Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-20, 20:41
Medlem
Artikel i sydsvenskan om att kollegor vetat om och oroat sig och larmat ledningen

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...rsokt-sla-larm

Detta har lagts upp på infomentor (skolwebsida), inte ens utskickat till föräldrarna. Rektorn som avsändare.

” 2021-05-18
Information till vårdnadshavare med barn på Mellanhedsskolan
En före detta medarbetare på Mellanhedsskolan har blivit dömd för sexualbrott mot en elev på skolan. Polisens utredning har inte visat att andra barn ska ha varit utsatta.
Vi förstår att det här har väckt många frågor och mycket oro. Vi beklagar djupt att vi har varit begränsade när det gäller att gå ut med information om detta. Aledningen har varit att skolledningen så långt det var möjligt har blivit anmodade att skydda den drabbade elevens identitet.
Polisanmälan gjordes av vårdnadshavaren den 4 januari 2021. Vårdnadshavaren informerade skolledningen den 5 januari. Det var först då vi fick kännedom om vad som ska ha inträffat. Vårdnadshavaren vädjade då att skolledningen inte skulle gå ut med någon information med hänsyn till barnets integritet.
Under polisens utredning har det rått förundersökningssekretess. På grund av denna har vi inte fått lov att informera vare sig vårdnadshavare eller personal.
Domen offentliggjordes den 11 maj. Den drabbade elevens vårdnadshavare vädjade då på nytt att skolan skulle skydda eleven och inte informera någon.
Skolan ska vara en trygg och säker plats för våra elever och det är något vi jobbar med dagligen. När skolan anställer eller tar över ny personal tas alltid referenser och vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Där framgår det om en person har dömts för brott. Även i fallet med före detta medarbetaren följdes dessa rutiner.
Skolledningen har informerat all personal om vad som har hänt. Personalen har rustats för att kunna bemöta frågor och reaktioner från eleverna. Skolans krisgrupp är också aktiverad.
Har ni fler frågor kring det som har inträffat så är ni välkomna att kontakta mig.”
Citera
2021-05-20, 22:10
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMandarin
Artikel i sydsvenskan om att kollegor vetat om och oroat sig och larmat ledningen

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...rsokt-sla-larm

Detta har lagts upp på infomentor (skolwebsida), inte ens utskickat till föräldrarna. Rektorn som avsändare.

” 2021-05-18
Information till vårdnadshavare med barn på Mellanhedsskolan
En före detta medarbetare på Mellanhedsskolan har blivit dömd för sexualbrott mot en elev på skolan. Polisens utredning har inte visat att andra barn ska ha varit utsatta.
Vi förstår att det här har väckt många frågor och mycket oro. Vi beklagar djupt att vi har varit begränsade när det gäller att gå ut med information om detta. Aledningen har varit att skolledningen så långt det var möjligt har blivit anmodade att skydda den drabbade elevens identitet.
Polisanmälan gjordes av vårdnadshavaren den 4 januari 2021. Vårdnadshavaren informerade skolledningen den 5 januari. Det var först då vi fick kännedom om vad som ska ha inträffat. Vårdnadshavaren vädjade då att skolledningen inte skulle gå ut med någon information med hänsyn till barnets integritet.
Under polisens utredning har det rått förundersökningssekretess. På grund av denna har vi inte fått lov att informera vare sig vårdnadshavare eller personal.
Domen offentliggjordes den 11 maj. Den drabbade elevens vårdnadshavare vädjade då på nytt att skolan skulle skydda eleven och inte informera någon.
Skolan ska vara en trygg och säker plats för våra elever och det är något vi jobbar med dagligen. När skolan anställer eller tar över ny personal tas alltid referenser och vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Där framgår det om en person har dömts för brott. Även i fallet med före detta medarbetaren följdes dessa rutiner.
Skolledningen har informerat all personal om vad som har hänt. Personalen har rustats för att kunna bemöta frågor och reaktioner från eleverna. Skolans krisgrupp är också aktiverad.
Har ni fler frågor kring det som har inträffat så är ni välkomna att kontakta mig.”
Skolan borde rimligtvis förstått att det inte skulle ha gått att tysta ner, och informerat flickans vårdnadshavare om det. Allt som möjligen gick att göra var att fördröja det några månader. Nu blev det ju istället bara värre, folk fick reda på det via omvägar.

Att polisen möjligen inte hittat något i GM’s telefon eller liknande om att någon annan varit kontaktad innebär ju inte att han ändå inte varit på någon. Hur ska polisen kunnat göra en fullständig utredning om ingen blivit informerad, inga föräldrar tillfrågade, inte ens personal informerad?

Dessutom, förstås, inte ett ord om rektorns galna beslut att låta den anställda få jobba kvar, trots ett gränsöverskridande beteende och att han varit närgången mot andra flickor.
Citera
2021-05-21, 09:16
Medlem
LucNNs avatar
Något som äcklar mig är alla inkompetenta politiker som tillsätter inkompetenta byråk-råttor i ledelsesställningar.
Citera
2021-05-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Haha, rektorn borde ställas till svars, en kåt 30-årig babbe som klänger på flickor , det görs anmälningar men istället för att ge honom sparken så upprättas en handlingsplan mot mannens pedofila tendenser,
vilket var inte så dum idé men då ska han inte vistas bland barn, det är som om en alkis under en avvänjning skulle få jobb på Systembolaget.

Helt jävla absurt att skolan själva inte polisanmälde 30-åringen och sparkade ut honom illa kvickt.

