Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-15, 12:04
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
20.000 afghaner till Kanada? Lägg märke sen i landets statistik hur både sexbrott, misshandel, rån och mord kommer öka i landet år efter år.

Säger det redan nu, återkom om några år och säg att jag hade 100% rätt.
Som jag förstått det så kommer de att prioritera kvinnor? Med argumentet att de påverkas mest av talibanerna. Kvinnliga invandrare förknippar jag inte särskilt med brott.
Citera
2021-08-15, 12:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
20.000 afghaner till Kanada? Lägg märke sen i landets statistik hur både sexbrott, misshandel, rån och mord kommer öka i landet år efter år.

Säger det redan nu, återkom om några år och säg att jag hade 100% rätt.
Vi får se hur det går.

Kanada har valt ut att ta emot afghanska LGBTQ, ledande kvinnor och aktivister som OP-inlägget citerar.

Citat:
Canada has promised to resettle more than 20,000 Afghan citizens from groups it considers likely targets of the Taliban, including leading women, rights workers and L.G.B.T.Q. people, as many nations scramble to evacuate their nationals and help Afghans flee.
Tidigare valde man ut de Vita Hjälmarna att komma till Kanada. Då kommer jag ihåg RT visade en bild på en av dem med IS-flagga och föreslog att han skulle stoppa ned den för att underlätta integreringen.

Det finns alltså ett land som har minst lika skum invandringspolitik som Sverige. I Sveriges fall är jag övertygad om att EU försöker slå sönder landet med etniska konflikter så att Sverige blir lättare att ta över.

Är det så enkelt att USA har lyckats påverka Trudeau och de andra till självförstörelse för att minska konkurrensen. Ett tecken på detta är den konflikt som förelåg mellan Trump och Trudeau. Den var så överdriven att den troligen var fejkad. Trump har kallat Trudeau two-faced, dishonest, weak. Det gör man bara om man vill dölja något. Jag tror USA har mutat de kanadensiska politikerna till att förstöra landet precis som EU gör med våra politiker
Senast redigerad av wwr 2021-08-15 kl. 12:41.
Citera
2021-08-15, 12:53
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump har kallat Trudeau two-faced, dishonest, weak. Det gör man bara om man vill dölja något.

Vad i Trumps påstående är falskt om Trudeau menar du? Alla tre benämningar är 100% sanna.
Citera
2021-08-15, 13:02
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Vad i Trumps påstående är falskt om Trudeau menar du? Alla tre benämningar är 100% sanna.
Men toppolitiker uttalat sig inte så hårt om varandra om det inte finns en orsak, speciellt inte i när de kommer från två så närliggande länder. Jag tror orsaken är att Trump försöker mörklägga det samarbete som finns mellan alla politiker mot folket. I detta fall är USA rädda för konkurrens.

USA är redan infångat av deep state/nätverken/träsket. De har sina konflikter med svarta, hispanics och delvis indianer. Men Kanada ligger lite vid sidan, kanske ungefär som Norden, Schweiz eller Texas, tre andra platser som attackeras nu.

Genom att Trump yttrar sig extremt hånfullt om Trudeau så försöker han mörklägga att USA samarbetar med Trudeau för att knäcka Kanada och köra ned landet i träsket. Ungefär som vi sjunker i EU.
Senast redigerad av wwr 2021-08-15 kl. 13:10.
Citera
2021-08-15, 13:13
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Kanada är förebilden för utrotningen av de nationella identiteterna som pågår i väst. Sverige följer villigt efter.

Black Pigeon Speaks | Trudeau: Canada has NO Core Identity https://youtu.be/K4811viyarc
Citera
2021-08-15, 13:51
Medlem
Kanada är det mest judestyrda landet i världen. USA har eller hade sitt "E pluribus Unum" med tanken att alla som kom till USA skulle bli amerikaner och dela samma kulturella identitet. Kanada satsar istället på något dom kallar för "kulturell mosaik". Alla som kommer ska behålla sina ursprungliga identiteter och leva i egna samhällen inom landet dvs Kanada satsar stenhårt på balkanisering.
Citera
2021-08-15, 15:17
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men toppolitiker uttalat sig inte så hårt om varandra om det inte finns en orsak, speciellt inte i när de kommer från två så närliggande länder. Jag tror orsaken är att Trump försöker mörklägga det samarbete som finns mellan alla politiker mot folket. I detta fall är USA rädda för konkurrens.

USA är redan infångat av deep state/nätverken/träsket. De har sina konflikter med svarta, hispanics och delvis indianer. Men Kanada ligger lite vid sidan, kanske ungefär som Norden, Schweiz eller Texas, tre andra platser som attackeras nu.

