Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jo. Greta mobbar.
Hon sitter med ryggen mot riksdagen men talar inte med politikerna. Hon står med ryggen mot riksdagen på demonstrationerna. Nu dansar hon Små Grodorna runt en kvist och en omkullfallen tillbringare, vid riksdagen
Istället för att göra detta när hon besöker riksdagen borde hon naturligtvis tala med politikerna. Men det har hon praktiskt taget aldrig gjort. (Ett videomöte med Löfven, långt efter det att Greta stod på topp i media, gör nästan ingen skillnad.)
Det är en tråkig inställning Greta har manipulerats till. Det handlar om att göra ned Sverige så att EU kan flytta fram.
Det här är vad som dök upp i mitt nyhetsflöde. Jag har inte letat eller valt ut något.
https://sverigesradio.se/artikel/gre...nfor-riksdagen
Greta har tidigare sagt i en intervju, att det enda som är större än hennes mycket stora intresse för dans, är hennes intresse för drama.
Tillägg:
Här retades hon såklart, det allra största intresset hos Greta är såklart hennes intresse för klimat, natur och miljö!
Som sagt har Greta även informella möten ofta i det tysta med folkvalda och förtroendevalda. Du har helt fel i att hon bara har haft ett videomöte med statsministern vad gäller Regeringen.
Greta har till exempel haft minst ett personligt möte med dåvarande utrikesministern, Margot Wallström (s), ett möte där jag gavs det oväntade mycket vänliga förtroendet, att även vara med på och alltså hörde.
Detta möte har dock EJ Greta offentliggjort, och hon är i regel mycket noga med att EJ offentliggöra vad som sagts i mera privata samtal med folkvalda och förtroendevalda, som hon har haft.
Detta förstås för att samtalen blir friare utan pressens medverkan. En hörnsten för övrigt i diplomatin.
Är helt och hållet Gretas ensak om hon vill berätta om mötet med det tidigare statsrådet och excellensen Margot Wallström (s).
-Kommer förstås aldrig att berätta något om vad som sas i mötet, utan Gretas uttryckliga personliga medgivande! Kan dock nämna att Margot var mycket vänlig mot Greta, det var som jag upplevde det ett konstruktivt samtal.
Kom ihåg att Greta idag varken är folkvald eller förtroendevald, och är EJ skyldig att berätta något över huvud taget! Hon är "bara" andligt invigd av Lakotas!
""Det är tanken som räknas" säger Greta Thunberg i P4 Stockholm, om den rangliga midsommarstången."
https://sverigesradio.se/artikel/gre...nfor-riksdagen