Citat:
Ursprungligen postat av
Matsu-san
Har folk missat första halvlek? Helander missade markeringen vid första målet och var svajig i första halvlek.
Det är offensiven som var skillnaden.
Det där var snarare någon av mittfältarnas gubbe att plocka upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Iövrigt är jag riktigt paff över att Cajuste kom in, in Ekdals roll dessutom som var livsviktig, så tidigt. Eller alls faktiskt. Han har inte lirat en match på väldigt länge p.g.a flytten som hängde i luften. Han måste verkligen fortsatt dominera på träningarna.
Så jävla intressant lirare.. otroligt bra på positionspelet. Stänger passningsvägar så grymt. Också snabbare än vad han ser ut p.g.a de stora stegen så man luras så jävulskt av hur seg han ser ut. Säger inte att han haft ett makalöst appearance idag, men generellt väldigt intressant inom snar framtid.
Cajuste är ju backup till Ekdal och Svanberg till Olsson, på ett ungefär, trodde dock Olsson skulle få gå av istället för Ekdal och att Svanberg skulle gå in där innan matchen av flera olika anledningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Kan bara hålla med. Spela in VNL/Helander ordentligt nu. Det här var väl den helt ordinarie bästa elvan vi har (nu räknar jag inte in Zlatan), och den fungerade väldigt väl!
Ja det såg bra ut i mittlåset, det tror jag Janne håller med om, känns lite konstigt om han petar Helander efter den här matchen. Riktigt skön vinst.
Ja frågan är ju hur det är tänkt att få in Zlatan i laget, jag tycker ju Kulusevski skall spela anfallare, där är han som bäst(i landslaget) och får fokusera mer på det han är bra på, anfallsspelet, medans han varit rätt så dålig som yttermittfältare, så skall man peta Isak? Neeeej.