Källkritik.
Ett ord som många borde lära sig och använda.
Först rapporterades om en MAN som kommit till skolan, något som visade sig fel. (Man och pojk är inte samma sak)
Citat:
Enligt vittnesuppgifter till Skånska Dagbladet ska den gripne pojken ha varit maskerad och bland annat ha burit hjälm och skyddsväst.
– Det var en man med en lång kniv som kom in i skolan, Han hade på sig en skelettmask, en hjälm och vad som såg ut som en skottsäker väst. Det var väldigt obehagligt, berättar en elev för tidningen.
Det ända jag hört om vitmakt musik är uppgifter från två grabbar. Inget vidare om detta har jag sett diskuteras i media och om det haft högerextrem anknytning känns det som om info om detta hade kommit ut. Kan vara så att polisen håller mer tätt pga grabbens ålder, men tids nog kommer detaljerad info så vi slipper gissa.
Citat:
Pojkarna tycks ha hört vad som påminner om vitmakt-musik som kom ur hörlurarna från gärningsmannen.
– Det lät som något sådant och man hörde ordet Hitler, klargör Mohammad.
Det vi vet är att en 15årig grabb knivhuggit sin lärare. Om han är vit, brun, gul, svart eller lila är väl för fan av mindre vikt bara han får sitt straff. (Vilket jag personligen tror blir löjligt lågt pga alla dessa jävla straffrabatter.)
Är sjukt hur många trädsanningar det finns och hur många som medvetet eller omedvetet skiter i att ta reda på mer än vad dom matas med.
Blir illamående av allt detta höger/vänster vridande, påminner om hur demokrater/republikaner kastar skit på varandra i USA för minsta lilla sak så dom kan se duktiga ut i femton minuter. Är det vad ni är? Äckliga, slingrande smygpolitiker som försöker dra poäng av andras olycka? Skäms!