Genom att Trump yttrar sig extremt hånfullt om Trudeau så försöker han mörklägga att USA samarbetar med Trudeau för att knäcka Kanada och köra ned landet i träsket. Ungefär som vi sjunker i EU.

Trump, om någon, mörklade ingenting. Tvärtom, han rensade i träsket och lyfte upp saker till ytan.
Citera
2021-08-15, 17:49
Medlem
Jag är kanadensisk medborgare som bott i Kanada till och från i 20 år.

Visst finns det mycket PK här, men det är inte så svart och vitt. Det ni hör och ser är det som media prånglar ut, i princip deras älskling Trudeaus bild av landet.
Landet är stort, 40 miljoner människor på en yta större än hela EU tillsammans och de flesta är faktiskt vettiga.

PK-folket finns centrerade i främst i Toronto och Vancouver samt Montreal.
I övriga landet har folk faktiskt rätt sunda värderingar.

Det provinsiella självstyret är starkt, hemskolning är tillåtet (och rätt vanligt).
Snacka med en vanlig Kanuck som kör pick up i Alberta, Saskatchwean eller Manitoba så får man en annan bild.

Välfärden här är även extremt sparsam. Folk får klara sig själva, sköta pensionsparande själva, betala för förskola, universitet etc. Sjukdagar och VAB finns ej, inte heller semesterveckor. Folk är vana att rå om sig själva på ett annat sätt.

Sedan som svensk är det intressant att se hur migrationspolitiken skiljer sig.
Jag själv testades för HIV, syfilis, lungröntgades och massa annat innan jag fick uppehållstillstånd.
Sen var det språkprov, prov i kanadensisk historia, kultur och parlamentarism som skulle klaras innan medborgarskapet.

De flyktingar som kommer ställs det hårda krav på. Man flygs hit direkt från flyktinglägren efter att ha säkerhetsscreenats på plats. Sedan screenas man på kanadensik mark igen, sedan en tredje gång efter någon månad.
Alla genomgår hälsotester INNAN de sätter fot på kanadensisk mark.

Sedan har man ett bidragstak på motsvarande ca 150 000 kr, sen är det stopp. Efter ett år skall man kunna språket och vara i arbete, annars åker man ut igen.

Så behandlades Syrierna 2015. Man tog INGA ensamkommande män, bara kvinnor, barn och barnfamiljer.
De som accepterade dessa krav i lägren, och klarade screeningen kom till Kanada och idag är i princip alla i arbete.
De flesta vägrade att flygas till Kanada utan ville till kravlösa Sverige/Tyskland istället.

Så jo, man tar emot Afghaner nu men det är inte på samma sätt som Sverige där man bara låter allt och alla välla in helt kravlöst och sedan livstidsförsörjning.

Sen får man också inse att Kanada är mer ett projekt än ett land, centrerat runt medborgarskapet. Svårt att jämföra med Sverige.
Landet är bara 150 år gammal och är byggt från grunden helt på invandring. Fortfarande idag så plockar man russinen ur kakan och vill ha högpresterande invandrare som arbetskraft, som kan börja bidra från dag ett.

Idag är ungefär 25% "visible minority" alltså icke vita. Drygt 10% av dessa är kinser och fillipinos, 10% indianer.

Det fungerar faktiskt bra här där allt är centrerat runt medborgarskapet, men man kan inte jämföra ett projekt som Kanada med ett riktigt land som tex Sverige som alltid varit homogent.

Så visst, politikerna här är woke och PK till tusen. I realiteten så är det mest virtue signaling liberaler i storstäderna, vanligt folk är jävligt vettigt (och trevligt). Det ställs krav på folk här, man kan hamna på gatan väldigt lätt och folk är inte alls lika förstörda av den eviga tilliten till pappa staten som svensken är.
Citera
2021-08-17, 20:46
Medlem
TrazanSatanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jag är kanadensisk medborgare som bott i Kanada till och från i 20 år.

Visst finns det mycket PK här, men det är inte så svart och vitt. Det ni hör och ser är det som media prånglar ut, i princip deras älskling Trudeaus bild av landet.
Landet är stort, 40 miljoner människor på en yta större än hela EU tillsammans och de flesta är faktiskt vettiga.

PK-folket finns centrerade i främst i Toronto och Vancouver samt Montreal.
I övriga landet har folk faktiskt rätt sunda värderingar.

Det provinsiella självstyret är starkt, hemskolning är tillåtet (och rätt vanligt).
Snacka med en vanlig Kanuck som kör pick up i Alberta, Saskatchwean eller Manitoba så får man en annan bild.

