Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
M nesten ha vrt slik. For de skulle jo egentlig til Kvitfjell.
Undrer p at og AE og TH om morgenen hadde snakket om at turen skulle avlyses. At TH hadde bestemt det slik, snn at hun skulle drepes hjemme. Hvis ingen visste om avlysningen, s hadde han liksom grunn til kunne ringe sjekke at alt gikk etter planen, at hun var drept og telefonen aldri ble besvart.
Han kunne nemlig si at han ringte for snakke om Kvitfjellturen.
Men TH hadde ikke i tankene at AE skulle sende den sms til datteren.
Jeg er veldig usikker p 09:10-sms til datter. Jeg synes den minner litt om Kri*stin Kir*kemo-trikset i Orderudsaken. KK husket ikke hva hun gjorde drapsnatten. Til avisbudet fortalte at hun hadde vrt med ham p aviskjring. Mobiltelefonen hennes hadde iallfall vrt med. Og det ble gjort et kjp fra en vitse-tjeneste med mobilen hennes den natten. Tilsynelatende styrket det alibiet hennes at hun "ikke husket" selv.
Lignende 09:10-sms. Hvorfor skulle TH lyve om at hytteturen ikke var avlyst. Fordi det skulle styrke inntrykket av at AE var i live, og at AE bestemte seg for utsette hytteturen. Men liksom helt p egen hnd og uten informere TH da.
Svaret blir da at AE m ha vrt i live 09:10. Med to streker under.
Jeg synes det er litt uggent at 09:10-sms blir gjort til bevis for at AE var i live p det tidspunktet.
Citat:
Ursprungligen postat av
tjallabais
Jeg synes koblingen til Wiborg er interessant. TH kan kanskje ha hatt en del tjene p ddsfallet, og ikke minst kan det vre et motiv for ta AEH av dage, om hun kjente til at TH hadde noe med dette gjre og kanskje har truet med avslre dette etter en evt skilsmisse.
P den andre side s synes jeg TVnorge sin serie om ddsfallet (som var overraskende grundig og god) viser ganske klart at ddsfallet etter all sansynlighet var et selvmord eller muligens en ulykke. Wiborg var en mann som hadde mistet alt (konkurs, skilsmisse, mistet kontakt med snnen, stod i fare for miste huset, var ikke blitt tatt p alvor av stortingskomiten,osv), og en ekspert p selvmord sa vel i serien at det meste stemmer med dette.
Den som hadde opplysninger om et mulig kriminent hendelsesforlp klarte heller ikke passere en lgndetektortest.
Selv om JW ble utsatt for alvorlig og skadelig forflgelse og trakassering
som kunne ha frt til alvorlige selvmordstanker, s kommer det an p personlige egenskaper hos offeret.
Se ellers svar til
Ittno nedenfor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Denne faktafeilen beklager vi n, etter at vi ble gjort kjent med dette tidligere i hst, sier nyhetsredaktr Jan Ove rsther i TV 2, som beklager at TV 2 brakte feil opplysninger.
https://www.tv2.no/a/6182908/
Folk som begr selvmord klamrer seg ikke fast i vinduskarmen frst.
Mye annet her og som skjrer i rene.
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/1999/FFAD12006999
Hvem hadde tapt mest konomisk om vedtaket hadde blitt omgjort?
Hvor mye hadde TH investert? 100 mill, 200 mill? Uansett, mangler ikke p motiv. Hadde han sittet den gang og sett rolig p at absolutt alt hadde gtt opp i ryk? Selv tviler jeg p det, men det er meg.
Og ja, AE kan ha visst om det.
Dette er en teori.
Edit: Poenget er hva slags person politiet n sker etter.
Siterer fra TV2-linken.
"Den 17. juni 1994 fortalte han to stortingsrepresentanter at han n hadde funnet beviser for manipulasjonen og hvem som stod bak. Det var bare noe finpuss igjen. Han fryktet for sitt liv og ba Stortinget om beskyttelse. Det kunne ikke Stortinget gi."
Dokumentene om vrdataene p Hurum ble ikke funnet p hotellrommet hans, og har heller ikke senere dukket opp. Noen steder.
Synes det kan tyde p at Wiborg var blitt s stor trussel for noen at han mtte ryddes av veien.
Det heter seg n at det var feil p mleutstyret p Hurum. Mens alts Wiborg mente at dataene var manipulerte. S det kommer an p hva som faktisk er sant her.
Hvis Wiborg hadde rett i at dataene var manipulerte, og hadde funnet ut hvem som sto bak, s tyder det p han at ble drept, og at drapet ble fingert som selvmord.
Synes sprsmlet om hva som skjedde med Wiborg er helt pent. S lenge dokumentasjonen hans er forsvunnet.