2021-08-28, 22:12
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Köp billigt sälj dyrt, vinnande koncept som alltid fungerar.

Berätta mer
Citera
2021-08-28, 22:14
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgrodan
Berätta mer

Finns inget mer att berätta.
Citera
2021-08-28, 22:15
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Finns inget mer att berätta.

Okej
Citera
2021-08-29, 07:33
Medlem
Köp lågt och sälj högt kan också fungera.
Citera
2021-08-29, 08:03
Medlem
Enda som är intressant är PA baserad på volym, olika tider och efter olika RL/SL nivå.

Har över 10 olika brokers, fyller olika syften med utbud, spread, del i världen.
Citera
2021-08-29, 14:32
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Enda som är intressant är PA baserad på volym, olika tider och efter olika RL/SL nivå.

Har över 10 olika brokers, fyller olika syften med utbud, spread, del i världen.

Är du grym på trading elle?
Citera
2021-08-29, 16:00
Moderator
RostigHinks avatar
Köp billigt och sälj dyrt är väl den enda strategin. Eller sälj dyrt och köp billigt om man blankar. Det finns de som hävdar att alla strategier går mot index med tiden, dvs ingen strategi är bättre än en passiv. Det går att argumentera om i det oändliga men jag bjussar på lite wikiläsning:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Rand...wn_Wall_Street
Citera
2021-08-29, 16:04
Min strategi för att kunna jobba med det på heltid va att gå från aktier till kryptovaluta.
Strategin där är en enkel. Gör en Ta på BTC, topp100 valutor följer btc. Leverage trading på bybit

Finns alltid några som sticker iväg och inte följer btc nu senast va det SOL.

Det är ett fulltidsjobb+
Att bara hålla sig uppdaterad om allt som sker tar jävligt mycket tid

Citera
2021-08-29, 16:26
Medlem
Citat:
Är du grym på trading elle?

När jag orkar, orkar inte spendera så mycket tid på det. Ska i princip låta robotar för sköta allt.
Citera
2021-08-29, 19:31
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Köp billigt och sälj dyrt är väl den enda strategin. Eller sälj dyrt och köp billigt om man blankar. Det finns de som hävdar att alla strategier går mot index med tiden, dvs ingen strategi är bättre än en passiv. Det går att argumentera om i det oändliga men jag bjussar på lite wikiläsning:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Rand...wn_Wall_Street

Det blir inte mycket strategi, utan hur köper en person billigt och säljer dyrt? Det krävs mycket strategi för det. Beviset på att strategier existerar är att folk har som arbete att vara daytraders, en på 100 som försöker alltså, blir långsiktigt lönsam.

Det är väldigt svårt att daytrada och då är det alltså enklare för en person som ej kan daytrading att göra som du säger, använda index som inkomststrategi. Men klart är, hur kul är en sådan strategi. Lägger du in 100 000 kr så har du 110 000 kr om ett år. Indexökningen är alltså inre så intressant för de som sitter på ett begränsat kapital. Däremot, för en person som kan daytrada långsiktigt hållbart, där räcker 100 000 kr till, för att exempelvis bygga och ackumulera kapital kontinuerligt.
Citera
2021-08-29, 22:08
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det blir inte mycket strategi, utan hur köper en person billigt och säljer dyrt? Det krävs mycket strategi för det. Beviset på att strategier existerar är att folk har som arbete att vara daytraders, en på 100 som försöker alltså, blir långsiktigt lönsam.

Det är väldigt svårt att daytrada och då är det alltså enklare för en person som ej kan daytrading att göra som du säger, använda index som inkomststrategi. Men klart är, hur kul är en sådan strategi. Lägger du in 100 000 kr så har du 110 000 kr om ett år. Indexökningen är alltså inre så intressant för de som sitter på ett begränsat kapital. Däremot, för en person som kan daytrada långsiktigt hållbart, där räcker 100 000 kr till, för att exempelvis bygga och ackumulera kapital kontinuerligt.

Lever du på daytrading elle?
Citera
2021-08-29, 22:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Lever du på daytrading elle?

Nej, jag gör inte det. Däremot försöker jag lära mig daytrading kontinuerligt. Med målsättningen att på sikt leva på daytrading.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in