Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonannan
Ge mig?
Ge mig det jag efterfrågade så ger jag mig. Klassfoto tillsammans med någon slags härrörelse är nog för att få tyst på mig om det är ditt mål.
Jag söker bara någon slags nyans, det kan väl knappast vara för mycket begärt?

Det lades ut igår i tråden med övriga namn och barn pixlade.
Citera
2021-08-20, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Man får hoppas att GM får adekvat vård. Det är också bra att han verkar ångerfull, enligt media.

Här har vi en klockren Trollhättan-Anton, Arklöv, Breivik wannabe. Han har sannolikt triggats i den höerextrema undervegetationen. Är man 15 år gammal och matas med att samhällets största fiender är "judar", "kulturmarxister", "batikhäxor", "media", "etablissemanget", "lärare", "skolsystemet" .... till slut brinner det i huvudet på 15-åringen.

Han spänner på sig väst, hjälm med GoPro, Vit Makt-musik i lurarna och beväpnar sig med ett antal knivar. Han vill vara som sina hjältar. Hugger den första lärare han ser... sen sviker modet på 15-åringen.. Vad var det värt det.. Var detta allt?

Hoppas killen kan få hjälp och istället inse att ett inkluderande samhälle för oss alla är det bästa.

Som jag trodde. Plan B aktiverad. Nu hoppas ni desperat på att han är en Jackie Arklöw junior som radikaliserats på nätet. Ett tröstpris efter att det visade sig att GM inte var Anton II eller någon Schindlers List Nazi skurk stereotyp ni hållit tummarna för att GM var.

Psykopater som parsiterar på tragedier och elände för att legitimera eran världsbild är vad ni är och inget annat.
Citera
2021-08-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Gärningsmannen ser ut som en mörk indier, skolfoto har länkats till i tråden. Han är son till känd miljöpartist i Eslöv som fick sparken från toppen i Eslöv 2018. Kollar du streetview på hitta (namn *hlfors J*ckson Eslöv) ser du en mur typ som ser likadan ut som på tidningarnas bilder när polis bär ut kassar från gärningsmannens hus.
*=a
Om du mot förmodan vill se sanning.
Tack, vi börjar närma oss någon slags substantiellt bevis på det som påstås.
Citera
2021-08-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
Fotot från skolkatalogen är rätt person, har själv bläddrat i den.

Men, kan någon förklara hur ett barn med 2 st adopterade, uppvuxna i Sverige-föräldrar klassas som utländsk? Asså, jag förstår på ett sätt den allra första responsen "öööh han är utländsk" men... Föräldrarna klassas ju som svenskar i alla register just pga adoption.
Vill inte trigga någon, jag bara undrar lite försiktigt

Somliga användare menar på att en mörkhyad person aldrig kan vara svensk på riktigt. Fanns tom en användare som verkade tycka att för att vara svensk ska man se ut som Kalles Kaviar killen.
Citera
2021-08-20, 22:35
Citat:
Han "klassas" inte som utländsk på något sätt. Denna kille är född och uppvuxen i Sverige, med helt svenska värderingar. Han har ett något indiskt utseende som andra generationens invandrare. 99% av alla personer i Sverige skulle anse denna person som vem som helst om han kom in på en bensinmack och köpte en dajm och en cola.

Svärjevennerna i denna tråd arbetar dock hårt för att han ska vara en icke-svensk och därmed förminska detta högerextrema dåd. Jag är gammal nog för att minnas fallet Arklöv och det var exakt samma sak då.

Ingen förminskar detta. Det är bara ni vänsterpsykopater som desperat bönar och ber att GMs motiv är högerextremt.
Citera
2021-08-20, 22:36
Medlem
Han är utan tvekan svensk och det lutar åt ännu ett högerextremt dåd utfört av en person med dubbla efternamn.
Citera
2021-08-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Svårt se 15-årig indier/paki son till hög miljöpartist lyssna på UltimaThule från 90-talet och identifiera sig med Breivik. 😂

En spekulation i tråden är att vittnet hört Der Mussolini av DAF, eller en cover version. Pga att låten är på tyska och innehåller Hitler kan den ha uppfattats som vitmaktmusik.
Citera
2021-08-20, 22:38
Medlem
Citat:
Han "klassas" inte som utländsk på något sätt. Denna kille är född och uppvuxen i Sverige, med helt svenska värderingar. Han har ett något indiskt utseende som andra generationens invandrare. 99% av alla personer i Sverige skulle anse denna person som vem som helst om han kom in på en bensinmack och köpte en dajm och en cola.

Svärjevennerna i denna tråd arbetar dock hårt för att han ska vara en icke-svensk och därmed förminska detta högerextrema dåd. Jag är gammal nog för att minnas fallet Arklöv och det var exakt samma sak då.

Hur vet du vad han har för värderingar? Känner du honom personligen, eller?
Citera
2021-08-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Han är utan tvekan svensk och det lutar åt ännu ett högerextremt dåd utfört av en person med dubbla efternamn.
Näe, colombian/indie. Svensk medborgare kanske, men inte svensk.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
En spekulation i tråden är att vittnet hört Der Mussolini av DAF, eller en cover version. Pga att låten är på tyska och innehåller Hitler kan den ha uppfattats som vitmaktmusik.

Om DAF helt plötsligt är vitmaktmusik så blev väl Ministry precis vitmaktmusik också då med samma idiot-logik?
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-08-20 kl. 23:03.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Det vi sett mest är ni i feministiskt initiativ som gråter över gärningsmannens hudfärg, tänk vad ni hade kunnat skrika NAZIST om han varit vit. Nu är det ännu en psyksjuk adopterad likt han som torterade katter och Jackie Arklöv.
Citera
2021-08-20, 22:40
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon

Tyvärr har du nog rätt, och vi måste se sanningen som den är. Denne gosse, bara 15 år, har sannolikt triggats till detta dåd av ensamhet och surfandes på Internets mörkaste högerextrema sajter. Det är så det går till, dess värre, det är så radikaliseringen går till.

Istället för att försöka förneka detta, som några här gör, så borde vi fråga oss hur vi kan komma tillrätta med detta. Uppenbarligen behöver vi stärka utbildningen kring samhällsgemenskap, frihet, allas lika värde, ekonomi och utveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in