Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jo, det vill vi. Snygg, kraftfull, vital.

Men såna kvinnor vill svaga män inte ha. Väljer Blondinbella o likn.

Så det är på grund av Gretas snygga utseende som ni hyllar henne, jag som trodde det var för hennes koldioxidbudget och alarmism...

”Vital” vete fasen, tycker snarare hon känns fysiskt klen och psykiskt verkar hon inte heller i topp. Hon inser numera själv att det bara är ett spel för gallerierna när hon tillåts tala några minuter på klimattoppmötena: ”Titta här ungar, vi politiker lyssnar på er så nu kan ni sluta med era barnsliga små skolstrejker.” Sen kör de sitt eget race, även om Greta har krävt att utsläppen måste ner till noll.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Greta™ är som bekant fortfarande prepubertal. De som dras till prepubertala bör be sjukvården om hormonell behandling som dämpar sexdriften.

Det är svårt att inte älska dina inlägg, Osynlige.Mannen <3 Som vanligt huvudet på spiken.

Om man längtar efter att flåsa över tidningsomslag med en 12-åringskropp som dessutom är märkt av självsvält, ja vad ska man säga...

Att män som attraheras av en fullvuxen kvinnas kropp (med Blondinbella som exempel) är svaga medan starka män föredrar en som av allt att döma inte genomgått puberteten?

Med sådana vänner behöver Greta inga fiender.
2021-05-19, 08:32
Medlem
wwrs avatar
Det som är farligt med den globala agendan är att den kör över allting. När allt likriktas och avvikande åsikter inte tolereras skapas en diktatur där det bara gäller att göra som regimen säger och aldrig ifrågasätta.

När Greta får glamour-pris så förlorar orden sitt värde. Själv anser jag att hon manipuleras av storfinansen. Men om hon får miljöpriser är det ju rimligt. Men när hon uttalar sig om Corona, Hongkong, Indien och mycket annat förlorar även Greta sin trovärdighet. Det handlar bara om att den som följer den globala agendan alltid har rätt. Det handlar om att tillhöra rätt grupp.

"War is peace
freedom is slavery
ignorance is strength.”
Och Greta är glamour
Senast redigerad av wwr 2021-05-19 kl. 08:49.
2021-05-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det som är farligt med den globala agendan är att den kör över allting. När allt likriktas och avvikande åsikter inte tolereras skapas en diktatur där det bara gäller att göra som regimen säger och aldrig ifrågasätta.

När Greta får glamour-pris så förlorar orden sitt värde. Själv anser jag att hon manipuleras av storfinansen. Men om hon får miljöpriser är det ju rimligt. Men när hon uttalar sig om Corona, Hongkong, Indien och mycket annat förlorar även Greta sin trovärdighet. Det handlar bara om att den som följer den globala agendan alltid har rätt. Det handlar om att tillhöra rätt grupp.

Jag tittade in i Gretas Twitter-konto från i fredags. Med lidande blick höll hon upp sitt skolstrejksplakat hemma i lägenheten. Men nästan alla svaren och kommentarerna handlade om konflikten mellan Israel och Palestina. Det vill säga, hennes konto användes inte, som så många gånger förr, för att diskutera hennes klimataktivism utan som plattform för något helt annat.

Många kräver förstås också att hon ska engagera sig i just deras kamp. Det misstaget har hon gjort ett antal gånger. Utan att inse att om man tar parti för en part så alienerar man därigenom samtidigt deras motpart. Och vrede och ilska kommer som ett brev på posten.

Ska bli intressant att se hur det går med klimatstrejkerna i fortsättningen. Själv tror jag att hennes kamp är ganska meningslös. Det finns inte tillräckligt många som är villiga att strunta i sina studier för en sådan här sak.

