Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-02, 09:42
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Detta har aldrig hänt mig, men om man nu är rädd för det så kan man äta probiotika, dvs. nyttiga bakterier, finns i hälsokost och apotek. Eller drick Dofilus filmjölk...

Ja köpte kolloidalt silver från hälsokosthuset.se
Det var billigt så är orolig över kvaliteten. 500kr för 5 liter.
Är det lika bra som ionisol kolloidalt silver tror du?
Citera
2021-07-02, 18:20
  #170
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Ja köpte kolloidalt silver från hälsokosthuset.se
Det var billigt så är orolig över kvaliteten. 500kr för 5 liter.
Är det lika bra som ionisol kolloidalt silver tror du?
Det är styrkan som räknas som kvalitet. Annars är de ganska lika dvs. man laddar destillerat vatten med silverjoner elektriskt. That´s it.
Man kan välja främst mellan 10 ppm eller 20 ppm styrka. Jag brukar köra med 10 ppm. Funkar bra för mig...

ps. tänk på att skydda produkten från ljus och starka elektriska fält...
__________________
Senast redigerad av Megalit 2021-07-02 kl. 18:22.
Citera
2021-07-02, 18:44
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Det är styrkan som räknas som kvalitet. Annars är de ganska lika dvs. man laddar destillerat vatten med silverjoner elektriskt. That´s it.
Man kan välja främst mellan 10 ppm eller 20 ppm styrka. Jag brukar köra med 10 ppm. Funkar bra för mig...

ps. tänk på att skydda produkten från ljus och starka elektriska fält...

Vilket är starkast, 10ppm eller 20ppm? Det känns som alla som finns är 10ppm, inte hittat 20ppm
Citera
2021-07-02, 18:50
  #172
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Vilket är starkast, 10ppm eller 20ppm? Det känns som alla som finns är 10ppm, inte hittat 20ppm
20 ppm är starkast. Men att ta starkare än 10 ppm gör ingen större nytta. 20 ppm kan vara att föredra när man vill rena vatten från skadliga mikrober, och bakterier. Men du kan rena vatten lika gärna med 10 ppm.
Tar man oralt i hälsosyfte så funkar 10 ppm fint.
Citera
2021-07-03, 19:00
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
20 ppm är starkast. Men att ta starkare än 10 ppm gör ingen större nytta. 20 ppm kan vara att föredra när man vill rena vatten från skadliga mikrober, och bakterier. Men du kan rena vatten lika gärna med 10 ppm.
Tar man oralt i hälsosyfte så funkar 10 ppm fint.

Finns det nån mening att ta ks varje dag året om? Eller bara när man känner sig sjuk?
Citera
2021-07-03, 20:33
  #174
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Finns det nån mening att ta ks varje dag året om? Eller bara när man känner sig sjuk?
Ks gör att man drabbas inte av diverse infektioner så lätt. Jag tar det när jag måste ta det terapeutisk. Och även förebyggande. Nej, jag tar det nog inte strikt varje dag året runt, men när jag beställer en flaska så brukar jag ta tills flaskan är slut. Men alla sätt är bra förutom de dåliga. . .
Citera
2021-08-19, 23:51
  #175
Medlem
KungPungPats avatar
Min mors vän har fallit för den här bluffen och börjat äta silver dagligen.
Hon tror på silvret så mycket att hon valde att ge silver till sin katt.. men sen kom inte katten tillbaka när hon ropade. Några dagar senare hittade hon katten död och stel i buskarna utanför.
Hon silverförgiftade en katt för att det finns idioter som tror att man kan dricka silver för att det fanns i vattenrenings-kit förr i tiden. Det är förfan en kemisk process som gör att vatnnet blir rent av silver men detsamma gäller såklart inte för kroppen som får panik och inte vet vart metallen ska lagras.
Söker man på nätet så för man se folk som gick på den här bluffen för länge sen och deras hud blev helt blå för att kroppen lagrar silvret under huden vilket kallas för silverförgiftning hos människor.

SKärp till er förfan era jävla snakeoil försäljare. Man får inte sälja det här skiten längre för att ni är så jävla puckade och tror att ni ska hitta nån jävla mirakelkur som botar allt fast ni bara förgiftar er själva och kanske finner silverförgiftningens bieffekter.

