Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-21, 18:46
Medlem
Vekrusets avatar
Jag tror inte att det här dådet har politiska orsaker. Jag tror att grabben är fucked up och har dåligt med empati, och ville testa att mörda. Trivdes inte i skolan, så lärare passade bra som offer. Den miljö han kände till, också. Säkert inspirerad av dataspel och realistiska skräckfilmer, men det är bara en fråga om metoden. En sjuk hjärna skulle ha inspirerats av precis vad som helst, och det betyder inte att skräckfilmer eller dataspel bör förbjudas.

Citera
2021-08-21, 18:48
Medlem
Kammaråklagare Pernilla Nilsson har i dag begärt pojken häktad.
Häktningsförhandlingen kommer att äga rum under söndagen i Lunds tingsrätt kl. 12.00.
Målnummer: B 4482–21.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...begard-haktad/
Citera
2021-08-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Kammaråklagare Pernilla Nilsson har i dag begärt pojken häktad.
Häktningsförhandlingen kommer att äga rum under söndagen i Lunds tingsrätt kl. 12.00.
Målnummer: B 4482–21.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...begard-haktad/
Han blir antagligen häktad. Tänker på hans äldre syster som bor i Lund och hans föräldrar, dessa måste väl också höras om och om igen för att få en klar bild över hur hur denna pojke är som människa ?
Citera
2021-08-21, 19:15
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Inte som är 15år och eftersom han ev är 50% colombian så ifrågasätter jag om han är rasist

Har jag sagt något om rasist? Muppar är en incel fjolla.
Citera
2021-08-21, 19:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hur läraren bestraffar en olydig elev borde tas en titt på om något sånnt här händer.. eftersom bestraffningarna brukar gå ut på att förnedra barnen framför klasskompisar genom att kräva att eleven förklarar sig eller lyder orders på andra sätt.
Självklart kan vissa barn ta väldigt illa upp av sån behandling.. och kanske även planera hämd för mobbingen som tyvär lärare ibland står för.

Även lärare borde väl förstå att dom inte står över barn i en rangordning för att dom har tagit ett jobb som går ut på att lära barn något nyttigt.

Finns bra lärare som klarar det utan att mobba barnen som inte kan vara tysta eller lyda orders som alla andra.

Om lärare fick stå över barnen i rangordning så skulle det inte vara sådant kaos i skolan som det är nuförtiden. Men i det här aktuella fallet tror jag på psykisk ohälsa hos GM.
Citera
2021-08-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hur läraren bestraffar en olydig elev borde tas en titt på om något sånnt här händer.. eftersom bestraffningarna brukar gå ut på att förnedra barnen framför klasskompisar genom att kräva att eleven förklarar sig eller lyder orders på andra sätt.
Självklart kan vissa barn ta väldigt illa upp av sån behandling.. och kanske även planera hämd för mobbingen som tyvär lärare ibland står för.

Även lärare borde väl förstå att dom inte står över barn i en rangordning för att dom har tagit ett jobb som går ut på att lära barn något nyttigt.

Finns bra lärare som klarar det utan att mobba barnen som inte kan vara tysta eller lyda orders som alla andra.

Fast då borde ju rimligtvis knivhuggandet av lärare varit som störst innan vi fick en skolgeneration som har kränkthetsrapporter redo att skrivas så fort livet går emot dem. Det är väl ändå rimligt att barn som beter sig illa i skolan får chans att förklara sitt beteende och att deras handlande får konsekvenser. Att lärare inte skulle stå över barn i rangordning i ett klassrum är väl att ta i. Det är väl klart att de står över barnen i rang, allt annat har ju skapat en generation snöflingor med en övertro på sin egen kompetens.
Citera
2021-08-21, 19:28
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vilket inte är något som gemene flashbackare har. Inte ens du.

Troligen var det en lärare som knivskars, inte hans lärare.

1: Kanske, kanske inte. Jag läser mer än flashback för min info iaf

2: Jo, sin lärare. Såvida det inte finns fler manliga idrottslärare på skolan vill säga, något jag inte kan hitta på deras hemsida.
Citera
2021-08-21, 19:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dels är allt som står i Aftonbladet att betrakta som lögn, tills motsatsen är bevisad.
Att en som heter "Muhammed" kan identifiera vit-makt musik som någon annan lyssnar på i hörlurar är befängt.
Att denna Muhammed dessutom skulle kunna urskilja ordet "Hitler" i någon annans hörlurar är direkt löjligt.

Vi vet inte om han hade hörlurar inkopplade. Man kan lyssna via bluetoothhögtalare, såna brukar kidsen ha, eller för all del direkt från mobilen.

Och visst, vi vet inte vad som spelades, om det alls spelades något för den delen.
Citera
2021-08-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Wow grattis du kan nämna EN av millioner invandrare eller andra generationens invandrare i Sverige.
Idiot.
Vad yrar du om din sneknullade jävel? Ville bara jämföra att invandrare också kan hata sina egna din iq-befriade nolla!
Citera
2021-08-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Fast då borde ju rimligtvis knivhuggandet av lärare varit som störst innan vi fick en skolgeneration som har kränkthetsrapporter redo att skrivas så fort livet går emot dem. Det är väl ändå rimligt att barn som beter sig illa i skolan får chans att förklara sitt beteende och att deras handlande får konsekvenser. Att lärare inte skulle stå över barn i rangordning i ett klassrum är väl att ta i. Det är väl klart att de står över barnen i rang, allt annat har ju skapat en generation snöflingor med en övertro på sin egen kompetens.

Räcker det inte med de dussin skoldåd vi redan har i Sverige? Första skoldådet vi har registrerat skedde 1967.
Citera
2021-08-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Han blir antagligen häktad. Tänker på hans äldre syster som bor i Lund och hans föräldrar, dessa måste väl också höras om och om igen för att få en klar bild över hur hur denna pojke är som människa ?

Det skulle förvåna mig om han inte
blir häktad. Polisen förhör säkert även familjen.

Åklagarmyndigheten har en strategi för handläggning av ungdomsärenden. I denna finns tre huvudmål:

Ungdomsärenden ska prioriteras:
Handläggningstiderna ska kortas:
Tidsfristerna ska hållas:

https://www.aklagare.se/om_rattsproc...nks-for-brott/
Citera
2021-08-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Det skulle förvåna mig om han inte
blir häktad. Polisen förhör säkert även familjen.

Åklagarmyndigheten har en strategi för handläggning av ungdomsärenden. I denna finns tre huvudmål:

Ungdomsärenden ska prioriteras:
Handläggningstiderna ska kortas:
Tidsfristerna ska hållas:

https://www.aklagare.se/om_rattsproc...nks-for-brott/
Ja, hoppas verkligen det, viktigt detta med föräldrar, syster, bilda ett pussel, han bör inte komma ut på vääldigt länge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in