Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Samma elev som slog två lärare i mars?
https://www.skd.se/2021/03/23/eslovs...i-klassrummet/
Ja. Det är inte omöjligt. Barnet är förmodligen psykiskt sjukt och med tonårshormonerna rusande i kroppen, har det slagit slint!
Citera
2021-08-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det var ett fall, jag tror i stockholmstrakten, på 70-80 talet där en lärare (vet ej i vilket ämne, dock!) knivhöggs till döds av en elev.

Jag minns det därför att alla elever i alla landets skolor på fastställt klockslag tvingades stå i givakt och hålla en tyst minut för denne..!
Källa på det tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Märkligt ingen från Eslöv som sagt något alls om GM? Var kanske en anonym snubbe, inga bilder verkar ha kommit fram heller. En 15 åring som är spårlös på nätet är inte ofta man ser. Trodde att typ alla 15åringar satt med tiktok eller FB.

Finns nog en hel del som bara håller till på steam , twitch och liknande. Beror väl på vilken subkultur personen tillhör.
Alla barn är inte intresserade av att ta selfies eller spela in videoklipp på sig själva.
Senast redigerad av Ostbert 2021-08-19 kl. 19:31. Anledning: Autocorrect ändrade steam till stream
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Märkligt ingen från Eslöv som sagt något alls om GM? Var kanske en anonym snubbe, inga bilder verkar ha kommit fram heller. En 15 åring som är spårlös på nätet är inte ofta man ser. Trodde att typ alla 15åringar satt med tiktok eller FB.

Det är väl möjligt att 15-åringen faktiskt finns lite här och var på nätet men inte just på Facebook och inte med för- och efternamn utskrivna för allmän beskådan. Sedan är det väl även möjligt att det redan florerar en massa uppgifter om vilka profiler/konton det handlar om men att de uppgifterna inte nått "oss gamlingar" på Flashback. Tanken är trots allt att de som är aktiva här ska vara minst 18 år gamla och då har man kanske inte så bra koll på vad 15-åringar sysslar med även om man skulle komma från samma stad.
Citera
2021-08-19, 19:32
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
74 sidor och knappt något väsentligt... sluta diskutera politik..

Nu är det så att GM är 15 bast. Vi kommer inte få veta ett skit. Han och hans familj kommer att få nya identiteter och flytta till någon håla i Norrland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Källa på det tack!

Jag har bara minnet att lita till, tyvärr! Men med litet googling borde det inte vara omöjligt att finna fakta! Jag överlåter den efterforskningen åt dig!
Citera
Medlem
Är där någon över huvudtaget som är förvånad att grabben ballade ur?
Med tanke på faderns uttalanden, tex -Svenskar som inte vill ha mer invandring borde deporteras!

Är man uppvuxen i en sådan dysfunktionell miljö med hjärntvätt och horribelt tankesätt är inte frågan om man flippar ur utan när.

Tycker nog att det är lite knepigt att det inte än har poppat upp bilder på grabben, men samtidigt tycker jag nog mest synd om honom, med en far som den.
Citera
2021-08-19, 19:33
Medlem
fittknullares avatar
Hur gick det för läraren?
Citera
2021-08-19, 19:33
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Åklagaren har nyss anhållit 15 åringen enligt SVT
Citera
2021-08-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Nu är det så att GM är 15 bast. Vi kommer inte få veta ett skit. Han och hans familj kommer att få nya identiteter och flytta till någon håla i Norrland.

Så du tror på riktigt att grannar inte har noterat när de gjorde husrannsakan i grabbens hem? Eller när familjen plötsligt flyttar som du hävdar? Vem gossen är kommer såklart komma ut.
Citera
2021-08-19, 19:34
Medlem
Tonåringar finns i allt mindre utsträckning på facebook, eftersom deras föräldrar finns där.

Det är nog svårt att skryta om fjortisfyllor på facebook när man är facebookvän med mamma och pappa, och det är nog ännu svårare att ha ett facebook konto och inte lägga till mamma och pappa som vänner.

Jag tillhör facebookgenerationen, men finns inte där.
Citera
2021-08-19, 19:35
Medlem
Bajjamannen87s avatar
"I morgon öppnar skolan igen, men det är frivilligt för eleverna att komma."

Herregud! Snacka om att många på skolan kommer vara hemma imorgon och spela skjutspel på datorn och låtsas vara skärrade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in