Clowner är vad ni är ni som förespråkar det här skiten.
Citera
2021-08-20, 11:37
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Min mors vän har fallit för den här bluffen och börjat äta silver dagligen.
Hon tror på silvret så mycket att hon valde att ge silver till sin katt.. men sen kom inte katten tillbaka när hon ropade. Några dagar senare hittade hon katten död och stel i buskarna utanför.
Hon silverförgiftade en katt för att det finns idioter som tror att man kan dricka silver för att det fanns i vattenrenings-kit förr i tiden. Det är förfan en kemisk process som gör att vatnnet blir rent av silver men detsamma gäller såklart inte för kroppen som får panik och inte vet vart metallen ska lagras.
Söker man på nätet så för man se folk som gick på den här bluffen för länge sen och deras hud blev helt blå för att kroppen lagrar silvret under huden vilket kallas för silverförgiftning hos människor.

SKärp till er förfan era jävla snakeoil försäljare. Man får inte sälja det här skiten längre för att ni är så jävla puckade och tror att ni ska hitta nån jävla mirakelkur som botar allt fast ni bara förgiftar er själva och kanske finner silverförgiftningens bieffekter.

Clowner är vad ni är ni som förespråkar det här skiten.

Vad snackar du om fårskalle? Tror du att du är upplyst för att du läser Aftonbladet?

Finns väl bara enstaka dokumenterade fall of agryria av idioter som bryggt sitt eget skit.

Slut sprid jävla mediapropaganda och rädsla. Bäää.
Citera
2021-08-20, 12:37
  #177
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vad snackar du om fårskalle? Tror du att du är upplyst för att du läser Aftonbladet?

Finns väl bara enstaka dokumenterade fall of agryria av idioter som bryggt sitt eget skit.

Slut sprid jävla mediapropaganda och rädsla. Bäää.

Hej trollet.
Dom bryggde inte sitt eget silver din otroligt dåliga lögnare , för det kan väl vem som helst räkna ut.
Det är silver som lagras under deras hud eftersom kroppen inte kan dra nytta av något silver. Alla som hävdar annat är fårskallar. Bäääh.

Silvret får INTE säljas som kosttillskott eller mirakelhälsokur eftersom det är lögn och bara idioter som sväljer sånnt trams. Det finns en anledning till att det inte får säljas som kosttillskott och det är för att sånna som du ska berövas era chanser att tjäna pengar på att lura folk att äta metall.

Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det är idiotiskt att äta metall när man har en kroppsdesign som är designad för att äta växter.
Citera
2021-08-20, 13:23
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hej trollet.
Dom bryggde inte sitt eget silver din otroligt dåliga lögnare , för det kan väl vem som helst räkna ut.
Det är silver som lagras under deras hud eftersom kroppen inte kan dra nytta av något silver. Alla som hävdar annat är fårskallar. Bäääh.

Silvret får INTE säljas som kosttillskott eller mirakelhälsokur eftersom det är lögn och bara idioter som sväljer sånnt trams. Det finns en anledning till att det inte får säljas som kosttillskott och det är för att sånna som du ska berövas era chanser att tjäna pengar på att lura folk att äta metall.

Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att det är idiotiskt att äta metall när man har en kroppsdesign som är designad för att äta växter.

Metaller är väl bra. Vi behöver ju järn till exempel.

Självklart vill inte stor-pharma att det ska finnas billiga botmedel som konkurrerar ut deras dyra mediciner. Det måste du väl förstå eller är det först när massmedia rapporterar om något som det existerar/är sant?

Inte är du väl så hjärntvättad eller?

Vilka fall är det du syftar på som har fått agryria?

Jag uppmanar alla att tänka kritiskt men det gäller tydligen bara när det är något som gynnar etablisemanget. Jag är inte helt såld på silver. Jag använder det nu endast som nödmedicin om jag skulle få akut maginfluensa eller om jag får en förkylning. Jag har slutat använda det som kosttillskott och profylax.
Citera
2021-08-20, 15:51
  #179
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Metaller är väl bra. Vi behöver ju järn till exempel.

