Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
DAF Deutsch Amerikanische Freundschaft. Tysk-amerikanska vänskapsförbundet. Absolut ingen vitmakt musik. Electro som Kraftwerk fast punkigare.

Något måste ha slagit slint i skallen på den här killen. Hans liv är ju förstört. Nog har man haft värdelösa lärare som man är förbannad på men då räcker det med att släppa ut luften på bilen.

Han blev väl kränkt? Det blir ju alla nu för tiden det är liksom det nya!
Citera
2021-08-20, 00:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
DAF Deutsch Amerikanische Freundschaft. Tysk-amerikanska vänskapsförbundet. Absolut ingen vitmakt musik. Electro som Kraftwerk fast punkigare.

Något måste ha slagit slint i skallen på den här killen. Hans liv är ju förstört. Nog har man haft värdelösa lärare som man är förbannad på men då räcker det med att släppa ut luften på bilen.

"fängelse" i några månader. Sedan är han ute. Detta är inte USA där man får 5000 år.
Citera
2021-08-20, 00:18
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vet vi om Breivik och Trollhätte-Anton lyssnade på någon musik när de begick sina dåd?

Denne nya gosse verkar ju tillhöra samma gäng, militärisk utstyrsel, GoPro, och lyssnade på någon sorts skrikande Techno på tyska med låttitel "Der Mussolini".

Har ett svagt minne av att åtminstone Anton gjorde något liknande?

Fast nu var den ”skrikande Techno” han ska ha lyssnat på (Der Mussolini) en cover på en klassisk låt av Deutsch-Amerikanische Freundschaft (D.A.F.). D.A.F var absolut inga nazister och spelade en slags elektronisk punkdisco med dadaistiska texter. Deras sångare var spanjor och om inte jag minns helt galet gick det rykten om att en eller flera av medlemmarna var homosexuella. Oavsett var de ganska populära bland många bögar och bandet körde också en ganska bögig stil på kläder och hår. Jag vet inte om de var uttalat politiska men de räknades som ganska vänster, så ”Hitlerlåten” är i alla fall ingen vit makt-låt från början. Om det amerikanska bandet som gjort covern gjort den till det vet jag inte, men lyssna för fan på texten innan ni drar slutsatser. Den handlar troligen om att dansa.

Edit: såg att jag var typ sjua på bollen angående DAF. Svarade innan jag läst vidare i tråden och såg sedan att fler reagerat. Gott så!
Senast redigerad av Trakesson 2021-08-20 kl. 00:25. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-08-20, 00:32
Medlem
Krimkolls avatar
En utländsk brunaktig MP-extremist med våldstendenser från vänsterextremt håll verkar vi ha att göra med.

Det lär definitivt inte skrivas i tidningarna.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-08-20 kl. 00:34.
Citera
2021-08-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det kommer fram i google texten om man söker... skd/nsk...

Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, Norra Skånes tidningar, men den artikeln ligger bakom betalvägg nu. Vad jag minns skrev de inte ljushyad men att han var ljus.

Ganska säker på att det var denna länk: https://www.nsk.se/2021/08/19/nagra-...enom-fonstret/

Tack för att du hittade det okok1 👍🏻

Till och med flera elever som lämnat den uppgiften alltså.

Citat:
Mannen beskrivs av de elever som såg honom som kort och ljushyad.

Citatet okok1 fick fram använder ljushyad.
Citera
2021-08-20, 00:45
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Det är en politisk floskel, som har lett till komiska situationer där människor inte är kapabla att bestämma sitt kön, än mindre sin etnicitet.

Gärningsmannens nationalitet är svensk, med srilankesisk-colombiansk etnicitet.
Det här må vara OT och jag kan ha missat något men vet vi alltså något om den här killens ”etnicitet”?

”Etnicitet” (fr grekiska ethnos = folk) är inte alls det samma som genetiskt
ursprung.
Citera
2021-08-20, 00:50
Medlem
Alla som trodde killen var svensk direkt man fick höra om detta måste verkligen gilla knark och socialbidrag. Samt hata folk som kliver upp 6 på morgonen och arbetar hårt. Föräldrarna hjärntvättade pojken. Han är ju 15 år och kommer inte få nått straff. Äckliga kommunister hoppas era mor och farföräldrar är stolta över er.
Citera
2021-08-20, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ett tidigt vittnesmål i tråden gjorde gällande att HAJ hyste agg gentemot läraren på grund av att denne skämt ut honom inför klasskamraterna i slutet av förra terminen. han ska enligt samme uppgiftslämnare ha utalat sig hatiskt om läraren under sommarlovet. kan nog ligga en hel del planering bakom.
Vet du om det finns exempel på hur läraren skämde ut honom?

