2021-06-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det r bra att hon slipper lida mer men dligt att hon alls fddes s att hon behvde d p det sttet.

Citat:
Du r determinerad, men jag skulle nd dricka Mot om du fick sdan cancer som min morfar hade eller blev offer fr ett vldsbrott. Du verkar vara fr massinvandringen, s grna ett utfrt av ngon arab eller nt
Sanning r ett trkigt koncept, eftersom allt r random antaganden som inte kan bevisas. Blind tro. Sanning kan egentligen aldrig bevisas, bara accepteras blint.

Hur som helst r mnniskan okapabel till att veta ngot.
Citera
2021-06-11, 00:31
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Nu vet du nog mycket vl att du r orlig nr du citerar bara slutet p en mening jag skrev och att du fr det att framst som att jag ger dig lgt betyg p din insats i livet av helt andra anledningar n vad som r fallet. Nu fick du det att framst som att det var att du uppskattar utmaningar som i sig var orsaken, orsaken var att du fredrog en vrld dr du kan ha roligt med dina utmaningar samtidigt som vissa lider p diverse groteska stt istllet fr att alla befinner sig i konstant lyckorus. Din orlighet frbttrar inte direkt ditt betyg.

Vad som spelar roll r fr vrigt om preferensen du gav uttryck fr r kta, att det phittade scenariot r just phittat spelar ingen som helst roll.
Ja men skrp dig, ditt eget inlgg stog ju kvar precis ovanfr, och det jag faktiskt skrev om ditt inlgg var ju mitt i prick: du ger mig dligt betyg i LIVET fr att jag vljer "fel" i din meningslsa lek. "Spelar ingen som helst roll" som du skriver sjlv. Orlig va? G och kamma dig.
Citera
2021-06-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nja, mnniskor som frlorar barndomens gld finner ingen passion i livet och saknar drmed livskraft fr att orka utforska livet eller skapa ngot eget. De blir humorlsa skelett som fastnar i ett liv utgjord av eviga repetitioner och fr varje repetition uttms det liv som en gng fanns i aktiviteten.

Mnniskor som stannar i tillvxten och inte utvecklas sker andra sidan intetsgande konflikter, hedonism (idag ofta fegt simulerad hedonism i spel och porr) och att stndigt berusa sig sjlva, ofta fastnar de i beroendeskap av ngonslags drog som lter de ltsas om vara ungdomliga igen.

Den gyllene vgen r givetvis att utvecklas frn barndomen men aldrig radera barnet inom sig, att enbart ta sig an enbart meningsfulla konflikter (ofta mot sig sjlv), prva p olika medvetandetillstnd med avsikt och att stndigt terskapa sig sjlv, samt att stndigt utmana sig sjlv. Att fortstta se livet som en lek, men att leka p farligare och mer komplexa niver n man gjorde som barn.
Vl formulerat!

Nr drmmarna r krossade, kreativiteten handfallen, relationerna besvikna och passionen dd, 💀💔
D tar offerskapet och slavmentaliteten verhanden.

Den handfallne uslingen vill inte erknna sig besegrad, utan ddfrklarar istllet sina drmmar och sitt egenansvar. Denne frklarar sig vara dets slav och en tom robot programmerad att flja ett meningslst protokoll.

I sin klenhet brjar den enfaldige ynkedomen drmma om att krossa andras drmmar. Detta ddssuktande parasiterande r antinatalismens nring. Istllet fr att revrdigt frverkliga sitt sjlvmord vill den ynklige ta hela vrlden med sig i misren.

Vi r drmmaskiner.

P ett ngot sjlvmotsgande stt finner jag det nd vackert att den usle vill dela sin uselhet och ha den gemensamt med alla andra, samtidigt som det r bland det fulaste och uslaste av allt dligt i alla tnkbara vrldar.

Annihilation av hela vrlden kan vara en supermagnifik drm,
Men d skall den mlas med passion och frverkligas genom kulturella inkarnationer.
Senast redigerad av Percipio.cogito 2021-06-11 kl. 01:29.
Citera
2021-06-11, 05:38
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ja men skrp dig, ditt eget inlgg stog ju kvar precis ovanfr, och det jag faktiskt skrev om ditt inlgg var ju mitt i prick: du ger mig dligt betyg i LIVET fr att jag vljer "fel" i din meningslsa lek. "Spelar ingen som helst roll" som du skriver sjlv. Orlig va? G och kamma dig.

Du r ett orligt svin. Du r inte bttre n en pedofil. De tycker ocks att man kan anvnda barn som leksaker och skratta t deras lidande.
Citera
2021-06-11, 05:39
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Percipio.cogito
Vl formulerat!

Nr drmmarna r krossade, kreativiteten handfallen, relationerna besvikna och passionen dd, 💀💔
D tar offerskapet och slavmentaliteten verhanden.

Den handfallne uslingen vill inte erknna sig besegrad, utan ddfrklarar istllet sina drmmar och sitt egenansvar. Denne frklarar sig vara dets slav och en tom robot programmerad att flja ett meningslst protokoll.

I sin klenhet brjar den enfaldige ynkedomen drmma om att krossa andras drmmar. Detta ddssuktande parasiterande r antinatalismens nring. Istllet fr att revrdigt frverkliga sitt sjlvmord vill den ynklige ta hela vrlden med sig i misren.