Va fan. En svensk hade aldrig behandlats med dessa silkesvantar som denne äckel-afghan.
Citera
2021-05-21, 21:50
Medlem
Rektorn borde ställas till svars och få sparken med omedelbar verkan. Jag hade krävt detta om mitt barn hade gått i den skolan. Jag hade gjort uppror.

Flickan är givetvis inte hans första eller enda offer.
Citera
2021-05-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Det är bara att googla på mellanhedsskolan + rektor så får du fram namnet, nån slags jugge verkar det som, och alltså ingen svensk batiktant.
Hon är ju skolad av svenska batikhäxor. Sparken ska hon få med omedelbar verkan. Vilken idiot.
Citera
2021-05-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuggi-80
Jag har barn på skolan och kan säga att allt har blivit mörkat. Jag visste inget förrän jag läste här inne. Detta är förjävligt att detta får lov att hända plus att rektorn fortsätter att sätta barnen i fara trots att hon visste att han har ett olämpligt beteende och blivit avstängd från arbete mm. Han skulle för fan fått sparken direkt. Rektor borde avgå på stående fot då hon fortsätter sätta barnen i fara.
Jag hade blivit vansinnig. Han har ju gjort detta förr.

Varför ställer ni föräldrar inte rektorn mot väggen, ställa krav. Protestera. Hon bör få sparken då hon är direkt olämplig att ta hand om dessa barn och göra skolan trygg.

Vem mer har våldtagits, eller utnyttjats på skolan? En skola som dessutom mörkar istället för att sparka idioterna. Ufff.

GÖR NÅGOT.
Citera
2021-05-21, 22:03
Medlem
spoilers avatar
"Föräldrar på skolan där elevassistenten våldtagit ett mellanstadiebarn är arga och besvikna på skolledningen. ”Jag fick inte reda på övergreppen via skolledningen, det var min nioåriga son som kom hem och berättade”, säger en förälder till Sydsvenskan.

/.../

– ”Oj, det låter ju allvarligt”, sa jag. Sen fick jag ju försöka prata om det och ställa frågor. Men man känner inte sig som världens bästa förälder när man inte kan stötta sitt barn. Jag vill ju kunna prata med mina barn om viktiga och svåra ämnen som sexuella trakasserier och grooming, säger föräldern.
I brevet till föräldrarna utelämnar skolledningen vissa centrala faktauppgifter.
• Att våldtäkterna har skett på en av skolans toaletter.
• Att mannen var anställd på skolan när övergreppen skedde.
• Att mannen fått direktiv om att hålla ”armlängdsavstånd” till eleverna och inte röra några barn, eftersom han tidigare varit avstängd på grund av närgånget beteende.

/.../

En förälder säger till Sydsvenskan:
– Det är ett så oerhört oproffsigt agerande från skolans sida. Det finns inte ord för hur dåligt skött det är. Man har haft kännedom om den här mannens beteende, men ändå har han fått vara kvar.
– Och så naivt att tro att allt detta inte skulle pysa ut. Att barnen istället ska få reda på detta via sociala medier och ryktesspridning och inte från oss vuxna. Jag har inget förtroende för grundskoleförvaltningen och skolledningen."

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-2...in-9-ariga-son
Citera
2021-05-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMandarin
Jag har barn på skolan som idag(!) kom hem och berättade vad som hänt på skolan eftersom de hade haft genomgång om det med läraren under sista lektionen. Fortfarande inte någon info alls till föräldrarna. Jag har inte tidigare läst om det här på FB så jag visste inte att det var på Mellanhedsskolan. Skolan är bra annars och har gott rykte, bra lärare och många föräldrar med hög utbildning. Absolut inte en typisk Malmöskola.
Gör något istället. Är du inte förbannad?

Vill du inte att rektorn ska få sparken som medvetet lät honom fortsätta att våldta och utnyttja eleverna flickor/elever. Elever som hon ska skydda!!

Vad gör ni föräldrar som har barn som går på skolan?
Citera
2021-05-22, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad gör ni föräldrar som har barn som går på skolan?

Ingenting, för de är alla äckliga jävla sojasörplande kommunister som röstat för allt jävla blattekaos och som nu knyter fickan i näven och håller käften av rädsla för R-stämpeln.
Citera
2021-05-22, 02:05
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hon är ju skolad av svenska batikhäxor. Sparken ska hon få med omedelbar verkan. Vilken idiot.

Jag säger inte emot dig. Hade nog trott att en jugge hade haft lite hårdare nypor än en typisk batikhäxa men hon har väl PK-marinerats duktigt, tyvärr. Misstänker ändå att GM prackats på skolan - kommunen och AF är sannolikt de största rövhattarna här.
Citera
2021-05-22, 10:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Jag säger inte emot dig. Hade nog trott att en jugge hade haft lite hårdare nypor än en typisk batikhäxa men hon har väl PK-marinerats duktigt, tyvärr. Misstänker ändå att GM prackats på skolan - kommunen och AF är sannolikt de största rövhattarna här.
Det här hade varit intressant att veta, i skolans försvarsmeddelande antyds att han anställts eller tagits över.

Citat:
När skolan anställer eller tar över ny personal tas alltid referenser och vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Där framgår det om en person har dömts för brott. Även i fallet med före detta medarbetaren följdes dessa rutiner.

Vad nu ”tar över” skulle betyda. En kommunal skola expanderar sällan som ett företag som köper upp andra företag och då tar över deras personal. Handlar det här om att skolan har agerat avstjälpningsplats för diverse oduglingar som inte kan få jobb någonstans? Då är det en skandal i sig för kommunen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in