• 1
  • 2
2021-08-28, 18:33
Medlem
Guldgrodans avatar
Passa även på att haussa era underliggande tillgångar i smyg för all del

Men MTF traders, vilken plattform/mäklare kör ni, någon speciell strategi eller bara candle sticks?

Alla smaskiga detaljer vore kul att läsa.
Citera
2021-08-28, 19:13
Medlem
Ollonbos avatar
själv kör jag Avanza och är nöjd.
Du kommer få massor med meningslösa svar nu när börsen gått upp så många år i rad förutom svackan förra våren.
Citera
2021-08-28, 19:22
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonbo
själv kör jag Avanza och är nöjd.
Du kommer få massor med meningslösa svar nu när börsen gått upp så många år i rad förutom svackan förra våren.

Okei.. Nån speciell favorit strategi/tillgång?
Citera
2021-08-28, 19:26
Medlem
Ollonbos avatar
Allt har funkat lång tid nu.
Det som vore intressant är att höra hur de som klarade nedgångarna 1992 och 1998 t.ex..
Citera
2021-08-28, 19:28
Medlem
lemonzhellos avatar
Köp billigt, sälj dyrt?
Citera
2021-08-28, 19:29
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Köp billigt, sälj dyrt?

En vinnande strategi.
Citera
2021-08-28, 19:58
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonbo
En vinnande strategi.

Berätta mer
Citera
2021-08-28, 20:29
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Köp billigt, sälj dyrt?

Strategin bakom detta är väldigt omfattande. Jag skulle säga det finns inga enskilda råd som är bra. Jag skulle kunna säga "självfallet måste ni daytrada aktier med stor volym". Men det är enbart enligt en specifik strategi som tar upp volym som ett huvudmål. Likaså är hög volym i en specifik strategi bara ett delmål bland många, många, många andra.

Men okej. Skulle jag säga ett bättre råd så: Handla enbart med aktier som har hög volym, alltså hög volatilitet för dagen.
Citera
2021-08-28, 20:46
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Strategin bakom detta är väldigt omfattande. Jag skulle säga det finns inga enskilda råd som är bra. Jag skulle kunna säga "självfallet måste ni daytrada aktier med stor volym". Men det är enbart enligt en specifik strategi som tar upp volym som ett huvudmål. Likaså är hög volym i en specifik strategi bara ett delmål bland många, många, många andra.

Men okej. Skulle jag säga ett bättre råd så: Handla enbart med aktier som har hög volym, alltså hög volatilitet för dagen.

Berätta mer
Citera
2021-08-28, 20:58
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Berätta mer

Okej.... Katalysorer är viktiga. Alltså när nyheter får vissa aktier att öka. Detta räcker heller ej på långa vägar. Jag får säga att ett helhetsbegrepp behövs. Exempelvis riskanalys, hur candlebars läses av. Det är 1000 saker som behövs för att vara lönsam inom daytrading.

Det är förmodligen bästa att ta ett helhetsgrepp. Verktyg som scannar aktier är ett verktyg. Ja, det blir lätt onödigt vetande. Då 98% (?) ej lyckas vara lönsam långvarigt på daytrading.

Jag är inte lönsam långsiktig på daytrading men jag jobbar mot målet att bli det. Det krävs pannben, flit, slit och inte slö, slapp och likgiltighet. Lycka till på den långa vägen, de som tänkt vandra den stigen.
Citera
2021-08-28, 21:04
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Okej.... Katalysorer är viktiga. Alltså när nyheter får vissa aktier att öka. Detta räcker heller ej på långa vägar. Jag får säga att ett helhetsbegrepp behövs. Exempelvis riskanalys, hur candlebars läses av. Det är 1000 saker som behövs för att vara lönsam inom daytrading.

Det är förmodligen bästa att ta ett helhetsgrepp. Verktyg som scannar aktier är ett verktyg. Ja, det blir lätt onödigt vetande. Då 98% (?) ej lyckas vara lönsam långvarigt på daytrading.

Jag är inte lönsam långsiktig på daytrading men jag jobbar mot målet att bli det. Det krävs pannben, flit, slit och inte slö, slapp och likgiltighet. Lycka till på den långa vägen, de som tänkt vandra den stigen.

Är du grym på trading elle?
Citera
2021-08-28, 22:04
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Okei.. Nån speciell favorit strategi/tillgång?

Köp billigt sälj dyrt, vinnande koncept som alltid fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in