2021-05-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
http://imgur.com/a/ZzUsinn
Den var faktisk bra ! Morro med Internett
Citera
2021-05-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er gammelt nytt. Omtalt i trden i mai 2020.

Beklager!
Citera
2021-05-27, 20:47
Medlem
Er nok mange flere enn 10-15 som kan dette, er trder lest av hundrevis av nordmenn p dark nettet som omtaler mer avansert anonymisering av cryptohandel enn dette.
Citera
2021-05-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Dette Krytpoekspert Torkel Rogstad, som til daglig jobber i Arcane Crypto sier er tull. Sommeren 2017 var jeg p ferie i utlandet. Jeg satt lenge ventet p en buss p en bussterminal, da jeg s en automat du kunne kjpet krypto valuta p. 1 Bitcoin kostet da 2500 dollar. Jeg puttet en seddel inn i automaten tastet at jeg ville ha Bitcoin og fikk ut en lapp med ferdig konto/adresse/lommebok nummer og Bitcoin belpet jeg n hadde ftt. Lappen hadde ogs snn QR kode for optisk lesing av data. Siden jeg ikke helt trodde p dette at jeg n hadde Bitcoin, gikk jeg inn p en side p nettet hvor man kunne f en egen Bitcoin lommebok. Etter det kunne jeg bare med mobilen lese av QR koden fra lappen jeg hadde ftt og vips s var Bitcoinene fra lappen overfrt til den nye lommeboken p nettet, mot et lite gebyr. Ikke noe sted i denne prosessen var det noen som lurte p hvem jeg er, helt anonymt alt sammen.

Og hva s? GM har handlet bitcoin med Dash.
Citera
2021-05-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Prisen for utmerket kriminalpsykologisk og praktisk vurderingsevne i forhold til de reelle faktorene som er gjeldende i denne saken

Tusen takk. Dette skal feires😆
Citera
2021-05-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og hva s? GM har handlet bitcoin med Dash.
Fordi du ikke leste hva Krytpoekspert Torkel Rogstad sa, skjnte du ikke hva jeg skrev

Rogstad forklarer at det er flere spor flge, men at det mest aktuelle trolig er jobbe seg bakover i tid. Det vil si at man forsker finne nr kryptovalutaen, som er brukt i saken, ble kjpt frste gang. Da m man i mange tilfeller betale med kredittkortet sitt eller via banken, noe som gjr at man br kunne finne personopplysningene til kjperen.
Citera
2021-05-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette er gammelt nytt. Omtalt i trden i mai 2020.
Det er meget positivt at det blir brakt p bane igjen. Sikkert flere som finner det interessant, og det er slett ikke alle som har tid til flge denne trden minutt for minutt, r etter r.
Citera
2021-05-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Er nok mange flere enn 10-15 som kan dette, er trder lest av hundrevis av nordmenn p dark nettet som omtaler mer avansert anonymisering av cryptohandel enn dette.
Jepp, var det Rogstad sa p krimpodden, man kan lese seg til dette p google.
Citera
2021-05-27, 20:59
Medlem
Citat:
Fordi du ikke leste hva Krytpoekspert Torkel Rogstad sa, skjnte du ikke hva jeg skrev

Rogstad forklarer at det er flere spor flge, men at det mest aktuelle trolig er jobbe seg bakover i tid. Det vil si at man forsker finne nr kryptovalutaen, som er brukt i saken, ble kjpt frste gang. Da m man i mange tilfeller betale med kredittkortet sitt eller via banken, noe som gjr at man br kunne finne personopplysningene til kjperen.

Og s? Politiet etterforsker hva de vil selv om du har kjpt bitcoin p en automat i utlandet.
Citera
2021-05-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men, for stikke fingeren i jorda i forhold til RU, jeg tror rlig talt ikke han hadde klart ikke la seg knekke innen n, hvis han faktisk var involvert p noe vis.
Bortsett fra at alt begynte med at han snakket om Hvalen han hadde funnet i bde st og vest, hadde han ingen rolle i saken. Men det er ikke noe politiet gidder etterforske, da det fins s mange spennende konspirasjonsteorier der ute, som man kan kastet bort uendelig mye tid p.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortal...det-1.15013836
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 21:06.
Citera
2021-05-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Og s? Politiet etterforsker hva de vil selv om du har kjpt bitcoin p en automat i utlandet.
Det tror jeg alle har skjnt, etter to og et halvt r uten resultat.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 21:09.
Citera
2021-05-27, 21:09
Medlem
Citat:
Dette Krytpoekspert TR, som til daglig jobber i AC sier er tull. Sommeren 2017 var jeg p ferie i utlandet. Jeg satt lenge ventet p en buss p en bussterminal, da jeg s en automat du kunne kjpet krypto valuta p. 1 Bitcoin kostet da 2500 dollar. Jeg puttet en seddel inn i automaten tastet at jeg ville ha Bitcoin og fikk ut en lapp med ferdig konto/adresse/lommebok nummer og Bitcoin belpet jeg n hadde ftt. Lappen hadde ogs snn QR kode for optisk lesing av data. Siden jeg ikke helt trodde p dette at jeg n hadde Bitcoin, gikk jeg inn p en side p nettet hvor man kunne f en egen Bitcoin lommebok. Etter det kunne jeg bare med mobilen lese av QR koden fra lappen jeg hadde ftt og vips s var Bitcoinene fra lappen overfrt til den nye lommeboken p nettet, mot et lite gebyr. Ikke noe sted i denne prosessen var det noen som lurte p hvem jeg er, helt anonymt alt sammen.

For bare et knapt dgn siden skrev du at du ikke visste noen ting om Bitcoin fr du leste innleggene til goingsomewhere. N greier du pst at en av landets kryptoeksperter farer med tull.... Samtidig som du fortelller at du har hatt kryptointeresse fra flere r tilbake. Selvmotsigelsene kommer p lpende bnd. Det er nok mange her som gjennomskuer alt tullet du skriver.

Citat:
Jeg visste ingen ting om Bitcoin og Blockchain fr jeg leste dine innlegg i begynnelsen av trden og etter det surfet litt selv. Morsomme greier, angrer p at jeg ikke interesserte med for slike ting tidligere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in