Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 12:45
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Incel som är 15år?

Ah det hade jag inte sett, nej då är det nog bara en tonåring med diverse diagnoser det förmodligen handlar om.
Citera
2021-08-19, 12:46
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Stinker pursvensk Incel av det här, men vi får väl se snart nog.

Incel när man är 15 år?

En 15-åring har ju nyss fått hår på kuken.
Citera
2021-08-19, 12:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hade folk på min högstadieskola som vid 15 års ålder byggt upp ett redigt missbruk. en som sparkade ner en lärare, knivslagsmål förekom också. så det kan ju vara en pundarkille som fått en snedtändning

det som talar emot är givetvis utstyrseln, om den uppgiften nu stämmer

Missbruk och psykisk sjukdom hänger ofta ihop. Grovt missbruk alltså. Inte tjuvrökning och cider som alla fjortisar håller på med.

Vi hade också några rejäla slagsmål på min högstadieskola. Matbrickor som flög i matsalen, smockor som delades ut i luciatåget, nässlag som resulterade i blodstänk på pingisbord osv.

Men just det där att inhandla skyddsväst och planera och sen utföra ett dåd har jag inga minnen av att jag hört talas om innan Columbine.
Citera
2021-08-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är en mycket märklig händelse. Om han hade dödskallemask borde väl han inte ha kommit in på skolan överhuvudtaget. Vi får se vad utredningen visar.

Vem skulle ha hindrat honom? Svenska skolor har normalt inte vakter vid ingångarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Stinker pursvensk Incel av det här, men vi får väl se snart nog.

Vaddå incel? Vet du ens vad ordet betyder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvar1
Kan det vara Gle** Björklu*d (* = n)? 37 år, har jobbat där, vet ej om jobbar kvar i nuläget dock.

Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Antingen är det en grav släng ADHD eller någonting djupt personligt. Jag menar han riktade ju bara in sig på läraren och struntade i eleverna fullständigt om jag förstått det hela rätt. Så jag undrar om det ens är ADHD i så fall. Han hade ju impulskontroll nog att enbart rikta in sig på läraren. Vilket bara gör det hela kusligare.

Någon form av psykos går inte att utesluta vilket som.

Men ge dig! ADHD gör inte en dum i huvudet så sluta gör den kopplingen.
Citera
Medlem
Gissningar från mig men troligen är han svensk med svenskt namn. Men det saknar betydelse, förfallet är här oavsett.

Jag grubblar mest på hur man kan bli så hatisk mot en lärare. Det skall mycket till för att man sticker någon i magen, det är ju mordförsök för FAN...... .....ville han verkligen döda läraren?

Och jag vidhåller att talibanerna klarar sådant bättre än den svenska FLUMMEN.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Är dödsskallemasken bekräftad? Oavsett vem som sköt så ökar oron i samhället. Och den oron och brist på samhällsuppbyggnad drabbar alltid dom styrande.

Det gör folk fundersamma inför kommande val. Det behöver alltså inte bara vara utlänningar som skjuter för att få en påverkan. Men det är off topic, vi kommer bort från ämnet nu.

Detta är en mycket märklig händelse. Om han hade dödskallemask borde väl han inte ha kommit in på skolan överhuvudtaget. Vi får se vad utredningen visar.

Finns det skolor i Sverige där man inte bara kan knalla rakt in, alltså? Där man alltså först måste passera någon form av vakt eller "sluss"?
Citera
2021-08-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rxd
Vad snackar du om? Är du bara på en rasistisk rant eller har du faktiskt info om förövaren som inte kommit framtidigare?

Förvånande nog brukar nästan alltid amerikanska school shooters och massmördare gripas, alternativt tar dom själva livet av sig.

Kan ju vara attack mot "allmänheten" eller riktad mot elev eller lärare. Oavsett vilket av dessa tre alternativ, kan ju andra personer skadas. Dvs. attack mot elev kan ju innebära att lärare blir skadad, om denne går emellan, eller vice versa.

Tycker inte heller utstyrseln säger något definitivt åt endera hållet. Säg att det är typ en gänguppgörelse, de kan ju peta på sig masker också. Men låter ju onekligen som någon dåre.
Citera
2021-08-19, 12:49
Medlem
Queenofqueenss avatar
Jag skiter i vilken bakgrund han har. Det är helt oacceptabelt. Ungdomarna i svenska skolan är så vidriga idag, vissa iaf. Sen blir dom kriminella idioterna när dom erbjuds gratis skolgång men vägrar ta den. På andra sidan jorden går istället en afrikan nästan flera km för att nå fram till sin skola. För dom har fattat värdet av det. Och dom är inte bortskämda och har respekt för sin lärare. Kanske så att svenska skolan inte ska vara för bortskämda mord kapabla barn synd att man inte kunde se redan innan vilka dom är så man kunde stoppa dom.
Citera
2021-08-19, 12:50
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Men ge dig! ADHD gör inte en dum i huvudet så sluta gör den kopplingen.

Jag vet att ADHD inte automatiskt innebär skolmassaker like lite som Aspergers gör det. Sluta förenkla och förvanska det jag egentligen vill ha sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in