Välfärden här är även extremt sparsam. Folk får klara sig själva, sköta pensionsparande själva, betala för förskola, universitet etc. Sjukdagar och VAB finns ej, inte heller semesterveckor. Folk är vana att rå om sig själva på ett annat sätt.

Sedan som svensk är det intressant att se hur migrationspolitiken skiljer sig.
Jag själv testades för HIV, syfilis, lungröntgades och massa annat innan jag fick uppehållstillstånd.
Sen var det språkprov, prov i kanadensisk historia, kultur och parlamentarism som skulle klaras innan medborgarskapet.

De flyktingar som kommer ställs det hårda krav på. Man flygs hit direkt från flyktinglägren efter att ha säkerhetsscreenats på plats. Sedan screenas man på kanadensik mark igen, sedan en tredje gång efter någon månad.
Alla genomgår hälsotester INNAN de sätter fot på kanadensisk mark.

Sedan har man ett bidragstak på motsvarande ca 150 000 kr, sen är det stopp. Efter ett år skall man kunna språket och vara i arbete, annars åker man ut igen.

Så behandlades Syrierna 2015. Man tog INGA ensamkommande män, bara kvinnor, barn och barnfamiljer.
De som accepterade dessa krav i lägren, och klarade screeningen kom till Kanada och idag är i princip alla i arbete.
De flesta vägrade att flygas till Kanada utan ville till kravlösa Sverige/Tyskland istället.

Så jo, man tar emot Afghaner nu men det är inte på samma sätt som Sverige där man bara låter allt och alla välla in helt kravlöst och sedan livstidsförsörjning.

Sen får man också inse att Kanada är mer ett projekt än ett land, centrerat runt medborgarskapet. Svårt att jämföra med Sverige.
Landet är bara 150 år gammal och är byggt från grunden helt på invandring. Fortfarande idag så plockar man russinen ur kakan och vill ha högpresterande invandrare som arbetskraft, som kan börja bidra från dag ett.

Idag är ungefär 25% "visible minority" alltså icke vita. Drygt 10% av dessa är kinser och fillipinos, 10% indianer.

Det fungerar faktiskt bra här där allt är centrerat runt medborgarskapet, men man kan inte jämföra ett projekt som Kanada med ett riktigt land som tex Sverige som alltid varit homogent.

Så visst, politikerna här är woke och PK till tusen. I realiteten så är det mest virtue signaling liberaler i storstäderna, vanligt folk är jävligt vettigt (och trevligt). Det ställs krav på folk här, man kan hamna på gatan väldigt lätt och folk är inte alls lika förstörda av den eviga tilliten till pappa staten som svensken är.
Intressant! Bara en fråga: varför låter ni Trudde föra er talan? Går han inte att få bort? Nog för att svenska politiker gör att man konstant har spyhinken nära men om Trudeau vore min premiärminister skulle jag tyvärr fundera på repet. Han är förmodligen det värsta elitkräket jag känner till (trots konkurrens från t.ex. svenska Miljöpartiet och amerikanska Demokraterna).
Citera
2021-08-17, 21:12
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
...

...
Hela inlägget intressant.

Men som citatet anger. Det är mellan folket och politikerna som fronten går numera. Inte mellan länder eller höger/vänster. Det gäller även Sverige men möjligen har svenskarna svalt mer av propagandan. (Har varit en del utanför Sverige de senaste åren.)
Citera
2021-08-17, 21:13
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastination1
Kanada är det mest judestyrda landet i världen. USA har eller hade sitt "E pluribus Unum" med tanken att alla som kom till USA skulle bli amerikaner och dela samma kulturella identitet. Kanada satsar istället på något dom kallar för "kulturell mosaik". Alla som kommer ska behålla sina ursprungliga identiteter och leva i egna samhällen inom landet dvs Kanada satsar stenhårt på balkanisering.
Mosaik = segregering, Tensta, Rosengård, konflikter
Motsats till integrering

Det är därför invandrarna tagits hit. För att skapa konflikt så vi inte gemensamt kan ställa krav på politikerna.

Snygg bluff de körde, våra politiker. De tävlade i att tala om att vilja integrera invandrare. De beskyllde varandra för att inte vilja integrera nog. Men till slut insåg man att de ville ha etniska konflikter, inte integrering. Wow!
Senast redigerad av wwr 2021-08-17 kl. 21:40.
Citera
2021-08-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Vilket bajsland. Likande skit som Sverige. Trodde för ett tag att landet hade bättre immigrationspolitik.
Både Kanada och Sverige är bra och civiliserade länder. PK är bra. Egentligen finns det ingen PK. Om flashbackare tycker att ett land är PK så betyder det att det är ett bra land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in