Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-19, 20:14
Medlem
Han hade en kamera på hjälmen.

Ingen här har hittat några spår på nätet av honom.

Vad skulle filmen användas till?
Citera
2021-08-19, 20:14
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu äntligen kommer det lite nya insikter i denna tråden. Tack!

Så nu undrar jag hur det går med GM:s och hans familj.
Finns det andra syskon där?

Kan det bli så att de måste flytta till ett skyddat boende liksom 17-åringen som mördade en polis i Göteborg.

Risken finns ju att detta eskalerar.

Vad tror och tycker Ni!

ja, MGM har syskon
Citera
2021-08-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskbulleburk
Tycker det är märkligt att skolor i Sverige (utifrån vad jag känner till) inte har övningar/genomgångar hur man ska agera när en beväpnad gärningsman rör sig inne på skolan. Vi har brandövningar men aldrig hört om protokoll och övningar av det andra slaget och då har jag två barn i skolan och en fru som jobbat 15 år som lärare i olika stadier och skolor i Stockholm. Känns ju spontant som risken snart är större att råka ut för beväpnade ungdomar inne på skolan än att det skulle börja brinna. Det finns säkert skolor som har koll på detta och kanske givit instruktioner till personal, men generellt är nog beredskapen låg.

Den aktuella skolan verkar ha haft övningar/planerat utifrån denna typ av scenario, men annars verkar det ovanligt.
Kanske att denna skola haft en handlingsplan beror på de incidenter som inträffat tidigare i Eslöv.
Citera
2021-08-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Är det samma pojke som slog till två lärare i våras och blev avstängd, handlar det nog snarare om psykisk sjukdom/neuropsykiatrisk problematik.
Vem GM är vet jag såklart inte men orsaken till dessa våldsbrott är oftast någon form av psykisk problematik
Senast redigerad av Dream.71 2021-08-19 kl. 20:20.
Citera
2021-08-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det var min gissning också. Var läraren idrottslärare? De är ju notoriskt kända för att vara creep och pedofiler.
Hade också stuckit kniven i läraren om jag vart utsatt för centerpartistiskt omhändertagande..
En MP-farsa och en centerpedo-lärare kanske blev för mycket för den stackars gossen.
Citera
2021-08-19, 20:19
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Anton i trollhättan sköt polisen i magen, han var Svensk denna person sköt polisen varningskott mot tyder på att GM inte är Svensk om jag får killgissa

Anton försökte väl angripa polisen med svärdet, även efter varningsskott. Dvs suicide by cop. Denna lirare verkar ha blivit spak efter skotten och kunde därför gripas.
Citera
2021-08-19, 20:20
Medlem
Nja, S fick flest mandat i kommunfullmäktige 2018. Regerar tillsammans med M.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Sverigedemokraterna är ju det populäraste partiet i Eslöv så det är väl mest troligt att det är en liten rasse som är inspirerad av Breivik!
Citera
2021-08-19, 20:21
Medlem
Gamlestads avatar
Mycket flummande i tråden, ja... Som vanligt på Fb numera. Saknar "gamla" Fb innan alla ungjävlar tog över. En anledning till att det blir såhär är att VI FÅR JU FÖR FAN INTE REDA PÅ NÅT!! Förr löstes det mesta snabbt i ämnena.. Nog vet väl nån vad som har hänt, bild på GM m.m.
Citera
2021-08-19, 20:21
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
En MP-farsa och en centerpedo-lärare kanske blev för mycket för den stackars gossen.
Ja, det är helt uppenbart.
Citera
2021-08-19, 20:23
Medlem
hashs avatar
Är det klarlagt nu att Lars Ahlfors är far till snorungen?
Eller har det blåst upp igen på Flashback utan saklig grund?
Citera
2021-08-19, 20:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Om flaggan!

Var det inte så att TTs första telegram sade "blågul flagga", vilket Sydsvenskan omedelbart tolkade som "svensk flagga", när det i själva verket handlade om Colombias flagga?

Jag vet inte om Colombias flagga är bekant för journalister (eller folk i gemen), men den är en trikolor med horisontella band. Det översta bandet, som är bredare än de andra och utgör hälften av flaggans yta, är gult. Därefter följer ett blått band och under detta ett rött. Ser man Colombias flagga på håll ser det ut som något "blågult" om man inte är observant och vet vad det handlar om.

Döm själva: https://www.dreamstime.com/tag-dark-...image215291700
Citera
2021-08-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskbulleburk
Tycker det är märkligt att skolor i Sverige (utifrån vad jag känner till) inte har övningar/genomgångar hur man ska agera när en beväpnad gärningsman rör sig inne på skolan. Vi har brandövningar men aldrig hört om protokoll och övningar av det andra slaget och då har jag två barn i skolan och en fru som jobbat 15 år som lärare i olika stadier och skolor i Stockholm. Känns ju spontant som risken snart är större att råka ut för beväpnade ungdomar inne på skolan än att det skulle börja brinna. Det finns säkert skolor som har koll på detta och kanske givit instruktioner till personal, men generellt är nog beredskapen låg.

Det finns skolor i Sverige som har ”lockdown” övningar.
Där mina barn går har dom detta en gång per termin,lika ofta som brandövningarna.
Detta är en skola från åk4 till åk9.
Tycker att alla skolor skulle borde ha det så som det ser ut idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in