Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Nu kanske inte t.ex. Bosse Nilssons revisionsbyrå i Enköping ett internationellt bolag bara för att man har kunder i norge eller danmark...
Marcus Zuckerberg, Elon Musk, Steven Jobs, Marc Cuban är exempel på rika entreprenörer som inte behöver springa runt i skräddarsydda kostymer för att visa att man är rika och framgångsrika. Satya Nadella med. Olof är i samma rang som dessa herrar, folk gör deals med han, han gör bra deals därför vill Trump ha med honom för sin återvalskampanj då han var näara på att störta honom med sin Gofundme kampanj som samlade in 10 millioner usd på några timmar typ...
Så ja vem har mest pondus? Elon Musk vs valfri kostymnisse på Accenture eller PWC?????
Antingen är du korkad (lutar åt det) eller medvetet missförstår mig. Elon Musk BÄR upp sin T-shirt. Han har pondus och har ett manér som signalerar självsäkerhet och kunskap.
Olof signalerar WT, kläder från Carlings, Jack n Jones och ett allmänt uppförande som signalerar noll framgång eller ens en tendens till att smälta in bland riktiga affärsmän.
Så, frågan kvarstår således; nämn en affärsman av någorlunda dignitet Olof kan uppvisa att han träffat eller haft samröre med? Du kan ta random person i ett mindre bolag, säg 100-300 anställda. Nämn en person tack.
Bosse Nillsons Revisionsbyrå? Om du insinuerade dig på ett sarkastiskt försök att underminera mig, så misslyckades du. Senast jag tittade hade mitt bolag ca 250.000 anställda. Mitt förra bolag hade över 350.000 anställda som mest. Jag verkar alltså inom finans/bank.
Jag försöker inte tillskriva mig någonting alls, utan bara försöker få dig att inse att det finns folk här inne som har erfarenhet, rör sig i kretsar, som med erfarenhet, kan se och bedöma vad för typ Olof och hans gelikar är för typer.
Du kommer snart bli varse. Igen.