Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Hur vet du att han identifierar sig med svenskar när båda föräldrar förmodligen har utländskt påbrå och de är medlemmar och företrädare för miljöpartiet. Det låter inte som något som främjar en svensk anknytning.

Han hade tydligen svenska flaggan påsydd på kläderna.
Citera
2021-08-19, 19:15
Medlem
LoriLaughins avatar
Grabben är för bövelen 15. Tragiskt så jävla trasigt.
Citera
2021-08-19, 19:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Är det bekräftat att han är idrottslärare? Dessa tillhör, enligt min personliga erfarenhet, en grupp som starkt litar till sin auktoritet (jag skulle tro att många är, eller var, underbefäl i reserven)! Jag minns själv mitt hat mot dessa bollfascister (och deras systergemenskap badfröknarna!) från min grundskola för nästan ett halvsekel sedan..!

Jag minns också, men ingen gick till mordisk attack.
Citera
2021-08-19, 19:16
Medlem
Är läraren en hjälte som avstyrde ett skol-massmord eller vad har vi att göra med här?

Vad var gärningsmannens "tillhygge" för något?
Pistol, kalashnikova eller kniv?
Med tanke på att polisen skjutit två varningsskott så låter det som att det lutar åt skjutvapen mer än kniv.
Citera
2021-08-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
Är läraren en hjälte som avstyrde ett skol-massmord eller vad har vi att göra med här?

Med tanke på att polisen skjutit två varningsskott så låter det som att det lutar åt skjutvapen mer än kniv.

Verkar som att BO gått ut ur klassrummet för att göra något ärende. I korridoren blev BO attackerad av GM. Vittnen säger att de sett åtminstone en kniv.
Citera
2021-08-19, 19:20
Medlem
Finns bild på mgm än eller?
Citera
2021-08-19, 19:20
Medlem
Citat:

Givetvis har läraren skurits och huggits med en vässad kalashnikov
Citera
2021-08-19, 19:21
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:

Varför skulle det luta åt det? Tror du att polisen inte får skjuta mot någon som har kniv eller?😂😂
Citera
2021-08-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag minns också, men ingen gick till mordisk attack.

Det var ett fall, jag tror i stockholmstrakten, på 70-80 talet där en lärare (vet ej i vilket ämne, dock!) knivhöggs till döds av en elev.

Jag minns det därför att alla elever i alla landets skolor på fastställt klockslag tvingades stå i givakt och hålla en tyst minut för denne..!
Citera
2021-08-19, 19:24
Medlem
henkesss avatar
Märkligt ingen från Eslöv som sagt något alls om GM? Var kanske en anonym snubbe, inga bilder verkar ha kommit fram heller. En 15 åring som är spårlös på nätet är inte ofta man ser. Trodde att typ alla 15åringar satt med tiktok eller FB.
Citera
2021-08-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Är det bekräftat att han är idrottslärare? Dessa tillhör, enligt min personliga erfarenhet, en grupp som starkt litar till sin auktoritet (jag skulle tro att många är, eller var, underbefäl i reserven)! Jag minns själv mitt hat mot dessa bollfascister (och deras systergemenskap badfröknarna!) från min grundskola för nästan ett halvsekel sedan..!
Kan ju vara så att idrottsläraren har varit lite för närgången i omklädningsrummet eller nå’t sånt?
Något har ju uppenbarligen hänt dom emellan.
Citera
2021-08-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoriLaughin
Grabben är för bövelen 15. Tragiskt så jävla trasigt.
Ja men det har ju garanterat funnits signaler långt innan detta. Frågan är ju vilka resurser som funnits till hands för att hjälpa familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in