Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-05-17, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Spesielt antyde at nkkelen kan ha blitt tatt og brukt av kidnappere da, siden han visste utmerket godt at AEH hadde brukt den for lse dem inn kvelden i forveien.
har liten tro p at hun gikk ut i garasjen for legge den i skoen framfor det lille strekbordet inne. Nkkel legges i skoen frst nr man forlater huset. Helt vanlig praksis for eldre. Kidnapper trenger ikke nkkel nr de frst er inne i huset. De la jo igjen mobil. Trenger ikke nkkel. Skal jo fordufte for ever. Th er en skikkelig blffmaker.
Senast redigerad av LH07 2021-05-17 kl. 01:25.
Citera
2021-05-17, 01:23
Medlem
Citat:
Jeg husker hvor jeg var og hva jeg gjorde bde 11 september og 22 juli, fremdeles.

Jeg har forresten ingen personlig forbindelse til noen av disse sakene, men om jeg hadde hatt det hadde jeg nok husket det enda bedre.

De samme mekanismene ville vrt aktuelle nr det er en tragdie som rammer en nrt og personlig, faktisk mest sannsynlig i enda strre grad.

Dette er ganske elementr traumepsykologi.
Det siste du skriver avslrer at du ikke vet.
Jeg vet! Du tar feil!
Citera
2021-05-17, 01:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det siste du skriver avslrer at du ikke vet.
Jeg vet! Du tar feil!

Du er dum.

Er vi p samme niv n?
Citera
2021-05-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH har i ulike sammenhenger vist ganske tydelig at han husker godt.

Attptil skriver han ned flere detaljer i almanakken sin.
Dermed kan han lene seg p bde hukommelsen og notatene sine.

Stadig har han vist frem notatboken sin i avhr for understreke nr, hvor og hva han gjorde i forhold til ulike sprsml han har ftt.
Men nr det kommer til sentrale sprsml i saken ser det ut til skurre litt.

Kjre vene, dette lir direkte latterlig ! Ja han skriver mye ned i bkene sine, men neppe hvilken vei han kjrer og hvor han parkerer hver dag.
Citera
2021-05-17, 01:33
Medlem
Citat:
Jeg husker hvor jeg var og hva jeg gjorde bde 11 september og 22 juli, fremdeles.

Jeg har forresten ingen personlig forbindelse til noen av disse sakene, men om jeg hadde hatt det hadde jeg nok husket det enda bedre.

De samme mekanismene ville vrt aktuelle nr det er en tragdie som rammer en nrt og personlig, faktisk mest sannsynlig i enda strre grad.

Dette er ganske elementr traumepsykologi.

Nei, det trenger man ikke ndvendigvis huske. Hans mor dde av hjerteinnfarkt da han var 10 r gammel. Han ringer kona si flere ganger i lpet av dagen og begynner bli redd for at det samme har skjedd med kona og kjrer hjem. Da raser han inn i huset for lete p de plassene han forventer finne henne. Han har en tanke i hodet. Da er det ikke kjrerute og hvilken parkeringsplass han brukte som vil huskes i ettertid.
Citera
2021-05-17, 01:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Nei, det trenger man ikke ndvendigvis huske. Hans mor dde av hjerteinnfarkt da han var 10 r gammel. Han ringer kona si flere ganger i lpet av dagen og begynner bli redd for at det samme har skjedd med kona og kjrer hjem. Da raser han inn i huset for lete p de plassene han forventer finne henne. Han har en tanke i hodet. Da er det ikke kjrerute og hvilken parkeringsplass han brukte som vil huskes i ettertid.

Men han vet godt hva som er den raskeste veien hjem.

Man skal ganske langt inn i traumelandskapet fr man kommer dithen at man snakker om faktiske fortrengte minner, snn p ordentlig.
Citera
2021-05-17, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Kjre vene, dette lir direkte latterlig ! Ja han skriver mye ned i bkene sine, men neppe hvilken vei han kjrer og hvor han parkerer hver dag.

Poenget er at dette illustrerer at TH har god kontroll p detaljer og har god hukommelse.
Hans observasjonsevne og veldige detaljorientering viser at han normalt har bra oversikt.

