Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-21, 12:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Det är ingen trådsanning. Vittnet Mohammad påstod att han hörde vit-makt musik enligt Aftonbladet.
Sen är ju det kanske mer eller mindre troligt.
Dels är allt som står i Aftonbladet att betrakta som lögn, tills motsatsen är bevisad.
Att en som heter "Muhammed" kan identifiera vit-makt musik som någon annan lyssnar på i hörlurar är befängt.
Att denna Muhammed dessutom skulle kunna urskilja ordet "Hitler" i någon annans hörlurar är direkt löjligt.
Citera
2021-08-21, 12:54
Medlem
halaltarzans avatar
Om Muhammed nu verkligen lyckades snappa upp ordet "Hitler" är ju min fundering om han aldrig omnämns i svart makt-musik?
Citera
2021-08-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
GM hade inte uppsåt att döda och GM känner stor ånger, säger hans advokat.

Men varför i helvete gjorde han det då?

Tja, varför agerar ett trängt och upprört barn ut? Du vet att vi har att göra med ett barn i en ålder som inte direkt är känt som den ålder man har ett konsekvenstänk?
Citera
2021-08-21, 13:00
Medlem
[quote=dannbaggen|76983
Detta är Flashback där vi diskuterar och söker förklaringar. Det är tillåtet att ha olika uppfattningar (hoppas jag). Jag ser det som troligt att GM triggades av den högerextrema miljön. Tillvägagångssättet, utstyrsel och den musik som han enligt vittnen ska ha lyssnat på stärker mig i den uppfattningen.[/QUOTE]

Är det inte tillåtet att ifrågasätta icke väl genomtänkta inlägg menar du? Du verkar inte behöva särskilt mycket att gå på innan du självsäkert uttalar dig. Då kan man få input från andra som utmanar ens föreställningar. Tål man inte det ska man kanske inte va här
Citera
2021-08-21, 13:09
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Tja, varför agerar ett trängt och upprört barn ut? Du vet att vi har att göra med ett barn i en ålder som inte direkt är känt som den ålder man har ett konsekvenstänk?
Jag var ganska jävlig i skolan vid 15-års åldern och man är ju som ett trotsbarn som vill testa gränserna.. Skolka, röka brass bakom gympasalen, trimmad moppe osv..

Hade han smällt till läraren på käften efter att ha stört sig på honom länge så hade jag faktiskt köpt den grejen men att ta en jävla kniv och börja hugga det kan man inte skylla på att man inte har ett konsekvensstänk.

Psykisk störning verkar han inte ha om han på riktigt känner djup ånger och mår dåligt över det.
Läraren måste ju ha gjort något jävligt som triggat honom ordentligt eller så är han otroligt fylld med hat och ville döda första bästa?
Citera
2021-08-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dels är allt som står i Aftonbladet att betrakta som lögn, tills motsatsen är bevisad.
Att en som heter "Muhammed" kan identifiera vit-makt musik som någon annan lyssnar på i hörlurar är befängt.
Att denna Muhammed dessutom skulle kunna urskilja ordet "Hitler" i någon annans hörlurar är direkt löjligt.

Lögn eller inte, min poäng var ju att det inte är en trådsanning, utan att det är AB som påstår detta. Personligen lägger jag ingen vikt i detta alls.
Citera
2021-08-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jag var ganska jävlig i skolan vid 15-års åldern och man är ju som ett trotsbarn som vill testa gränserna.. Skolka, röka brass bakom gympasalen, trimmad moppe osv..

Hade han smällt till läraren på käften efter att ha stört sig på honom länge så hade jag faktiskt köpt den grejen men att ta en jävla kniv och börja hugga det kan man inte skylla på att man inte har ett konsekvensstänk.

Psykisk störning verkar han inte ha om han på riktigt känner djup ånger och mår dåligt över det.
Läraren måste ju ha gjort något jävligt som triggat honom ordentligt eller så är han otroligt fylld med hat och ville döda första bästa?

Barn kan göra det mest otroliga när de är trängda och upprörda. Tro min, barn med diagnoser känner DJUP ånger och ångest när de gör saker som inte gruppen/samhället tycker om. Det spär på våldsamheterna. Därför ska man inte reagerar på våldsamheterna tills affekten är låg. Man gör inte som svensk polis och skjuter skarpt mot ungen.

Ingen har dock fastställt att han har en diagnos. Dock tog han allmänt första bästa lärare som kom i vägen.
Senast redigerad av Methos 2021-08-21 kl. 13:16.
Citera
2021-08-21, 13:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Lögn eller inte, min poäng var ju att det inte är en trådsanning, utan att det är AB som påstår detta. Personligen lägger jag ingen vikt i detta alls.
Trådsanningen är de idioter som påstår sig veta exakt vilken låt & artist det handlar om.
Citera
2021-08-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Trådsanningen är de idioter som påstår sig veta exakt vilken låt & artist det handlar om.

Vad spelar låtvalet för roll? Man behöver inte vara högerextremist för att man lyssnar på vissa "vitmakt" band. Lyssnar själv på Heymaker nu, men är knappast helt med i vissa av deras låtar. Har alltid lyssnat på Screwdriver, som får anses vara ett väldigt extremt band.

Bry dig bara inte om den fakta som skrivs, när det gäller låtval. Det tillför inget för motivet kring dådet.
Citera
2021-08-21, 13:24
Medlem
Farbaute666s avatar
Tänk om vi kunde hålla oss till fakta, eller åtminstone intelligenta spekulationer...

Det jag fick höra igår, var att GM hade försökt ta sig in i fler klassrum i skolan, troligen på jakt efter fler lärare att attackera, det leder ju då till slutsatsen att BO inte var den enda tilltänkta brottsoffret. GM är, som tidigare nämnt i tråden, inte okänd på skolan utan har varit inblandad i situationer förut.

Källa: elev på skolan bredvid.
Citera
2021-08-21, 13:26
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

förstår hur du tänker, men jag tror inte att scenariot i det här fallet handlar om ett trängt barn med bristande konsekvenstänk. scenariot är istället skolstart, han kommer till skolan redan på morgonen med hjälm och kniv, kanske till och med flera knivar. det här kan vara något MGM har planerat hela sommarlovet.
Citera
2021-08-21, 13:27
Medlem
cerns avatar
Citat:
Barn kan göra det mest otroliga när de är trängda och upprörda. Tro min, barn med diagnoser känner DJUP ånger och ångest när de gör saker som inte gruppen/samhället tycker om. Det spär på våldsamheterna. Därför ska man inte reagerar på våldsamheterna tills affekten är låg. Man gör inte som svensk polis och skjuter skarpt mot ungen.

Ingen har dock fastställt att han har en diagnos. Dock tog han allmänt första bästa lärare som kom i vägen.
Om han skulle ha en diagnos vad tror du det skulle handla om då?

Jag kan väldigt lite om diagnoser men känner några med ADHD men dom är bara djupt uttråkade så det känns som att de håller på dör så de håller sig alltid extremt aktiva med sport, jobb och aktiviteter. Dessa personer är jävligt medvetna om vad som händer och har väldigt lätt att analysera och tänka vad som är rätt och fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in