Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 20:49
Medlem
Fialisans avatar
Finns säkert i tråden, men jag har inte kollat alla 137 sidor, men här är en bild på'n:
https://www.facebook.com/groups/9568...28285633936154
Citera
2021-08-20, 20:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Relationen mellan far, mor och son? Den misstänktes far är ett riktigt skämt i Eslövs Miljöparti.
Lar* Ahlfor*, heter han och det finns naturligtvis en Flashback-tråd om honom sedan 2018, typ.
Roten till det onda?

Ja det kan nog bli lätt ansträngt på de interna MP-mötens framöver med en son som numera är rikskänd för att ha knivat en mycket omtyckt idrottslärare, och troligtvis planerat en skolmassaker. Ett kapitalt föräldramisslyckande. Hur kan man ha missat dessa tecken? Men istället ha tid med politiskt tramsande och raljerande?
Senast redigerad av T34Panzer 2021-08-20 kl. 20:57.
Citera
2021-08-20, 20:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Vad jag har läst skulle väl hans förslag vara "satir". Med detta sagt verkar inte MP pappan helt normal. Satiren gav mest äckliga Sovjetvibbar. Om han nu visat nazitendenser borde väl föräldrarna som du skriver inte stå högt i kurs direkt.

Om det han skrev var en satir eller ett skämt så var det ändå ett sällsynt omdömeslöst sätt att uttrycka sig. I synnerhet för en politiker. Jag tror att han menade det men insåg efteråt att man inte deporterar människor i Sverige för att dom röstar på "fel" parti.

Det ger mig nästan lite sådana här vibbar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...mn-smhi-morkar

Citera
2021-08-20, 20:57
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Nu kommer snyft historier om GM, t.e.x detta, en skolkamrat till 15-åringen säger att han har varit en snäll kompis som gillade att skämta.
Citera
2021-08-20, 21:05
Medlem
T34Panzers avatar
” Den 15-årige pojken ska ha varit ute efter att skada lärare – det berättar elever som blev vittne till attacken. Han passerade flera barn på väg fram till offret.
– Han sa till oss att vi skulle backa. Han tog den första läraren som kom, säger en elev som mötte gärningsmannen.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-inte-skada-er
Citera
2021-08-20, 21:10
Medlem
T34Panzers avatar
” Samtidigt ska 15-åringen ha dragit sig undan på fritiden. I stället för att umgås spelade han mycket dataspel.
– Han förändrades. Han var mycket ensam och spelade. Han verkade deprimerad, säger skolkamraten och fortsätter: ”

Citera
2021-08-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Dom släpper ju både bilder och videos på minderåriga, framförallt på utlänska nyhetssidor.
Senast läste om skottlossning med Polisen i Volusia, en tjej på 14 killen var 15. Ingen dog, det kom ut video såklart och cnn var snabba med att publicera bild på bägge två. Helt ocencurerade bilder. Det ser man ju ofta, du måste verkligen leva under en sten.

Förstår att du vart lite tänd när du kan läsa på en troll sida om att motivet kan handla om rasism. Som alla andra vänster stollar här inne i tråden går ni väl upp i taket. Men sitt ner i båten, och sluta sprid massa dynga.

Svensk media ditt jävla spån. 🤦🏻‍♀️ Det var underförstått iom min kommentar innan om att inte ens många utländska medier brukar göra det. ( länder som Japan och Indien tex som annars gärna har namn och bild på brottslingar )

Så kom med någon bra och relevant källa på motivbild etc.

Skulle länka till 8kun som källa om det använts som källa för något påstående som diskuterats i tråden. Precis som när jag påpekat när källan endast funnits i tråden.

Du har ingen jävla aning vad jag tycker om Sveriges invandringspolitik eller vad jag röstar på så sitt ner själv och sluta citera mig din nöt.
Citera
2021-08-20, 21:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” Samtidigt ska 15-åringen ha dragit sig undan på fritiden. I stället för att umgås spelade han mycket dataspel.
– Han förändrades. Han var mycket ensam och spelade. Han verkade deprimerad, säger skolkamraten och fortsätter: ”

Nu har inte jag hängt med väl i tråden, men om hans skolisar säger så, vad gjorde föräldrarna? Märkte de inget?
Citera
2021-08-20, 21:21
Moderator
OYs avatar
Vill du ha en varning eller riskera avstängning så postar du inlägg som är ot, i annat fall håller du dig till att diskutera det aktuella fallet och sådant som är direkt relaterat och för diskussionen framåt.

/Mod
Citera
2021-08-20, 21:22
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisanextdoor
Bägge föräldrarna är miljöpartister…… pappan på plats nr nr 3 och mamman på plats nr 11 i kommunvalet

Har Miljöpartiet uttalat sig om attentatet än med tanke på föräldrarna?
Citera
2021-08-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Löjligt att ni litar på en Muhammed om att GM ska ha lyssnat på "vitmaktsmusik". Babbar hatar svenskar, vilket troligtvis GM också gör, likt sin far.

Jag har inte påstått det eller skrivit att jag litar på på det vittnets kommentar. Det närmaste man kan komma är att jag skrivit att om det var Der Mussolini låten som diskuterats tidigare i tråden som inte är gjord av ett vitmaktband så kanske vittnet ändå tolkat det som så pga att Hitler nämns.
Citera
2021-08-20, 21:34
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nu har inte jag hängt med väl i tråden, men om hans skolisar säger så, vad gjorde föräldrarna? Märkte de inget?
De vet vi inte, de kanske har slagit på stora trumman med skolhälsan BUP och hela konkarongen. Eller så satt de och målade dödskallemasken tillsammans runt köksbordet och de lånade ut kreditkorten för att köpa en skyddsväst som vi inte vet om ifall den finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in