Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 17:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
SR har sänt Gamer en P1 dokumentär miniserie som bland annat handlade om en kille som lärde känna någon online som sedan begick ett våldsbrott.

Beskrivning av första avsnittet:

Ganska vanligt att brott med den här typen av tillvägagångssätt/omständigheter har diskuterats online av gärningspersonen och att andra användare valt att inte ta det på allvar.

Därför det skulle vara intressant att veta i vilka kanaler MGM brukade hålla till och kända handles/nick.
Polisen utreder givetvis detta just nu. Men med tanke på åldern så blir kanske allt sekretessbelagt. Vi får kanske aldrig veta om det var GM som låg bakom kontot "Samuel Hydelius" på Twitch.
Citera
2021-08-20, 17:32
Medlem
Botvarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer fullständigt.

Detta har föregåtts av planering, dvs inget impulsdåd.

Hjälm, väst, kläder, kamera på hjälmen flera knivar.
Passerat skolkamrater och riktat in sig på en lärare.
Huggit inte bara 1 utan flera gånger (3 ggr enligt vittnen).

Enligt Isak/Mohammad så tog han tag i lärarens ena arm och lyfte upp den och sen högg han.

Första gången jag läste den där artikeln i AB var den skriven på riktigt dålig svenska och jag misstänkte att det var ett syftningsfel i den meningen. Trodde vittnet menade att mgm lyfte sin egen arm egentligen.
Värre att lyfta armen på en vältränad gympalärare.

Nu är artikeln bakom betalvägg.
Citera
2021-08-20, 17:34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Sluta snacka strunt nu, jag har massvis med varningar i lager.

/Moderator
Citera
2021-08-20, 17:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botvarp
Första gången jag läste den där artikeln i AB var den skriven på riktigt dålig svenska och jag misstänkte att det var ett syftningsfel i den meningen. Trodde vittnet menade att mgm lyfte sin egen arm egentligen.
Värre att lyfta armen på en vältränad gympalärare.

Nu är artikeln bakom betalvägg.

Ja den är låst nu.

Men just denna info syns fortfarande på sidan:

ESLÖV. Mohammad, 14, och Isak, 13, träffade gärningsmannen sekunderna före attacken.
Och blev vittnen till hur han högg ned en lärare.

# Trodde det var ett skämt – sen såg han kniven
# ”Han höll i lärarens arm och högg honom i magen flera gånger”
# Sa åt andra att fly

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-skolattacken/
Citera
2021-08-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Polisen utreder givetvis detta just nu. Men med tanke på åldern så blir kanske allt sekretessbelagt. Vi får kanske aldrig veta om det var GM som låg bakom kontot "Samuel Hydelius" på Twitch.

Det finns ju andra än polisen som kanske skulle kunna berätta, även om det då troligtvis blir något som det inte går att få definitivt svar på. ( om det inte finns en film någonstans trots allt. )

Undrar om polisen varit på eleverna som hölls kvar om att inte skriva något på internet.
Citera
2021-08-20, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spader-Horan
Silken liten skit alltså. Riktig parasit som försöker mörda en lärare som arbetar i samhällets tjänst. Packa ner pågen i en bananlåda och skicka honom till Colombia.
Jag kan inte mer än hålla med. En liten skitunge som borde få en biljett ut ur landet. Hans kriminella karriär ligger bara i sin linda ännu. En så störd individ kommer att åsamka samhället mycket lidande och kostnader.
Citera
2021-08-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag kan inte mer än hålla med. En liten skitunge som borde få en biljett ut ur landet. Hans kriminella karriär ligger bara i sin linda ännu. En så störd individ kommer att åsamka samhället mycket lidande och kostnader.

Han är född i Sverige, svensk medborgare och går naturligtvis inte att utvisa eftersom Sverige är hans hemland.

Däremot borde han psykutredas helt klart, kanske bli inspärrad en längre tid.
Citera
2021-08-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Uppfostrad av minst en miljöpartist?
Bägge föräldrarna är miljöpartister…… pappan på plats nr nr 3 och mamman på plats nr 11 i kommunvalet
Citera
2021-08-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
You were saying? Ditt inlägg och förmåga att göra bort dig gjorde min dag. Tack

https://expo.se/2021/08/tidigare-oro...farande-oklart
Enligt artikeln har han uttryckt hat mot mörkhyade. Alltså torde han känna ett stort självhat.

Han kanske var avundsjuk på läraren som är en reslig vit atletisk vacker man i sin bästa ålder!
Citera
2021-08-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisanextdoor
Bägge föräldrarna är miljöpartister…… pappan på plats nr nr 3 och mamman på plats nr 11 i kommunvalet
Japp, där har vi det, han försökte ju såklart att mörda eftersom hans föräldrar är miljöpartister! Gåtan är löst.
Citera
2021-08-20, 18:00
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hallå, killen är bara 15år, född i Sverige o svensk. Kriminella karriär kan du stoppa upp någonstans.
Citera
2021-08-20, 18:01
Medlem
henkesss avatar
Får väl se vad straffet blir för denna miljöpartistiska Colombian, jag tror det hela kommer sopas under mattan och mörkas.

-Om dom inte drar till med rasist spåret då, sånt gillar ju media.
Senast redigerad av henkess 2021-08-20 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in