Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 19:35
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Kan ju vara så att idrottsläraren har varit lite för närgången i omklädningsrummet eller nå’t sånt?
Något har ju uppenbarligen hänt dom emellan.
Det var min gissning också. Var läraren idrottslärare? De är ju notoriskt kända för att vara creep och pedofiler.
Hade också stuckit kniven i läraren om jag vart utsatt för centerpartistiskt omhändertagande..
Citera
2021-08-19, 19:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinansRottweiler
Så du tror på riktigt att grannar inte har noterat när de gjorde husrannsakan i grabbens hem? Eller när familjen plötsligt flyttar som du hävdar? Vem gossen är kommer såklart komma ut.

det har redan framkommit var polisen gjorde husrannsakan, och vad 15-åringen på den adressen heter. han heter h*go (*=u)
Citera
2021-08-19, 19:37
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
"I morgon öppnar skolan igen, men det är frivilligt för eleverna att komma."

Herregud! Snacka om att många på skolan kommer vara hemma imorgon och spela skjutspel på datorn och låtsas vara skärrade.
Ja inte fan är det många som kommer komma när det är frivilligt.
Citera
2021-08-19, 19:38
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Märkligt ingen från Eslöv som sagt något alls om GM? Var kanske en anonym snubbe, inga bilder verkar ha kommit fram heller. En 15 åring som är spårlös på nätet är inte ofta man ser. Trodde att typ alla 15åringar satt med tiktok eller FB.

GM kanske trots allt hade såpass mycket vett att inte använda debila media under eget namn. Sedan är det ju som vanligt när det är minderåriga inblandade, d.v.s. hans jämnåriga kan inte posta på Flashback utan att bli avstängda.

Men någon förälder eller storasyskon borde ju ha postat något skvaller vid det här laget. Fast de kanske just nu håller på att vada genom all dynga i tråden för att ens hitta det förmodade MGM-namnet (H*go J*ckson) som det fortfarande bara spekuleras om utifrån en synbarlig husrannsakningsadress.
Citera
2021-08-19, 19:38
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag har bara minnet att lita till, tyvärr! Men med litet googling borde det inte vara omöjligt att finna fakta! Jag överlåter den efterforskningen åt dig!

Är det denna du tänker på?

(FB) Lärarmordet på Svartedalsskolan 1979
Citera
2021-08-19, 19:40
Medlem
Citat:

Herregud! Snacka om att många på skolan kommer vara hemma imorgon och spela skjutspel på datorn och låtsas vara skärrade.

Det är ingen undervisning imorgon men skolan håller öppet ändå.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Finns nog en hel del som bara håller till på stream, twitch och liknande. Beror väl på vilken subkultur personen tillhör.
Alla barn är inte intresserade av att ta selfies eller spela in videoklipp på sig själva.

Nej det kan man köpa att en 15åring inte intresserad av selfies och videoklipp på sig själv. Men måste vara bra ovanligt att inte ens ha ett twitch, stream konto eller något. Även om många använder påhittade namn, så är det sådant som brukar läcka ut rätt fort. Här har ju inget läckt ut alls inte ens bild finns. Hans föräldrar verkar inte heller ha FB. Rätt ovanligt i dessa tider.

Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
GM kanske trots allt hade såpass mycket vett att inte använda debila media under eget namn. Sedan är det ju som vanligt när det är minderåriga inblandade, d.v.s. hans jämnåriga kan inte posta på Flashback utan att bli avstängda.

Men någon förälder eller storasyskon borde ju ha postat något skvaller vid det här laget. Fast de kanske just nu håller på att vada genom all dynga i tråden för att ens hitta det förmodade MGM-namnet (H*go J*ckson) som det fortfarande bara spekuleras om utifrån en synbarlig husrannsakningsadress.

Ja hans föräldrar verkar inte äns ha något FB konto. Inget skvaller ö.v.h om gärningsmannen eller bild. Inget alls som finns att hämta. Lite konstigt kan jag tycka.
Senast redigerad av henkess 2021-08-19 kl. 19:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det var min gissning också. Var läraren idrottslärare? De är ju notoriskt kända för att vara creep och pedofiler.
Hade också stuckit kniven i läraren om jag vart utsatt för centerpartistiskt omhändertagande..
Så nu menar du att alla idrottslärare är creepy och pedofiler? Innan du/vi har underlag för det så är det inte okej att komma med såna påstående!
Citera
2021-08-19, 19:41
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Låt dem göra det. Vad spelar en ynka skoldag för roll? Är ganska vanligt förfarande när något sådant här inträffar.
Citera
2021-08-19, 19:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det var ett fall, jag tror i stockholmstrakten, på 70-80 talet där en lärare (vet ej i vilket ämne, dock!) knivhöggs till döds av en elev.

Jag minns det därför att alla elever i alla landets skolor på fastställt klockslag tvingades stå i givakt och hålla en tyst minut för denne..!

(FB) Lärarmordet på Svartedalsskolan 1979
Citera
2021-08-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Japp! Det är så jag menar. Du ser ju, ALLA indicier pekar mot det. Man. Lärare. Gympalärare.
Nästan som att vara katolsk präst.

Case closed!
Det där va riktigt löjligt och lågt. Vilka ALLA indicier tänker du på?
Citera
2021-08-19, 19:44
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om vi ska återgå till ämnet: Hur avväpnades gärningsmannen?
Jag gissar att han släppte kniven efter 2 varningsskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in