2021-06-11, 07:00
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns inget fel p pessimister som grupp, de r ofta kritiskt tnkande individer som kan delta i en diskussion utan att skrika om ngon hemlig sanning som bara de besitter, stta epitet p meningsmotstndare, inte heller behver de ndvndigtvis bra p offermentalitet som syns i denna trd och nska att meningsmotstndare skickas till helvetet. Denna tribalistiska instinkten som brinner starkt inom dig r ocks typisk signal p svaghet, man behver hnvisa till sin grupp hela tiden och alla utanfr gruppen r inget vrda och "fiender till sanningen" och folk som besitter offermentaliteten brinner ofta av ren hat mot alla sina fiender.

Det vi har att gra med hr r en dogmatiker, och de kommer i alla typer av frpackningar, med alla slags trosystem. Du skulle lika grna kunna vara en evangelisk extremist som skriker hgt i gatan med nstan precis samma ordval som du nu anvnder, tror att frasen p din signatur anvndes av just en kristen predikare.

Jag skulle ju egentligen sluta svara er, men i alla fall: jag visste att livet var meningslst innan jag knde till begreppen 'filosofi' eller 'pessimism' eller hade ngon aning om vem Schopenhauer var.

Och sanningen r inte hemlig, den r tvrtom helt uppenbar, det r bara ni som r orliga svin som frsker dribbla bort den. Ni pstr t.o.m. att Schopenhauer inte skulle ha menat exakt vad han skrev, nr han r knd just fr att uttrycka sig exakt och lttfrsteligt t.o.m. fr personer utan ngon som helst hgre (ut)bildning.

Jag har hatat lgnare i hela mitt liv. Alldeles srskilt illa r det att ljuga i filosofiska frgor.

Ni r svaga, fr ni behver de hr livslgnerna fr att inte sjunka ner i depression eller ta livet av er. Ni skulle inte kunna erknna att livet r meningslst och fortstta att leva som innan. Som jag skrev tidigare s kan jag t.o.m. se den dr nerdnerd g p partyn med andra akademiker och fra ltsasdiskussioner, dr han undviker riktigt djupa frgor.
Citera
2021-06-11, 07:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag skulle ju egentligen sluta svara er, men i alla fall: jag visste att livet var meningslst innan jag knde till begreppen 'filosofi' eller 'pessimism' eller hade ngon aning om vem Schopenhauer var.

Och sanningen r inte hemlig, den r tvrtom helt uppenbar, det r bara ni som r orliga svin som frsker dribbla bort den. Ni pstr t.o.m. att Schopenhauer inte skulle ha menat exakt vad han skrev, nr han r knd just fr att uttrycka sig exakt och lttfrsteligt t.o.m. fr personer utan ngon som helst hgre (ut)bildning.

Jag har hatat lgnare i hela mitt liv. Alldeles srskilt illa r det att ljuga i filosofiska frgor.

Ni r svaga, fr ni behver de hr livslgnerna fr att inte sjunka ner i depression eller ta livet av er. Ni skulle inte kunna erknna att livet r meningslst och fortstta att leva som innan. Som jag skrev tidigare s kan jag t.o.m. se den dr nerdnerd g p partyn med andra akademiker och fra ltsasdiskussioner, dr han undviker riktigt djupa frgor.

Ja, du r s jdrans djup. Ditt ego skiner igenom hela trden.

Ifall pessimistiska sanningen r helt uppenbar s r du en otroligt dlig frsljare av "sanningen". Vilken slags pessimist pstr ens att buddhism r trams och inget annat n sterlndsk kristendom?
Citera
2021-06-11, 07:09
Medlem
Visst r det fantastiskt att livet saknar objektiv mening?
Att livet till strre delen r lidande r vl underbart!
Det r s hrligt att det mesta r dligt ocks.
Inte heller r det sagolika faktum att allt dr att frringa.

O, du skna onda vrld,- jag lskar dig som du r.
Fasansfull och mktigt imponerande, visst r den?

Varje varelse som upplever skiten fr skatta sig lycklig
Senast redigerad av Percipio.cogito 2021-06-11 kl. 07:30.
Citera
2021-06-11, 07:24
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ja, du r s jdrans djup. Ditt ego skiner igenom hela trden.

Ifall pessimistiska sanningen r helt uppenbar s r du en otroligt dlig frsljare av "sanningen". Vilken slags pessimist pstr ens att buddhism r trams och inget annat n sterlndsk kristendom?

Folkliga och frvrngda versioner av buddhismen r trams, och religionen har anvnts precis som kristendomen har anvnts hr, fr att trycka ner folk. Riktig buddhism r vldigt sllsynt, och den har inget optimistiskt i sig. Om ngon anvnder uttryck som namaste s vet man att det r en skitsnackare.

Jag var fyra eller fem, minns inte exakt, men ungefr s gammal, nr jag insg att jag skulle d och allt bara skulle frsvinna som om det aldrig hade funnits. Jag kunde lsa redan vid tre, men jag visste inte ens att det fanns ngot som hette filosofi eller pessimism eller att det hade funnits en tysk man som hette Schopenhauer som hade gnat sitt liv t detta nr jag p egen hand kom p att allt r meningslst.

