Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-20, 10:57
Medlem
Om nu mgm får sitt troliga daltstraff vad händer med honom sedan ?
Inte för att jag sympatiserar med den avskyvärda handlingen/brottet, men tror någon mer än mgm och dennes pappa på daltstraffets positiva effekt.?
Jag är pessimistisk med nuvarande lagar och kriminalvård och tror tyvärr att mgm kommer att återkomma i media som mgm inom några år.
Nu har brottet i Eslöv fått rubriker och medial uppmärksamhet så jag befarar dessutom att fler unga kan inspireras till liknande dåd.
Senast redigerad av eviva 2021-08-20 kl. 11:01.
Citera
2021-08-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag tänkte typ han var mentor och la handen på låret ..
Ja fullt möjligt. Skolvärlden är full av kvinnliga och manliga pedofiler.
Citera
2021-08-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutaknut
Vilken tråd, både underhållande och sorglig på samma gång. GM är född i Sverige men ser inte svensk ut och har svenska, men adopterade föräldrar. Farsan är miljöpartist men man vet inte om grabben är höger eller vänster, inte BO heller. Alla blir förvirrade. Alla diskuterar detta. Men lägg av nu. Diskutera det viktiga istället: motiv och händelse. Finns det fler som har inside information direkt från Sveriges tråkigaste stad så lägg gärna upp det. Tack.

Tja han har kommit snett varje fall, en av anledningarna kan vara det hårda politiska läget.
Eslöv har haft problem med invandrare i omgångar, och som son till en MP-kommunare och själva ser utländsk ut kan det säkert skapa tråkigheter.

Visst, han är svensk, uppfödd här, född här (?), och har föräldrar uppvuxna här (?).

Man kan likaväl bli klämd när politiken är så hård som den är.

Fuck PK
Citera
2021-08-20, 11:03
Medlem
Enligt försvarsadvokaten som AB intervjuat så hade GM inte avsikten att döda, vilket jag tror att försvaret alltid hävdar.
Citera
2021-08-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Enligt försvarsadvokaten som AB intervjuat så hade GM inte avsikten att döda, vilket jag tror att försvaret alltid hävdar.
Har vi hört det förut??
Citera
2021-08-20, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Ja det är väl en klassiker, tillsammans med hur tragiskt detta är för gärningsmannen.
Citera
2021-08-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
"out of hand" väldigt nice låt förövrigt.

Ställer mig faktiskt extremt tveksam till aftonbladets agerande här, ett 13 årigt och ett 14 årigt ögonvittne, är väl kanske inte någonting man bör publicera i media när det inte ens ett dygn efter händelsen.
Fast det beror till största delen på innehållet i deras berättelser. Hade GM haft palestinasjal, basker och söndriga manchesterbyxor samt haft Michael Wiehe eller valfri rapartist dundrande i öronsnäckorna hade pressetiken vägt tyngre i vanlig ordning.
Senast redigerad av BrilliantFanKnick 2021-08-20 kl. 11:16.
Citera
2021-08-20, 11:13
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttron
Är genmodifering så vanligt nu?
Hur får två icke-svenskar ett etniskt svenskt barn när etnicitet är genetiskt, var modern otrogen med en svensk man?
Därför att etnisiteten också grundar sig i miljön. Med adopterade föräldrar som växt upp i Sverige med svenska föräldrar så är naturligtvis svensk kultur, traditioner och värderingar det som format dem.

Detta blir naurligtvis motarbetat av mötet med rasistiskt hat grundat på hudfärg. Den delen är inte gemensam historia med oss blekfisar.
Citera
2021-08-20, 11:18
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Pojkens Advokat heter Leif Persson, men inte GW den här gången...
Citera
2021-08-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Brottet, motiv etc, vad annars? Tror väl inte syftet med tråden är att tjafsa om ordet "etnicitet" egentliga betydelse.
Men ingen vet ju något av värde här. Dom som vet något kan ju höra av sig.
Citera
2021-08-20, 11:27
Medlem
Skolan ska vara öppen idag men valfritt om eleven vill möta upp eller inte, enligt någon i tråden igår, är det några elever där? Nån som vet?
Läste också igår att deras hus vaktas av Securitas, är dom kvar tro?
Skulle vara intressant med lite "inside information" av folk som bor i Eslöv och som rör sig i krokarna runt skolan, deras hus,hur snacket går...
Citera
2021-08-20, 11:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Är det denna H*go J*ckson som är MGM? Det är svårt att följa tråden med alla rasteorier och annat svammel.

Dessa miljöpartister som är föräldrar vad har de för position? Är de bara vanliga kommunpolitiker? (Tycker det är relevant då hemförhållanden kan säga något om motiv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in