Citat:
Ursprungligen postat av
Reka
Äntligt ett vettigt bidrag i denna kalops av barnsliga troll-inlägg.
1. Hade Olof det lätt med studierna? Dvs om han hade 'läshuvud'
2. Var han poppis, nåt mitt emellan, undvek man Olof helst, eller var han kanske mobbad?
3. Visade han tendenser till att ha storhetsvansinne, mytomani, eller onormalt stort behov av uppmärksamhet?
4. Var han redan då inne på att bli mångmiljardär som vuxen?
1. Ja han spenderade mycket tid med sin pappa och väldigt lite tid med vänner, dock hade vi kontakt via telefon och spelade spel online tillsammans och varje gång vi hade läxor eller prov så gick han upp en timme tidigare samma dag som det var inlämning och så gjorde han klart allt till frukosten. Han berättade det här för några som inte trodde honom men han visade det för mig genom att vi en dag spelade tillsammans en morgon före skolan och då löste han en matteuppgift på 2 sidor (tar ca 20 minuter) samtidigt som vi pratade i telefon och spelade.
2. Olof var inte mobbad utan det var nog han som undvek andra.
3. Stort behov av uppmärksamhet. Nu när jag vuxit upp så ser jag tydligt att det har med relationen till pappan att göra men jag visste det såklart inte då. Men hans personlighet kommer från att han spenderat mycket av barndomen med pappan och pappan var väldigt sträng samt såg enbart pengar i allt och alla. Man märkte att Olof var materialistisk eller "tro cool" som man sa på den tiden. Det hände minst en gång varannan vecka att han kom till skolan som 10-åring i en fin kostymväst, även fast den inte passade med byxor eller skor, ungefär som att han i sista sekund har valt kläder själv utan att mamma såg. När han var i skolan med det plagget så fick han en annan personlighet, han blev mer social och kunde sitta på en bänk och "tro cool" och slänga en kommentar till bokstavligen alla, lärare också.
4. Han pratade inte om specifika summor men han pratade ofta om att han har råd med dyra saker, att han åker på semester varje år och att han är väldigt intelligent. Jag vill säga att han sagt att han "vill bli rik" när han är vuxen, men jag kan faktiskt inte minnas att han sagt det.