefter upprättades en handlingsplan som skulle pågå i ett halvår fram till den siste april förra året. I de slogs fast att mannen inte fick han någon form av fysisk kontakt med eleverna, vare sig under skoltid eller på fritids."

Vad i helvete är detta för tokerier??? En vuxen man som arbetar med barn på en skola är fysiskt närgången mot barnen. Om detta är helt klarlagt och bevisat, så borde det naturligtvis leda till att mannen omgående avskedas och att hans agerande polisanmäls. Istället "upprättas en handlingsplan", enligt vilken mannen under ett halvår ska visa att han kan låta bli att tafsa på barnen han arbetar med. Vad är det här för jävla mentalitet?

Detta kan enbart ske i Sverige, och som vanligt handlar det om daltande med asociala, kriminella babbar.
Citera
2021-05-11, 18:08
Medlem
okok1s avatar
SVT har kontaktat rektorn med han/hon vägrar prata med media:
Citat:
SVT har varit i kontakt med skolans rektor som hänvisar till skolförvaltningen på Malmö stad. Där säger utbildningschefen Mikael Dahlberg att han vill läsa domen innan han uttalar sig.
Citera
2021-05-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT har kontaktat rektorn med han/hon vägrar prata med media:
Media får reda på det men skolan och kommunen känner inte till det då de ännu inte läst domen. Hur man än vrider och vänder på det så ser det inte bra ut (antingen skyddar de elevassistenten eller så har de verkligen inte koll). Jävla idioter.
Citera
2021-05-11, 18:22
Medlem
Finns det en bild på våldtäktsmannen Mustaffa El Batall
Citera
2021-05-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det finns mycket att bli upprörd över i denna historia, inte minst det faktum att GM ännu en gång är en babbe som inte borde ha varit i landet till att börja med. Men allra mest förbannad blir jag nog över följande (hämtat från en citerad text som uppges komma från Skånska Dagbladet, min understrykning):

"Elevassistenten, som är i 30-årsåldern, hade redan innan övergreppen varit fysiskt närgången mot elever på skolan. Det ledde till att han stängdes av i tre dagar.

Därefter upprättades en handlingsplan som skulle pågå i ett halvår fram till den siste april förra året. I de slogs fast att mannen inte fick han någon form av fysisk kontakt med eleverna, vare sig under skoltid eller på fritids."

Vad i helvete är detta för tokerier??? En vuxen man som arbetar med barn på en skola är fysiskt närgången mot barnen. Om detta är helt klarlagt och bevisat, så borde det naturligtvis leda till att mannen omgående avskedas och att hans agerande polisanmäls. Istället "upprättas en handlingsplan", enligt vilken mannen under ett halvår ska visa att han kan låta bli att tafsa på barnen han arbetar med. Vad är det här för jävla mentalitet?

Detta kan enbart ske i Sverige, och som vanligt handlar det om daltande med asociala, kriminella babbar.

Citerat ur domen:

Citat:
Skolan hade ett klargörande samtal med Mustaffa El Batall. Det upprättades då en handlingsplan för Mustaffa El Batall med start den 9 december 2019 och avslut den 30 april 2020. Detta dokument har undertecknats av rektor den 9 december 2020. Av handlingsplanen framgår bland annat följande. Samtal med arbetsledare har genomförts den 13 och 18 november. Klargörande samtal har genomförts med medarbetaren den 3 december.

Bakgrunden var att tydliggöra för medarbetaren olämpligheten i att ha fysisk kontakt med (att inte vidröra) elever såväl under skoltid som fritidstid.

Medarbetaren har varit avstängd den 4–6 december, men är åter i tjänst måndag den 9 december.

Under den fortsatta tjänstgöringen på skolan gäller nolltolerans beträffande beröring av elever.

Situationen är helt absurd:

Citat:
Huvudrektorn hade stoppat Mustaffa El Batall flera gånger från att följa [elev] hem och kuratorn hade sagt till Mustaffa El Batall att han skulle ha en armlängds avstånd till andra elever.

Han hade fått veta av rektorn att Mustaffa El Batall inte fick vara ensam med [elev].

Vad har han ställt till med på sina andra arbetsplatser?
Senast redigerad av Afghan-skodare 2021-05-11 kl. 18:32.
Citera
2021-05-11, 18:28
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Varför ens kräva utdrag ur belastningsregistret för skolanställda om de ändå ska tillsätta någon invandrare vi egentligen inte vet något om förutom att vissa grupper är överrepresenterade inom sexbrott..?

Utvisa hela familjen!
Citera
2021-05-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFlestaSuger
@afghan-skodare

På vilken skola skedde det här?
Vet ej. Detta nämns så vitt jag vet inte heller i domen, förmodligen för att skydda BO.
Citera
2021-05-11, 18:42
Medlem
Vad är det egentligen med män från muslimska länder och att våldta utvecklingsstörda barn?

Bara för någon vecka sedan hade vi araben som våldtog en 17-åring som behövde färdtjänst och nu har vi en till som våldtagit ett 12-årigt barn.
Citera
2021-05-11, 18:46
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ldtakt-pa-elev

Edit. Är inte elevassistent ett sånt där jobb som soc./kommunen ger till oduglingar och hoppas att de ska skärpa till sig?
Så är det, reagerat på att de sätter unga ensamkommande på känsliga jobb, mycket även inom barnomsorgen... Tid att belysa detta innan fler barn drabbas av .........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in