Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 14:10
Medlem
De finns sjukt nog en pojke med samma namn i Mora också.. som är lika gammal. Oddsen på de då namnet inte är jättevanligt?
Citera
2021-08-19, 14:10
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du kanske inte var maskerad eller bar hjälm.

Helt korrekt! Men hade jag varit maskerad så hade jag ändå inte blivit stoppad vid entrén. Detta av den enkla anledningen att entrérna var obevakade.

Nog om detta!
Citera
2021-08-19, 14:11
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolfRacer
En H*go Jackson född 06. 15 år.
(tar bort länken, kan man ta bort bilden från Imgur på nått sätt?)

Om detta är rätt GM (jag hann se bilden) så tänker jag inte lägga någon energi på att diskutera om han ser svensk ut eller inte. Han skulle kunna vara svensk fast samtidigt inte på något sätt. Mer tänker jag inte skriva.

Det intressanta är varför han ville gå full Clegane mot en annan elev. Har han varit mobbad?

Eller handlar det helt enkelt bara om psykbryt?
Senast redigerad av Zloth 2021-08-19 kl. 14:14.
Citera
2021-08-19, 14:12
Medlem
BrainDisorders avatar
Det kanske har framkommit redan bild på hur han såg ut vid gärningstillfället men jag tänker direkt moped, hjälm och en skelettmask får jag lätt till en sån där vindbuff med döskallemotiv på. Dessa finns överallt att köpa och en 15:åring tycker nog det är en häftig attiralj till moppen.

Om det nu är någon form av soldat/stridshjälm och en riktig mask ala döskalle så blir ju tankarna mer riktade åt Trollhättan och även andra dåd på skolor utomlands. Folk verkar tro att man behöver vara en kommandosoldat för att döda oskyldiga och obeväpnade barn.
Citera
2021-08-19, 14:13
Medlem
Om det nu är H*go J*ckson på Trehäradsvägen 14E, så sitter farsan i Kommunfullmäktige för MP.
Tillför ju inte annat än att MP har fortsatt dåligt omdöme även utanför politiken.
Citera
2021-08-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det har jag inga problem med, mer synd om dig som uppenbart är så ful att du inte kan få en svensk tjej. F.ö. har jag betalat så mycket i skatt att jag försörjer 10 st. av din sort.

On topic: Med tanke på GM's ålder bör väl föräldrarna ha ett ansvar. Vem f-n låter sin 15-åring springa runt med knivar och dödskallemasker?
Jag betvivlar starkt att detta är något som föräldrarna aktivt uppmuntrat till.
Citera
2021-08-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det har jag inga problem med, mer synd om dig som uppenbart är så ful att du inte kan få en svensk tjej. F.ö. har jag betalat så mycket i skatt att jag försörjer 10 st. av din sort.

On topic: Med tanke på GM's ålder bör väl föräldrarna ha ett ansvar. Vem f-n låter sin 15-åring springa runt med knivar och dödskallemasker?
Inte speciellt svårt att köpa en dödskallemask själv när man är 15 år, och kniv är väl bara att ta en hemifrån.
Men med det säger jag inte att det kan finnas brister hos föräldrarna.
Citera
2021-08-19, 14:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
FEL KILLE!!!!
Ingen närvaro av familjen på sociala medier, iallafall inte under sina riktiga namn.
Citera
2021-08-19, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av 9totheP
Om det nu är H*go J*ckson på Trehäradsvägen 14E, så sitter farsan i Kommunfullmäktige för MP.
Tillför ju inte annat än att MP har fortsatt dåligt omdöme även utanför politiken.

Verkar vara trådsanning ändå. Polisen slog nog till i ett av grannhusen i så fall.
Citera
2021-08-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Inte speciellt svårt att köpa en dödskallemask själv när man är 15 år, och kniv är väl bara att ta en hemifrån.
Men med det säger jag inte att det kan finnas brister hos föräldrarna.
Yes, inte direkt så att pojken frågat "är det ok om jag bär dödskallemask och tar med denna kniven idag?" "ja det är klart min pojk, ha så kul i skolan".
Citera
2021-08-19, 14:17
Medlem
DeeSchools avatar
Skånska Dagbladet skriver att han bar en "skelettmask" skulle det kunna röra sig om en så kallad siege mask Om det är fallet skulle ju det stärka tesen att dådet har en högerextrem karaktär.

Se mask här: https://img.thedailybeast.com/image/...s-tease_khgfod
Citera
2021-08-19, 14:17
Medlem
Pancevs avatar
Frugan är väl Indiska el dylikt? Nilanthika låter som snarlikt ursrung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in