Läraren överlevde, så antagligen grov misshandel är det H*go kan bli dömd till. Med sossarnas härliga straffrabatt så blir väl domen ungdomsvård, och frisläppt efter enstaka månader. Jag skulle inte bli förvånad om H*go återvänder till skolan och slutför det han påbörjat.

*=u
Citera
2021-08-20, 01:04
Medlem
Inte förvånad att det är en vänsterextremist, hade det varit ett barn som var höger då hade det redan stått i media som Anton Lundin där dessa uppgifter spreds snabbt och nu är det helt tyst.
Inte heller förvånad att barnets far också är vänsterextremist för MP.

Nu är frågan om mordet är politiskt inriktad och läraren tillhör SD eller förespråkar yttrandefrihet.

Rätt sjukt att som 15 åring ta en kökskniv och hugga en vuxen. Jag hade aldrig vågat göra något liknande som 15 åring. Det fanns liksom inte och då har jag ändå haft vilda diskussioner med lärare.
Citera
2021-08-20, 01:07
Medlem
Krimkolls avatar
På ett sätt har jag svårt att förstå det så oerhört hemska med just det här dådet. Det sker värre runt om i landet precis varje dag i flertal. Här dog ju inte ens någon, i andra fall dör det flera personer som i Tensta som var ett mycket värre våldsdåd.

Sen kan jag naturligtvis förstå aspekten många barn som blir rädda och liknande. Men själva dådet i sig slås ju dagligen av mycket grövre fall av mord och dödsskjutningar och annat i flertal precis varenda dag. Så förstår inte riktigt upprördheten utöver aspekten att det är en skola.

När jag gick i gymnasiet kom det minst 3-4 gånger knivbeväpnade till skolan som sökte någon att ge sig på eller som skulle göra upp med enstaka eller grupper av personer på skolan. Det tystades ständigt ner av skolan, media och polis för att skydda skolans "rykte" som om det ens hade något sådant av godo överhuvudtaget. Det sker varje dag i Sverige särskilt i invandrarskolor, det är jag helt övertygad om, men det tystas just ned.

Ja, det hände även att folk blev huggna i benet och liknande. Det stod aldrig i någon tidning, inte ens i lokaltidningen
Senast redigerad av Krimkoll 2021-08-20 kl. 01:13.
Citera
2021-08-20, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
Varför får det här knivdådet så mycket uppmärksamhet i svenska nyheter, det här borde ju vara vardagsmat med tanken på alla skjutningar som sker i landet.

Väldigt bra fråga faktiskt. Det skjuts och mördas varje vecka men täcks knappt. Men detta sticksår är plötsligt ramaskri. Är man förvånade att en tonåring gör så eller vad är det? För många av skottmännen är nämligen barn också. Man kanske hoppades att just detta barnet skulle vara en speciell typ? Nä, I detta fallet är det nog bara för att det sker på en skola. De liven är liksom mer värdefulla än alla andra som mördas hela tiden i Sverige. Och mycket mer användbara politiskt...
Senast redigerad av dextrodammit 2021-08-20 kl. 01:41.
Citera
2021-08-20, 01:20
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Väldigt bra fråga faktiskt. Skjuts ovh mördas varje vecka men täcks knappt. Men detta sticksår är plötsligt ramaskri. Är man förvånade att ett barn gör så eller vad är det? För många av skottmännen är barn också.

Det är väl dels aspekten skola + dåd. Man har sett för mycket på skjutningar på skolor i USA.

Man hoppas i PK-media och från vänstern att det ska vara som i Anton-fallet, man vill ha skäl att hetsa mot, hata och attackera SD och liknande vinklar. Det är väldigt uppenbart och genomskinligt. I det här fallet har man ju redan felaktigt insinuerat sådant, men nu verkar GM vara brun, från sri lanka, vänsterextrem med mp-röstare i familjen. Inte lika kul att hetsa, dreva och skriva om det då imorgon kan man tänka sig. Låten han spelade är ju en skämtlåt om något, definitivt inte ideologisk.

Pojken ifråga verkar väl rätt knäpp överlag. Men det verkar ju flera kring honom vara så det kan väl inte förvåna någon. Skickar kort, trollar, skämtmusik och annat. Verkar ju inte riktigt kloka i den där MP-familjen.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-08-20 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in