Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-03, 22:20
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Tråkigt att höra.. Önskar dig all lycka <3

Har du gjort några drastiska förändringar sedan du fick fastställandet? Eller puttrar allt på som vanligt?

Den största förändringen är att jag sjukskrivit mig på 75% och inom kort kommer sjukskriva mig på 100%. Har ett projekt (eller vad man ska kalla det) på jobbet jag har velat slutföra och nu är det snart i mål.

I övrigt lever jag på ungefär som innan fast med fler tupplurar om dagarna.
Citera
2021-09-03, 22:22
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandmissbrukare
Blir det mycket och bra knullande nu den sista tiden?

Önskar dig en trevlig sista tid.

Mycket intimitet men inte mer knullande just, vilket i första hand nog beror på att jag inte är i toppform hela tiden. Tröttare än när jag var frisk helt enkelt.
Citera
2021-09-03, 22:28
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirpaLirpa
Vill börja med att skicka den största och varmaste digitala kramen till dig! Den kommer från hjärtat och är äkta. 🤗

Finns det något du i efterhand önskar att du hade gjort medan du var odiagnostiserad och finns det något som hindrar dig från att göra det nu?

Tack för digital kram

Har egentligen inget speciellt jag ångrar att jag inte gjort. Att leva mer i nuet tycker jag kanske att jag borde gjort men å andra sidan är det kanske omöjligt att verkligen leva så innan man "tvingas" till det.

Det är mycket jag hindras göra nu som jag skulle vilja göra men då handlar det mer om sådant jag ändå gjorde som frisk. Ett exempel är faktisk att arbeta - jag saknar mycket att inte kunna ge allt på jobbet.
Citera
2021-09-03, 22:31
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointbreak
Intressant läsning om inställningen till det hela.
Du verkar nöjd och tillfreds med det du åstakommit innan du blev sjukt och jag tror att är man bara det så finns det inget att ångra sen att man borde gjort annorluna. Så väldigt rätt inställning på det hela, stor eloge till dig för det.
Kommer fortsätta följa tråden och om det nu är påväg mot slutet så hoppas jag det blir snabbt o smärtfritt som du skrivit innan.
Sen tror jag på att döden bara är en start på en ny resa, men ja det är ju omöjligt att veta.
Du verkar ju göra det bästa av det som är kvar så keep up the good work =)

Tack för fina ord!
Huruvida döden är slutet eller bara en ny början lär jag snart bli varse.
Citera
Medlem
Ta hand om dig och dina nära och kära så bra du kan. <3
Du låter så klok i dina kommentarer. Om jag hamnar i en liknande situation hoppas jag kunna tackla den på ett liknande sätt.
Med tanke på resmål och då det är ett stort intresse också för mig, vilka är de bästa du varit på, och vilka sörjer du för att inte hinna se?
Citera
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindriven
Jag har ingen fråga, men jag var på ett seminarium. En psykolog där med samma sjukdom. Alla där i väntrummet satt och grät.

Vad vore ännu värre? Om hennes barn eller närstående skulle drabbas av levercancer. Själv så kan man kontrollera situationen.

Jag beklagar din benägenhet, och hoppas vi ses om ett år eller så!

Ge inte upp utan strid! Och jag menar det!

Tack för pepp!
Citera
2021-09-03, 22:32
Medlem
Du är alldeles för ung för detta öde. Det konstigt, detta verkar hända många bra unga personer i yngre medelåldern. Man läser om det i tidningarna.

Finns det nån patientförening där man får kontakt med andra i samma situation ?

Vi ska alla dö. Det är ju så. Själv villl jag helst dö i en sjukdom än i en snabb olycka.
Det finns något bra i att kunna få hinna bearbeta, förbereda och ta farväl av nära och kära och livet, tänker jag.

Men smärta vill man ju inte ha, och det hoppas jag du slipper så mycket som möjligt.

Hur vill du att andra som bekanta, vänner, kollegor och familj bemöter dig ? Vad gör en god medmänniska i en sån här situation? Du är ung och folk blir chockade tror jag när de får veta hur det ligger till ?

Ta hand om dig,
Varma hälsningar
Senast redigerad av Tissetiss 2021-09-03 kl. 22:36.
Citera
2021-09-03, 22:34
Medlem
Ber om ursäkt om frågorna redan ställts:
Vad ångrar du mest i ditt liv?
Går det att reparera?
Mvh
Citera
2021-09-03, 22:37
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capernic
Låter som att du älskar din fru. Har du funderat på att göra något för henne som hon får när du inte är här? Förstår att du kanske inte kan gå ut och gräva ner tidskapsel i någon vacker skog men presenter eller brev som någon närstående ger henne på olika tidpunkter framöver?
Själv tänkt att jag hade velat göra något sånt om jag hamna i din sitts, kanske födelsedag, ett brev att öppna när hen träffar någon ny att man kan stilla ångest och samvetskval den man lämnar efter sig får då..

Beklagar ditt öde. Finns inga ord. Bara jävligt.

Vilken fin tanke! Har inte gjort upp några sådana planer. Inte än så länge i alla fall. Jag hoppas och tror att hon redan vet att hon har min välsignelse att leva vidare på ett sådant sätt att livet blir lyckligt, oavsett vad det innebär för henne.

Har lite låtar och liknande som jag gjort och en del vi gjort tillsammans. Vill säkerställa att de inte går om intet för henne när jag försvinner. Det känns viktigt för mig att hon får tillgång till alla "minnen" av mig som hon kan tänkas vilja spara.
Citera
2021-09-03, 22:42
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tror du på livet efter döden eller hoppas du på att det finns?

Fy fan att du ska dö så ung, livet är fan inte rättvist.

Vad ska du göra sista tiden?

Nej, jag tror inte direkt på något liv efter döden. En liten del av mig tror att man kanske lever om sitt liv efter man dött (lite mer om hur jag resonerar där längre bak i tråden). Om jag hoppas? Ja, det vore ju om inte annat väldigt intressant.

Sista tiden vill jag spendera med att göra härliga och meningsfulla saker med i första hand min fru men även med övrig familj och vänner. Detta inkluderar lyxiga middagar, resor, lösa korsord ute i stugan, plocka svamp och annat i samma kategori. Jag vet inte hur länge jag kommer orka men än så länge är det inga större problem att orka med. Hoppas det håller sig ett tag till.
Citera
2021-09-03, 22:44
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veredictum
Hur har dina kostvanor set ut i livet? har du ätit mycket grönsaker, frukt och fibrer? eller kött, fläsk och chark

Har aldrig varit en person som "tänkt" speciellt mycket på vad jag stoppat i mig. Har ätit mycket grönsaker eftersom jag gillar det men också mycket charkprodukter. Utom chark ingen jättekonsument av kött men har inte heller undvikit kött. Minst av allt har det nog blivit fisk och skaldjur, vilket är synd eftersom det kan vara förbannat smarrigt.
Citera
2021-09-03, 22:46
Medlem
09GRs avatar
Så ung tyder på en ärftlig variant. Har de hittat någon känd genmutation och har någon i din familj haft coloncancer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in