Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-23, 12:02
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Men kan det ha varit så att den vita läraren vid ett obevaka ögonblick sluntit med tungan, och nämnt att "lite mycket invandring", och detta har gossen blivit kränkt av, påverkad av sin skogstokiga far?

Visst. Kanske. Men inte jättetroligt. HAJ har ett typiskt invandrarutseende (Columbian). Han har säkert fått höra mycket invandrar-gliringar som alla andra invandrare. Varför reagerade han inte våldsamt då?
Istället var han känd som en lugn och snäll person.
Citera
2021-08-23, 12:06
Medlem
Nu står det i medier att elever sett en pistolbeväpnad person inne i skolan och att de sedan hört skott! Har medier utnyttjat elever från skolan till att sprida det högerextrema narrativet? Ingenstans har det tidigare stått om att 15-åringen var pistolbeväpnad!
Citera
2021-08-23, 12:09
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Hoppsan! Anton 2.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rad-vid-nazism

Citat:
Ursprungligen postat av utmedmena
Är han inte en produkt av sina "föräldrar" och deras kultur/värdering?

För visst knivhögg han en vit lärare?

Nja deras kultur är minimal i en svenskfödd gosses uppväxt i Sverige. Se på David Batra.
Citera
2021-08-23, 12:09
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0shi
Rätta mig om jag har fel men var det inte de uttalanden som han sen påstod sig ha skämtat om, och det var därför han fick avgå?

Jo. Det stämmer. Men jag är inte så säker på att han skämtade...
Citera
2021-08-23, 12:10
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Nu står det i medier att elever sett en pistolbeväpnad person inne i skolan och att de sedan hört skott! Har medier utnyttjat elever från skolan till att sprida det högerextrema narrativet? Ingenstans har det tidigare stått om att 15-åringen var pistolbeväpnad!

Har du en länk till ditt påstående?
Citera
2021-08-23, 12:12
Medlem
Attack mot skolan? Jag vet inte om det låter som det. Om hans måltavla var lärare(n) kan det ju lika gärna vara något annat. Introvert kille som drar sig undan mer och mer, och de i samma åldersgrupp tycker att han verkade deprimerad? Låter som att det kan vara något fuffens med någon lärare...
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Högerextremism är fortfarande den vanligaste formen av terrorism, i synnerhet i dåd mot skolor.
Kanske. Det beror lite grann på hur man vinklar narrativet när det gäller skolskjutningar av Columbine-typ. Hur du vill vinkla såna narrativ har jag ju förstått.

Citat:
Och snubben var garanterat högerextrem
Snubben är visserligen uppvuxen i en svensk miljö med föräldrar uppvuxna i svensk miljö, men likafullt påtagligt rasifierad. Det minskar sannolikheten för högerextremism i högst betydlig grad. Visst, det finns Arklöv-typer, men de är så sällsynta att de drar till sig uppmärksamheten. Skulle det ha funnits en brun högerextrem kille på skolan, så skulle detta rimligen ha framgått.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Högerextremism är fortfarande den vanligaste formen av terrorism, i synnerhet i dåd mot skolor.

Och snubben var garanterat högerextrem

Jaså? Kommer på rak arm att tänka på ett bara. I övrigt när elever mördas i skolorna brukar GM vanligtvis vara en icke-svensk. Flera sådana fall sedan vansinnet med massinvandringen startade. Det här fallet blir både en icke-svensk med tydliga MP-kopplingar. Inte undra på att Expo ljuger som bara den.
Citera
2021-08-23, 12:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag svarade på ett inlägg som övertygat proklamerade för att eventuella kopplingar föräldrarna har till mp väger mycket tyngre än gärningsmannens egna övertygelser.

Har du källa på att pappan är miljöpartist förresten?
Inte för att jag tycker det spelar någon större roll, men det vore intressant att höra var du fått det ifrån och varför du anser det vara så viktigt.
"Källa" Hela tråden är full med länkar till artiklar, bilder, valsedlar som visar att föräldrarna är aktiva miljöpartister.
Vilket du mycket väl vet din korkade jävla shill.

Jag har inte sagt att det är viktigt.
Men uppenbarligen ÄR det viktigt för dig & dina kollegor att försöka mörka detta uppenbara faktum
Citera
2021-08-23, 12:25
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Vi vet även att det är han eftersom det framgår av domstolshandlingarna:
https://docdro.id/h9TR3pg

Såg att det är två målsägare, fler offer än den vi vet om???? Fy fan vad Hugos föräldrar ska skämmas. Hur är det möjligt att missa detta!! 🙄
Citera
2021-08-23, 12:30
Avstängd
Nazist som försöker mörda folk, ensam, inga vänner, datanörd? 100 % flashbackare. Man kanske skulle kolla efter trådar typ "Jag vill döda min svartmuskige lärare, vad ska jag göra?" eller "jag fick inte pippa skolans snyggaste brud så nu vill jag döda alla kvinnor"
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-08-23 kl. 12:36.
Citera
2021-08-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du missade att de skriver "vi kan kalla honom för Joseph" delvis påhittat.

Så killen går runt och skriker seig heil med nazistkors och du påstår att det inte är högerextremt? ok.
Det är exakt det jag syftar på. Varför ger nyhetsmedia anonyma vittnen icke svenska namn?

GM skadade en lärare av allt att bedöma lindrigt. GM passerade klasskamrater med invandrarbakgrund, bad de till och med att gå iväg för att han inte ville skada dessa. Dessutom är han född i Colombia, och har 2 invandrare till föräldrar som sympatiserar med vänstern. Du finner det inte en gnutta ironiskt att kalla det högerextremism med den faktan?

Citat:
Namnet Ali är fingerat, men det stod ju en bit in i artikeln som säkert tog 30 sekunder att komma igenom, så det är såklart för mycket begärt att ni skulle orka läsa igenom den innan ni uttalar er.
Eller så kan du ta 30 sekunder extra för att läsa mitt inlägg igen, istället för att hålla en låg debattnivå. Min frågeställning var "Varför namn så som "Ali" och "Joseph" istället för "Adam" och "Kalle"?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in