Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snardeth
Spelar ingen roll ifall han hade preparat i kroppen, han har ändå orsakat olyckan igenom att åka alldeles för fort.
Japp, instämmer.
Citera
2021-07-19, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopsan23
Tack för alla kommentarer att jag är i dum i huvudet som försvarade killen. Som jag skrev så vet jag mer än er. Ska inte det räcka? Han drack inte en droppe sprit det är flera som kan intyga det! Tack så hjärtligt för era komentarer. Jag undrar vem det är som är dumma i huvudet egentligen? Mordhotar oskyldiga människor. Fräscht beteende. Att ni inte skäms era vidriga jävlar

Du gruppciterar en massa inlägg som alla gått efter medias uppgifter, som i sin tur kommer från polisen - som ju inledningsvis misstänkte rattfylleri.

Snacka med polisen skulle jag vilja säga.
Dom har varit vårdslösa i sin kommunikation.

Snubben har fortfarande kört ihjäl en människa i en typ av olycka som är enklast av alla att undvika, och dom har tydligen inte ens bemödigat sig att använda bilbälten.

Förakt för livet straffas hårt.
Citera
2021-07-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopsan23
Vem är dum i huvudet nu då? "Fyllot" eller ni?

Ja hans anhöriga har läst vad som skrivs om honom.... både här och på ekuriren. Dom är tillräckligt förstörda ändå. Och ni spär på med en massa idiotiska kommentarer som inte ens stämmer som jag också skrev. Tänk om man kan lyssna på någon som säger emot någon gång. Nej varför då. Media har alltid rätt även polisen med deras misstankar som inte ens är undersökta tillräckligt innan man går ut med sådant. Kallas för förtal!! Vidrigt

Både han och hans anhöriga skiter jag ärligt talat i. Tycker det är mer synd om tjejen som miste livet tack vare hans vårdslösa körning, även om hon såklart hade kunnat öka sina chanser att överleva avsevärt genom att använda bilbälte. Jag är som sagt väldigt bekant med den vägsträckan och det finns ingen chans att krocka med älg där om man kör i en lämplig fart.
Farten vid olyckstillfället är inte känd men farsan som åkte förbi där dagen efter tror att han blåste på i 140km/h. Farten bör ha varit väldigt hög eftersom det inte finns det finns några tecken alls på reaktion när älgen dök upp på vägen. Utifrån förarens låga ålder, syn och hörsel i topptrim samt erfarenhet av racing så borde han ha hunnit reagera om det hade gått i 100km/h vilket även det är långt över körkortsklippargränsen på den sträckan.
Senast redigerad av BallaRune 2021-07-21 kl. 11:47.
Citera
2021-07-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Du gruppciterar en massa inlägg som alla gått efter medias uppgifter, som i sin tur kommer från polisen - som ju inledningsvis misstänkte rattfylleri.

Snacka med polisen skulle jag vilja säga.
Dom har varit vårdslösa i sin kommunikation.

Snubben har fortfarande kört ihjäl en människa i en typ av olycka som är enklast av alla att undvika, och dom har tydligen inte ens bemödigat sig att använda bilbälten.

Förakt för livet straffas hårt.

"olycka som är enklast av alla att undvika"..?? Wow, vet du hur många viltolyckor det är som sker varje år?? Du har inte en chans om en älg springer upp på vägen.
Citera
2021-07-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Japp, instämmer.

Vart står det att han har åkt för fort?
Citera
2021-07-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeNinja666
"olycka som är enklast av alla att undvika"..?? Wow, vet du hur många viltolyckor det är som sker varje år?? Du har inte en chans om en älg springer upp på vägen.

Ja, jag vet det:

https://www.lansstyrelsen.se/varmlan...iltolycka.html

Och, jag säger det igen:

Citat:

Om du ser "viltolycka" som något statiskt, förutbestämt och ödesstyrt som bara skall inträffa förstår jag din upprördhet.

Jag skall dock avslöja något för dig: man måste inte krocka med en älg.

Om man inte känner området eller kan läsa terrängen finns det ett osvikligt sätt att hantera viltfaran:

Man anpassar hastigheten.

Detta ger fyra fördelar:

× Större chans till upptäckt
x Mer tid att agera
x Ökad möjlighet till undanmanöver
x Reducerad risk för allvarliga skador om det ändå smäller.

Så himla enkelt, hörru.
Men, om man inte ens förstår vikten av att knäppa på sig säkerhetsbältet så har man ett rätt stort förakt för livet, och bryr sig nog inte mycket om vad som händer med en själv och ens närmaste ändå.
Citera
2021-07-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeNinja666
Vart står det att han har åkt för fort?

Det smällde, folk dog - i den mest förutsägbara olyckstypen av alla.

Oavsett hastighet har föraren kört för fort.
Så enkelt var det.
Citera
2021-07-22, 10:54
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Det smällde, folk dog - i den mest förutsägbara olyckstypen av alla.

Oavsett hastighet har föraren kört för fort.
Så enkelt var det.

Är det så enkelt?
Så om en förare bromsar ner i 60 på 80-väg för man väjer för ett djur tex och man sitter obältad så kastas man ut. Om bilen voltar så går rutan sönder och man slungas dit med rätt stor kraft. Bilen krossar dig innan du kastas ut.