Sen kan man ju undra varför hon använde munskydd utomhus, munskydd som renderar enorma mängder avfall (och även koldioxidutsläpp vid tillverkning och frakt). Plötsligt var det inte viktigt att tänka på miljön. Det gick ju även emot rekommendationerna från FHM. Det är inte bra att låta sig styras av ångest. Framför allt inte när man försöker dra med sig andra i sitt dåliga mående.

Men de som utnyttjar Gretas ångest gnuggar förstås händerna och utnyttjar henne för egna politiska eller ekonomiska syften.
2021-05-19, 09:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag tittade in i Gretas Twitter-konto från i fredags. Med lidande blick höll hon upp sitt skolstrejksplakat hemma i lägenheten. Men nästan alla svaren och kommentarerna handlade om konflikten mellan Israel och Palestina. Det vill säga, hennes konto användes inte, som så många gånger förr, för att diskutera hennes klimataktivism utan som plattform för något helt annat.

Många kräver förstås också att hon ska engagera sig i just deras kamp. Det misstaget har hon gjort ett antal gånger. Utan att inse att om man tar parti för en part så alienerar man därigenom samtidigt deras motpart. Och vrede och ilska kommer som ett brev på posten.

Ska bli intressant att se hur det går med klimatstrejkerna i fortsättningen. Själv tror jag att hennes kamp är ganska meningslös. Det finns inte tillräckligt många som är villiga att strunta i sina studier för en sådan här sak.

Sen kan man ju undra varför hon använde munskydd utomhus, munskydd som renderar enorma mängder avfall (och även koldioxidutsläpp vid tillverkning och frakt). Plötsligt var det inte viktigt att tänka på miljön. Det gick ju även emot rekommendationerna från FHM. Det är inte bra att låta sig styras av ångest. Framför allt inte när man försöker dra med sig andra i sitt dåliga mående.

Men de som utnyttjar Gretas ångest gnuggar förstås händerna och utnyttjar henne för egna politiska eller ekonomiska syften.
Hon har ju bara blivit en talesperson för globala medias agenda.

Jag har aldrig studerat reklam. Men jag tycker de helt spolierade sin lilla diamant. De hade förmodligen svultit och teatertränat en unge under flera år. Hela det globala nätverket gick in och gjorde henne till årets person. Hon var på allas läppar. - Det mystiska, närmast gudomliga barnet som bara kunde tänka på isbjörnar.

Och vad blev det av hela historien? - Hon seglade över Atlanten och krävde stora uppoffringar, men när hon inte fick sittplats på tåget gnällde hon! Numera upprepar hon bara senaste vridningen av globala medias agenda. Alla gäspar. Man kan lika gärna läsa Aftonbladets rubriker som att lyssna på Greta. News aggregator Greta.

"Ställ upp hennes reklamteam mot muren."

Men som alltid tror jag att Greta själv är en skärpt skådespelerska som kommer att klara sig bra i livet, bl.a hjälpt av sitt kändisskap.
Senast redigerad av wwr 2021-05-19 kl. 09:39.
2021-05-19, 11:40
Medlem
matteruless avatar
Citat:

Men vad fan!
Är du pedofil eller?
Greta är ju pga sin psykiska sjukdom med självsvält helt underutvecklad.
18 år gammal, med en kropp som en fjortis.
Fy fan...
2021-05-19, 19:44
Medlem
Jofs avatar
Nä, jag är inte pedofil, vad jag vet.
Hon såg vital ut på en bild, men annars ser hon ofta ut som kom-och-hjälp mig. Tyvärr.