Självklart vill inte stor-pharma att det ska finnas billiga botmedel som konkurrerar ut deras dyra mediciner. Det måste du väl förstå eller är det först när massmedia rapporterar om något som det existerar/är sant?

Inte är du väl så hjärntvättad eller?

Vilka fall är det du syftar på som har fått agryria?

Jag uppmanar alla att tänka kritiskt men det gäller tydligen bara när det är något som gynnar etablisemanget. Jag är inte helt såld på silver. Jag använder det nu endast som nödmedicin om jag skulle få akut maginfluensa eller om jag får en förkylning. Jag har slutat använda det som kosttillskott och profylax.

Silvret fanns väl i vatten-renings-kit för nödsituationer vilket fick vissa korrupta idioter att tro att dom borde dricka skiten och sen sälja det som nån sorts mirakelkur vilket regeringar fick lov att förbjuda eftersom det är falskt att lura människor till att dra i sig silver när det är välkännt att silverförgiftning existerar.

Nej jag är inte hjärntvättad, jag vet bara hur kroppen fungerar och varför det inte slutade så bra för dom som trodde på silvret på 70 och 80 talet.. för dom fick blå hud tillslut men trots det så vägrade dom ju erkänna att dom har gått på en bluff lixom. Helt sjukt ju.

Det är lika falskt att hävda att silver botar som det är att hävda att medeciner botar.

Kroppen är designad för frukt och grönsaker som äts råa.
Finns mycket bevis för att folk som lever på det inte blir sjuka.

Folk som äter tillagade grödor, kött eller silver skapar därför sina egna hälsoproblem genom att tro att deras kropp är nån sorts metallprocessor som kan dra nytta av silver.. vilket vetenskap inte stödjer iomed silverförgiftningen som är välkännd och anledningen till att silvret har förbjudits som kosttillskott.

Lär dig om människans kroppsdesign istället. Har du vassa stora tänder och enorma käkmuskler så tyder det på att du ska äta kött naturligt. Har du platta tänder och liten mun och små käkmuskler så är det grödor som du ska äta naturligt enligt din kropps design.

Råa grödor motverkar alla inflammationer som magbesvär och allt sånnt så det finns egentligen ingen anledning alls att dra i sig giftigt silver och ställa kroppen inför en utmaning som kroppen kan hantera för stunden men absolut inte i längden.

Konspirationsteorierna är väl det som är så extremt hos er som tror på silver. Ni tror lixom att regeringar över hela Jorden, OCH vetenskapsmän ljuger fast det enda dom gör är att förbjuda nånting som var skadligt medans snakeoil försäljarna beskrev det som nån sorts mirakelkur, vilket dom inte längre får göra för det är fel och omoraliskt att lura folk på det viset så regeringar har stoppat den korrupta marknaden åtminstånde i Europa.
Citera
2021-08-20, 16:00
  #180
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Min mors vän har fallit för den här bluffen och börjat äta silver dagligen.
Hon tror på silvret så mycket att hon valde att ge silver till sin katt.. men sen kom inte katten tillbaka när hon ropade. Några dagar senare hittade hon katten död och stel i buskarna utanför.
Hon silverförgiftade en katt för att det finns idioter som tror att man kan dricka silver för att det fanns i vattenrenings-kit förr i tiden. Det är förfan en kemisk process som gör att vatnnet blir rent av silver men detsamma gäller såklart inte för kroppen som får panik och inte vet vart metallen ska lagras.
Söker man på nätet så för man se folk som gick på den här bluffen för länge sen och deras hud blev helt blå för att kroppen lagrar silvret under huden vilket kallas för silverförgiftning hos människor.

SKärp till er förfan era jävla snakeoil försäljare. Man får inte sälja det här skiten längre för att ni är så jävla puckade och tror att ni ska hitta nån jävla mirakelkur som botar allt fast ni bara förgiftar er själva och kanske finner silverförgiftningens bieffekter.

Clowner är vad ni är ni som förespråkar det här skiten.
Det fattar du väl att det var rymdödlor som hade ihjäl katten som straff för dennes köttdiet?

Argyria är ett ofarligt, kosmetiskt tillstånd. Finns inte ett enda fall i världshistorien där någon dött av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in