Men nr det har kommet sentrale og viktige sprsml i avhr har han ved flere anledninger vrt vag.
Citera
2021-05-17, 01:40
Medlem
Citat:
Du er dum.

Er vi p samme niv n?
Nei, vi er ikke p samme niv.
Poenget mitt er at du avslrer at du ikke har erfaring om det du uttaler deg om.
Du tror du har det utifra to datoer du trekker frem.
22. juli og 11. september var kollektive sjokk, det er en helt annen sak, som penbart ikke hadde en direkte impakt p deg, slik det var for ofrene og de prrende som ble direkte berrt. Det du opplevde var indirekte, pluss at du kunne dele det kollektive sjokket og sorgen med et helt land og verden. Du ryddet ikke opp i kaoset alene - det var et fellesskap som samarbeidet. Kort sagt dummen!
Citera
2021-05-17, 01:45
Medlem
Citat:

Man skal ganske langt inn i traumelandskapet fr man kommer dithen at man snakker om faktiske fortrengte minner, snn p ordentlig.

Det er ingen raskeste veien hjem. De to hovedrutene tar omtrent like lang tid og trafikken avgjr.

Noen ganger kan man ogs kjre ruta langs Finstadjordet og gamleveien videre og komme raskest frem p den mten.
Citera
2021-05-17, 01:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, vi er ikke p samme niv.
Poenget mitt er at du avslrer at du ikke har erfaring om det du uttaler deg om.
Du tror du har det utifra to datoer du trekker frem.
22. juli og 11. september var kollektive sjokk, det er en helt annen sak, som penbart ikke hadde en direkte impakt p deg, slik det var for ofrene og de prrende som ble direkte berrt. Det du opplevde var indirekte, pluss at du kunne dele det kollektive sjokket og sorgen med et helt land og verden. Du ryddet ikke opp i kaoset alene - det var et fellesskap som samarbeidet. Kort sagt dummen!

Du forsto penbart ikke poenget, og heller ikke mekanismene bak.

Jeg brukte disse to hendelsene som et kortfattet eksempel p hvordan spesielle hendelser kan pvirke minnet.

Men hvis man ikke kan noe spesielt om disse tingene s forstr jeg at det ikke gir srlig mening.
Citera
2021-05-17, 01:59
Medlem
Citat:

Ja, men da fr du bare synes at det er rart.

Det som slr meg nr jeg leser her inne er at dere finner veldig mye rart.

Badekaret som rant over f.eks. I flge noen her, s er ikke dette mulig. Jo, det er mulig. Har selv opplevd det flere ganger. Skal gjre andre ting mens jeg venter p at badekaret fylles opp, glemmer badetkaret og s renner det over. Dette synes dere er rart. Det synes ikke jeg.

Lipomet (fettkulen) AEH har p hndleddet. Det er visst rart det ogs. Det er visst tegn p mishandling. Selv har jeg nettopp fjernet en slik fettkul p hndleddet. Jeg har ikke blitt mishandlet.

Jeg synes heller ikke det er rart at TH ba politiet konsentrere seg om frste etasje.
Jeg synes heller ikke det er rart at TH blir vanskelig under avhr.

Hvis min samboer ble kidnappet og det l igjen en trussel om at hodet kom til bli kappet av og politiet konsentrerte seg om meg og om feil ting i steden for gjre jobben sin, skal jeg love deg at jeg hadde blitt stressa og at jeg hadde blitt vanskelig ha med gjre. Jeg hadde hatt det veldig travelt med finne samboeren og blitt rasende om politiet kastet bort tiden.
Da hadde jeg bedt dem f litt fart p seg og for i helvete slutte tulle og bedt dem gjre det dem skal. Som uskyldig er det en helt naturlig reaksjon.

Jeg sier dermed ikke at jeg utelukker TH som gjerningsmann. Saken er ikke lst, s det kan jeg ikke gjre. Like lite som dere kan sl fast at han er gjerningsmann. Vi vet alt for lite enda. Nr politiet s tydelig ikke vet, s kan ikke dere vite heller.
Citera
2021-05-17, 02:03
Medlem
Men hva vet TH om at det "ikke skal ha skjedd noe" i 2. etasje...
Politiet plikter ta de etterforskningsskritt som er ndvendige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in