Platsen där olyckan skedde var lite brant. Hade det hänt på motsatt sida så hade bilen förmodligen bara åkt rakt ut i skogen, träffat ett träd och sen tagit stopp.

Man går händelserna i förväg när man dömer en (ung) människa innan man vet. När polisen uttalat sig i media att det INTE finns någon brottsmisstanke kvar mot föraren så får man väl gå på det till annat uppkommit?

I vintras skedde en älgolycka på exakt samma sträcka i motsatt körriktning. Den personen fick klippas ur bilen och bar givetvis bälte.
Citera
2021-07-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Är det så enkelt?
Så om en förare bromsar ner i 60 på 80-väg för man väjer för ett djur tex och man sitter obältad så kastas man ut. Om bilen voltar så går rutan sönder och man slungas dit med rätt stor kraft. Bilen krossar dig innan du kastas ut.

Platsen där olyckan skedde var lite brant. Hade det hänt på motsatt sida så hade bilen förmodligen bara åkt rakt ut i skogen, träffat ett träd och sen tagit stopp.

Man går händelserna i förväg när man dömer en (ung) människa innan man vet. När polisen uttalat sig i media att det INTE finns någon brottsmisstanke kvar mot föraren så får man väl gå på det till annat uppkommit?

I vintras skedde en älgolycka på exakt samma sträcka i motsatt körriktning. Den personen fick klippas ur bilen och bar givetvis bälte.

Tja, du säger det själv: med bälte har man större chans att gå levande ur det mesta.

Bälte är den viktigaste säkerhetsprylen under avsnittet "passiv säkerhet" och att anpassa hastigheten är det viktigaste under rubriken "aktiv hastighet".

Har man någon i bilen som hellre vill åka obältad så är moppefart det lämpligaste.
Allt utöver den hastigheten riskerar att bli sådana rubriker vi sett de senaste åren - unga, dumma, oinformerade människor ställer till med död och elände omkring sig. Helt i onödan.

Man brukar säga att dom känner sig odödliga.
Spegla det mot att dom istället föraktar livet, så brukar folk stanna upp lite och fundera.
Citera
2021-07-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
När polisen uttalat sig i media att det INTE finns någon brottsmisstanke kvar mot föraren så får man väl gå på det till annat uppkommit?

Men det är ju det som är felet med dagens inställning!

Denna slappa laissez-faireinställning där det mesta mynnar ut i ett "det var ingens fel".

Klart som faaan att någon gjort fel när folk dör i en bil.
Någon som satt obältad.
Det fanns en förare. Håll honom ansvarig!

Upprepa 10 gånger med andra slappa jävlar som saknar respekt för livet, så skall du få se på förändring i samhället.
Citera
2021-07-22, 12:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Tja, du säger det själv: med bälte har man större chans att gå levande ur det mesta.

Bälte är den viktigaste säkerhetsprylen under avsnittet "passiv säkerhet" och att anpassa hastigheten är det viktigaste under rubriken "aktiv hastighet".

Har man någon i bilen som hellre vill åka obältad så är moppefart det lämpligaste.
Allt utöver den hastigheten riskerar att bli sådana rubriker vi sett de senaste åren - unga, dumma, oinformerade människor ställer till med död och elände omkring sig. Helt i onödan.

Man brukar säga att dom känner sig odödliga.
Spegla det mot att dom istället föraktar livet, så brukar folk stanna upp lite och fundera.

Fast en vuxen människa är ansvarig över sitt bälte själv. Han skadades och kommer alltid lida helveteskval över att ha kört bilen någon dog i, för att han inte använde bälte och inte propsade på att hon skulle ha sitt. Hon dog förmodligen för att hon satt obältad.

Han kommer aldrig dömas för att ha kört med någon obältad..

Skulle utredningen fortskrida och det visat sig att han kört över den hastigheten så är saken annan.. Men i dagsläge friad från alla misstankar om brott.
Citera
2021-07-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ja, jag vet det:

https://www.lansstyrelsen.se/varmlan...iltolycka.html

Och, jag säger det igen:

Om du ser "viltolycka" som något statiskt, förutbestämt och ödesstyrt som bara skall inträffa förstår jag din upprördhet.

Jag skall dock avslöja något för dig: man måste inte krocka med en älg.

Om man inte känner området eller kan läsa terrängen finns det ett osvikligt sätt att hantera viltfaran:

Man anpassar hastigheten.

Detta ger fyra fördelar:

× Större chans till upptäckt
x Mer tid att agera
x Ökad möjlighet till undanmanöver
x Reducerad risk för allvarliga skador om det ändå smäller.

Så himla enkelt, hörru.
Men, om man inte ens förstår vikten av att knäppa på sig säkerhetsbältet så har man ett rätt stort förakt för livet, och bryr sig nog inte mycket om vad som händer med en själv och ens närmaste ändå.

Jag har själv utfört tester där jag VETAT om att djur ska rusa upp på vägen (bäst att tillföra att det var digitalt..) och har då öven haft stora svårigheter att hinna med i lägre hastigheter. Det är lätt att sitta bakom skrivbordet och tycka och tänka.

Sen undrar jag vart alla dessa fakta om olyckan går att få tag på..? Är utredningen färdig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in