Antinatalism.Persian

Intressant man. Bra att veta att det finns persier som r antinatalister ocks. Frstr tyvrr inte ett dugg av sprket, men videon med teckningarna r briljant.
Citera
2021-06-11, 07:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Folkliga och frvrngda versioner av buddhismen r trams, och religionen har anvnts precis som kristendomen har anvnts hr, fr att trycka ner folk. Riktig buddhism r vldigt sllsynt, och den har inget optimistiskt i sig. Om ngon anvnder uttryck som namaste s vet man att det r en skitsnackare.

Jag var fyra eller fem, minns inte exakt, men ungefr s gammal, nr jag insg att jag skulle d och allt bara skulle frsvinna som om det aldrig hade funnits. Jag kunde lsa redan vid tre, men jag visste inte ens att det fanns ngot som hette filosofi eller pessimism eller att det hade funnits en tysk man som hette Schopenhauer som hade gnat sitt liv t detta nr jag p egen hand kom p att allt r meningslst.

Antinatalism.Persian

Intressant man. Bra att veta att det finns persier som r antinatalister ocks. Frstr tyvrr inte ett dugg av sprket, men videon med teckningarna r briljant.

Ingen har sagt ngot om namaste, och ingen har sagt att buddhism r optimistisk. Sluta debatera med dig sjlv.

Dremot s har buddhism en introspektiv vg till lycka fr den upplyste individen som drmed kan befria sig frn dukkha och lidandet. Buddhismen sker inte hylla skapelsen, den sker bara bota giftet fr individen som sker befrielse.
Citera
2021-06-11, 07:40
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ingen har sagt ngot om namaste, och ingen har sagt att buddhism r optimistisk. Sluta debatera med dig sjlv.

Dremot s har buddhism en introspektiv vg till lycka fr den upplyste individen som drmed kan befria sig frn dukkha och lidandet. Buddhismen sker inte hylla skapelsen, den sker bara bota giftet fr individen som sker befrielse.

Den kan inte hjlpa mer n att sga sanningen. Den kan inte skapa den vrld som borde finnas. Den kan inte bota sjukdom eller hindra dden.

Ni som skriver sdant hr flum har i princip aldrig upplevt ngot riktigt ont sjlva eller i er nrhet, eller, om det skedde i er nrhet, s har ni blundat fr det.
Citera
2021-06-11, 07:47
Medlem
Citat:
den vrld som borde finnas.
Den vrld som borde finnas r den vrld som finns.

Sluta drmma om paradiset, din religisa dre.
Citera
2021-06-11, 07:54
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Percipio.cogito
Den vrld som borde finnas r den vrld som finns.

Sluta drmma om paradiset, din religisa dre.

Nej. Man har rtt att krva evigt liv i eufori. Fast egentligen r eufori inte rtt heller utan bara det nrmsta begrepp vi har. En god vrld skulle vara s underbar att det fr oss r obegripligt, fr euforin r liksom bara ngot som man lgger "ovanp" det totalt tomma/meningslsa som vrlden i grunden r. I en god vrld behvs inga substanser som ger gott humr, fr man r gott humr dr.
Citera
2021-06-11, 11:15
Medlem
Citat:
Nej. Man har rtt att krva evigt liv i eufori. Fast egentligen r eufori inte rtt heller utan bara det nrmsta begrepp vi har. En god vrld skulle vara s underbar att det fr oss r obegripligt, fr euforin r liksom bara ngot som man lgger "ovanp" det totalt tomma/meningslsa som vrlden i grunden r. I en god vrld behvs inga substanser som ger gott humr, fr man r gott humr dr.
Hur gr det d fr dig att stlla krav p vrlden?
Anpassar sig vrlden ofta efter dina krav?
Citera
2021-06-11, 12:51
Avstngd
Redoxreaktions avatar
D ignorerar vi lgnarna som rent ut skriver att de vill barn illa och s postar vi en video av Nobrainsinhead igen: I watched so you don't have to: Unhappy Moms, Breeder bashing antinatalists, blah blah, me me me

Kvinnan, vars argument han plockar snder, resonerar iofs p ett liknande stt, men bra att ngon gr en video s att vi slipper, som han sger.
Citera
2021-06-11, 13:39
Medlem
Citat:
Fr att han r en jvla hycklare. En livslgnare. Jag hoppas att alla jvla svin som frsvarar natalismen hr dr i cancer eller utstts fr ohyggliga vldsbrott. De tycker ju att det r helt OK.
Att mnniskor festar r ytterligare en drift av mstarlgnen
Citera
2021-06-11, 15:50
Medlem
I en bra vrld r man garanterad att leva ett helt liv i total psykisk balans och man har en hel och normal hjrna och kropp och man mr alltid bra och har kontroll p sig sjlv och r garanterad att leva ett perfekt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in