Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Trodde du var intresserad av foto på MGM.
Ditt inlägg var lite otydligt med vad du ville ha länkat.
Sorgensvart säger att det finns foton i tråden som visar att gärningsmannen har utländsk påbrå, men jag kan inte riktigt godkänna ett random klassfoto utan källa. Har sett på tok för många rando dudes hängas ut i de här forumen för att hörsägen ska räcka.
Återigen, det handlar inte om misstro, utan om att säkerställa att vi pratar om fakta och inte rykten.
Tack för att du tar dig tid att svara, det är inte helt självklart.
Citera
2021-08-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Många av eleverna verkar vara efterblivna.

"Elever som såg honom uppfattade honom som en man, men enligt polisen handlar det om en pojke i 15-årsåldern."

https://www.skd.se/2021/08/19/maskerad-knivhogg-larare/

Vittnesmålen går inte helt ihop. Men det är väl ett vanligt problem i allmänhet.

Kanske att vittnenas påståenden om att GM skulle vara kort är för att om det vore en man så vore han kort.
Senast redigerad av Ostbert 2021-08-20 kl. 22:18.
Citera
2021-08-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonannan
Sorgensvart säger att det finns foton i tråden som visar att gärningsmannen har utländsk påbrå, men jag kan inte riktigt godkänna ett random klassfoto utan källa. Har sett på tok för många rando dudes hängas ut i de här forumen för att hörsägen ska räcka.
Återigen, det handlar inte om misstro, utan om att säkerställa att vi pratar om fakta och inte rykten.

Finns även ett klassfoto med namn så bara ge dig.
Citera
2021-08-20, 22:18
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
(FB) En gripen efter stor polisinsats på skola, Eslöv, 2021-08-19

(FB) En gripen efter stor polisinsats på skola, Eslöv, 2021-08-19

agendajournalistik oavsett. medvetna om att ingen läser dementier och att deras journalistkollegor aldrig kommer visa bild på apu
Citera
2021-08-20, 22:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

han är beskuren för att inte hänga ut hans klasskamrater. men originalet finns någonstans i tråden. leta själv.
Citera
2021-08-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Finns även ett klassfoto med namn så bara ge dig.
Ge mig?
Ge mig det jag efterfrågade så ger jag mig. Klassfoto tillsammans med någon slags härrörelse är nog för att få tyst på mig om det är ditt mål.
Jag söker bara någon slags nyans, det kan väl knappast vara för mycket begärt?
Citera
2021-08-20, 22:22
Medlem
dannbaggens avatar
Man får hoppas att GM får adekvat vård. Det är också bra att han verkar ångerfull, enligt media.

Här har vi en klockren Trollhättan-Anton, Arklöv, Breivik wannabe. Han har sannolikt triggats i den höerextrema undervegetationen. Är man 15 år gammal och matas med att samhällets största fiender är "judar", "kulturmarxister", "batikhäxor", "media", "etablissemanget", "lärare", "skolsystemet" .... till slut brinner det i huvudet på 15-åringen.

Han spänner på sig väst, hjälm med GoPro, Vit Makt-musik i lurarna och beväpnar sig med ett antal knivar. Han vill vara som sina hjältar. Hugger den första lärare han ser... sen sviker modet på 15-åringen.. Vad var det värt det.. Var detta allt?

Hoppas killen kan få hjälp och istället inse att ett inkluderande samhälle för oss alla är det bästa.
Citera
2021-08-20, 22:29
Medlem
Fotot från skolkatalogen är rätt person, har själv bläddrat i den.

Men, kan någon förklara hur ett barn med 2 st adopterade, uppvuxna i Sverige-föräldrar klassas som utländsk? Asså, jag förstår på ett sätt den allra första responsen "öööh han är utländsk" men... Föräldrarna klassas ju som svenskar i alla register just pga adoption.
Vill inte trigga någon, jag bara undrar lite försiktigt

Citat:
Citera
2021-08-20, 22:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Gärningsmannen ser ut som en mörk indier, skolfoto har länkats till i tråden. Han är son till känd miljöpartist i Eslöv som fick sparken från toppen i Eslöv 2018. Kollar du streetview på hitta (namn *hlfors J*ckson Eslöv) ser du en mur typ som ser likadan ut som på tidningarnas bilder när polis bär ut kassar från gärningsmannens hus.
*=a
Om du mot förmodan vill se sanning.
Citera
2021-08-20, 22:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:

När polisen gjorde en husrannsakan så kom det fram tidigare i tråden att personen ifråga heter H*go J*ackson.

Nu vet jag inte vad ni käbblar om, men personen i sig har varit känd om man bläddrar bakåt någonstans i de 20-30 första sidorna.
Citera
2021-08-20, 22:30
Avstängd
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Man får hoppas att GM får adekvat vård. Det är också bra att han verkar ångerfull, enligt media.

Här har vi en klockren Trollhättan-Anton, Arklöv, Breivik wannabe. Han har sannolikt triggats i den höerextrema undervegetationen. Är man 15 år gammal och matas med att samhällets största fiender är "judar", "kulturmarxister", "batikhäxor", "media", "etablissemanget", "lärare", "skolsystemet" .... till slut brinner det i huvudet på 15-åringen.

Han spänner på sig väst, hjälm med GoPro, Vit Makt-musik i lurarna och beväpnar sig med ett antal knivar. Han vill vara som sina hjältar. Hugger den första lärare han ser... sen sviker modet på 15-åringen.. Vad var det värt det.. Var detta allt?

Hoppas killen kan få hjälp och istället inse att ett inkluderande samhälle för oss alla är det bästa.

så länge man inte inkluderar fel människor så, men det är ju trivialt,
Citera
2021-08-20, 22:31
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen

Svårt se 15-årig indier/paki son till hög miljöpartist lyssna på UltimaThule från 90-talet och identifiera sig med Breivik. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in