Hoppas hon tar sitt mående på allvar och börjar en tuff terapi.
Jag har spekulerat på det temat tidigare. En terapiform som diskuterats här tidigare är en genomgripande. Men hon kanaliserar sitt problem på miljön, gissar jag. Och det gör henne mindre motiverad att ta hand om sitt eget.
Senast redigerad av Jof 2021-05-19 kl. 19:53.
2021-05-19, 19:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det där bevisar ju att de bara försöker skapa konflikt. Greta skall kanske ha andra priser men inte glamour-priser. De som köper en hertidning vill inte ha Greta på omslaget:
https://media.gq-magazine.co.uk/phot...overMOTY19.jpg

En kraftigt justerad bild. Här har bildbehandlingsprogrammen gjort mycket arbete. En äkta bild har aldrig blivit omslagsbild. Men visst finns det peddos som tänder på denna bild och tokrunkar ill den.
2021-05-20, 08:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det där bevisar ju att de bara försöker skapa konflikt. Greta skall kanske ha andra priser men inte glamour-priser. De som köper en hertidning vill inte ha Greta på omslaget:
https://media.gq-magazine.co.uk/phot...overMOTY19.jpg

Citat:

Det syns tydligt hur man vill skapa konflikt. Man väljer en bild av Greta i för stor kavaj och placerar på omslaget till en herrtidning. Självklart kan en del läsare av herrtidningar bli irriterade av det. De vill nog se en kurvig blondin i aftonklänning, en Lamborghini, intervju med Messi etc. Den bilden passar inte i en herrtidning. Tidningen tvingas placera den där för att skapa konflikt mellan klimatagendan och tidningens läsare. Sedan fyller supportrar på med att de som inte gillar bilden är "svaga". Allt för att skapa konflikt.

Därför förstår man att talet om klimatkris är falskt. Vill man lösa en kris måste man få alla med sig. Då kan man inte gå in och försöka provocera vissa grupper.

Man kunde t.ex ha tagit en snitsig bild av Greta i aftonklänning. Det hade väckt uppseende. Då kanske en del läsare av herrtidningen tyckt att "miljömupparna" verkar ganska kul och fått en mer positiv inställning till klimatagendan.

Det är precis som gay. Nästan ingen bryr sig om någon är gay eller inte. Men då försöker man splittra samhället genom att proffsaktivister får paradera nedför gatan i rosa underkläder. Blir fortfarande ingen förbannad kallar man det Euro Pride. Sista utvägen är att kommendera ut (sannolikt) betalda motdemonstranter typ NMR.

Det är aktivisterna som skapar problemen. De försöker skapa motsättningar, inte överbrygga dem.

Edit
Det här vore något bättre, bortsett från jumpadojorna:
http://imgur.com/a/DjOOjbG
Senast redigerad av wwr 2021-05-20 kl. 09:23.
2021-05-20, 21:15
Bannlyst
Greta är en ikon.
....
Senast redigerad av Kompani 2021-05-20 kl. 21:22.
2021-05-20, 21:25
Greta i ett långt inslag på Aktuellt där man försöker lyfta fram henne som någon slag auktoritet på området. Det finns människor som har studerat miljö- och klimatfrågor längre än Greta har levt - infantiliseringen av samhällsdebatten skrider på!
2021-05-20, 21:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Man kunde t.ex ha tagit en snitsig bild av Greta i aftonklänning. Det hade väckt uppseende. Då kanske en del läsare av herrtidningen tyckt att "miljömupparna" verkar ganska kul och fått en mer positiv inställning till klimatagendan.

Greta i aftonklänning fanns ju med i ett utav de förstasidor hon varit med på i TIME magazine.
Klänningen var second hand som fotografen plockat upp nånstans. Greta kombinerar den med sina blå gympadojjor, grymt

Bild:
https://pbs.twimg.com/media/D63kWFQXoAEwuM2.png

Video+artikel
https://time.com/collection/next-gen...ation-leaders/
2021-05-22, 17:08
Medlem
Jofs avatar
Nu har Gretahånarna och kritikerna här fått sällskap av Kina.

"Prinsessan har aldrig i sitt liv planterat ett träd eller en gräsplätt i öknen. Istället har hon rest runt och ordnat en massa protester, som förorenat miljön ännu mera", heter det bland annat.
https://www.friatider.se/kina-greta-ar-en-tjockis

Citat från China daily som Kinas kommunistiska parti ligger bakom.

De antyder att Greta är en tjockis också. Det har belackarna här missat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in