Vi r drmmaskiner.

P ett ngot sjlvmotsgande stt finner jag det nd vackert att den usle vill dela sin uselhet och ha den gemensamt med alla andra, samtidigt som det r bland det fulaste och uslaste av allt dligt i alla tnkbara vrldar.

Annihilation av hela vrlden kan vara en supermagnifik drm,
Men d skall den mlas med passion och frverkligas genom kulturella inkarnationer.

Optimister r ungefr som nazister - ni anklagar pessimisterna fr de brott ni sjlva begr, precis som nazisterna anklagade judarna.
Citera
2021-06-11, 06:15
Medlem
Citat:
Optimister r ungefr som nazister - ni anklagar pessimisterna fr de brott ni sjlva begr, precis som nazisterna anklagade judarna.
Vilket r mitt brott, och hur/var/nr anklagar jag andra?

Nu tror jag att du anklagar mig fr att gra det du gr.
Citera
2021-06-11, 06:33
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Vilket r mitt brott, och hur/var/nr anklagar jag andra?

Nu tror jag att du anklagar mig fr att gra det du gr.

Ni stter barn till vrlden eller fresprkar det, vilket gr att den idiotiska rundgngen av lidande fortstter, samtidigt som ni anklagar pessimister fr att vara "onda" eller "defekta" p ngot stt.

Den andre typen dr skms inte fr att skriva "Life is good" efter att jag har lnkat till en trd om en liten flickas fasansfulla dd genom drunkning.
Citera
2021-06-11, 06:42
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Nobrainsinhead reagerar p en annan antinatalists coola teckningar!

Reacting to Antinatalism.Persian

Han visar ocks p ett hrligt stt att samhllet r en charad, dr de strsta kriminella asen r makthavarna. Det gillas!
Citera
2021-06-11, 06:44
Medlem
Citat:
Ni stter barn till vrlden eller fresprkar det, vilket gr att den idiotiska rundgngen av lidande fortstter, samtidigt som ni anklagar pessimister fr att vara "onda" eller "defekta" p ngot stt.

Den andre typen dr skms inte fr att skriva "Life is good" efter att jag har lnkat till en trd om en liten flickas fasansfulla dd genom drunkning.
Idiot.

Den vrld du mlar upp r precis det jag nskar mig mest av allt tnkbart i mina innersta drmmar. Just precis exakt denna vrld vi lever i r den bsta mjliga, enligt mig.

Om ngot nskar jag mer lidande t de hopplsa!
Fler barn som lider meningslsa liv, m deras sinnen plgas djupt och innerligt..
Senast redigerad av Percipio.cogito 2021-06-11 kl. 06:48.
Citera
2021-06-11, 06:48
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Idiot.

Den vrld du mlar upp r precis det jag nskar mig mest av allt tnkbart i mina innersta drmmar. Just precis exakt denna vrld vi lever i r den bsta mjliga, enligt mig.

Om ngot nskar jag mer lidande t de hopplsa!
Fler barn som lider meningslsa liv, och m deras sinnen plgas innerligt..

Du r en idiot och en skitstvel. Hoppas att du fr cancer eller blir snderslagen av kriminella eller blir pkrd av en lastbil. Du och nerdnerd och alla andra samvetslsa svin.
Citera
2021-06-11, 06:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

Det finns inget fel p pessimister som grupp, de r ofta kritiskt tnkande individer som kan delta i en diskussion utan att skrika om ngon hemlig sanning som bara de besitter, stta epitet p meningsmotstndare, inte heller behver de ndvndigtvis bra p offermentalitet som syns i denna trd och nska att meningsmotstndare skickas till helvetet. Denna tribalistiska instinkten som brinner starkt inom dig r ocks typisk signal p svaghet, man behver hnvisa till sin grupp hela tiden och alla utanfr gruppen r inget vrda och "fiender till sanningen" och folk som besitter offermentaliteten brinner ofta av ren hat mot alla sina fiender.

Det vi har att gra med hr r en dogmatiker, och de kommer i alla typer av frpackningar, med alla slags trosystem. Du skulle lika grna kunna vara en evangelisk extremist som skriker hgt i gatan med nstan precis samma ordval som du nu anvnder, tror att frasen p din signatur anvndes av just en frikyrklig kristen predikare.

https://twitter.com/wordsfromwags/st...72485019746305

Nu har skert citatet stulits i en lng kedja av olika "besittare av sanningen" med helt motsatta trossystem, och ni alla hatar varandra och ser inte ironin att andras "sanning" lter som hat frn er synvinkel.

Jag vill faktiskt dig inget illa andra sidan, vill att du finner en mer konstruktiv pessimism dr du sker gra det bsta i ett Universum som du fraktar. Meditera under ett trd en gng per dag eller sk leva efter principer dr du tminstone sker sluta ta djur, fr att avsga din deltagande i Universums lidande ngot. Vore en bra brjan.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-06-11 kl. 07:01.
Citera
2021-06-11, 06:55
Medlem
Citat:
Du r en idiot och en skitstvel. Hoppas att du fr cancer eller blir snderslagen av kriminella. Du och nerdnerd och alla andra samvetslsa svin.
Lt verkligheten regera och den sanna naturen rda.

Istllet fr att grta kan du frska skratta t ditt elnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in