Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-15, 09:54
  #157
Medlem
"Fem svarta höns." Finns att köpa på video också, utspelar sig i Malaysia efter 2-världskriget där tillfångatagna högre militärer med fruar och barn måsta till fots marschera genom djungel till en annan plats. Deras fångvaktare går genom samma helvete tills alla kommer på att de är fångar tillsammans. Ungefär så. Det var länge sedan jag läste boken. Men det vackraste.
Citera
2021-05-15, 11:25
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Köp Pride för Dummies, boken om hur du befriar dig från ditt genus och öppnar ditt hjärta, det verkar vara vad yngre kvinnor vill ha nu för tiden.

Eller istället för Pride for Dummies - eller som ett komplement - Pride and Prejudice. Var generad över att du äger ett klassiskt verk av 1800-talsförfattaren Jane Austen, en romantisk love story, men antyd att bakom ditt surmulna buttra yttre finns en man med potential. Sedan, om det inte går vägen, kan du skrika efter henne att hon är som Jane Austen var: en sipp nucka!
Citera
2021-05-15, 11:30
  #159
Medlem
enlightenmentbeds avatar
.
Citera
2021-05-15, 13:15
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
.

Mest innehållsrika kommentaren hittills. Kanske det är bäst utan böcker. TV-soff-mys funkar nog bäst...
Citera
2021-07-10, 23:39
  #161
Medlem
Moramannens avatar
Omvänt då, vilken bok hos en tjej tror ni skulle imponera på en kille? Nåt militärhistoriskt kanske?
Citera
2021-07-11, 02:50
  #162
Medlem
Imponera på tjej: Markis de Sade, Justine

Imponera på grabb: Samuel Delany, Dhalgren
Citera
2021-07-11, 03:22
  #163
Medlem
FlashbackNegerns avatar
De 12 stolarna
Citera
2021-07-11, 10:06
  #164
Medlem
iters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Omvänt då, vilken bok hos en tjej tror ni skulle imponera på en kille? Nåt militärhistoriskt kanske?

Njae, men kanske böcker i den här stilen:

https://www.anniaciezadlo.com/day-of-honey
Citera
2021-07-11, 10:13
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du är förmodligen rätt ung, eller hur?

Det är omöjligt att rekommendera dig en viss bok, då man inte känner dig. Generellt gäller dock: något som du har läst, och läst med intresse, och som du har förstått åtminstone till den grad att du kan diskutera boken. Har man inte läst, har man ingenting att säga.

Är bruden litterärt intresserad? Är hon kunnig?

Om inte kan du ju alltid lägga fram Bibeln och säga "Hoppsan, jag glömde den här i går, jag som inte ens är kristen, men nu fick jag en halvtimme över, så jag plöjde den, trots att jag innerst inne mer lutar åt Islam. Den levde endast bitvis upp till mina höga krav på stringens, men den innehöll en hel del förstklasssig humor!"

Eller något.

Att håna Heliga Bibeln är inget jag skulle rekomendera. Du bör för den delen också se upp. Gud vet vad du gör.
Citera
2021-07-11, 10:55
  #166
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Att håna Heliga Bibeln är inget jag skulle rekomendera. Du bör för den delen också se upp. Gud vet vad du gör.

Du menar att Gud hänger på Flashback?
Citera
2021-07-11, 11:05
  #167
Medlem
Henriksss avatar
Jimmie Åkessons bok. Givetvis med autograf.
Då visar du att du har en fullt fungerande hjärna med logiskt tänkande samt att du kan räkna.
Citera
2021-07-11, 15:39
  #168
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iter
Njae, men kanske böcker i den här stilen:

https://www.anniaciezadlo.com/day-of-honey
Där får jag nog hålla med. Signalerar både huslighet och omvärldsintresse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback