Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-17, 17:05
Medlem
Fanfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Så det var alltså det s.k mötet han hade med Trump

I alla fall den här gången. Olof har tidigare betalt för att delta i republikanska fundraiser och ta bilder med Trump. Jag antar att han gör detta för att upprätthålla en fasad om att han har någon sorts affärsrelation med Trump? Han lägger ner en del pengar på det då det krävs relativt stora donationer för att få möjlighet till att ta en bild. Biljetterna till det senaste insamlings-eventet till förmån för Anna Paulina Luna där Trump deltog kostade 1000 USD.
Citera
2021-12-17, 17:13
Medlem
Fanfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Tydligen.

Vad fick Olof (och andra) betala för biljetten?

Enligt den här artiklen verkar vanliga biljetter ha kostat runt 100 dollar, men det såldes även VIP-biljetter som inkluderade en "meet and great" samt ett fototillfälle med Trump och O'Reilly som tydligen kostade runt 8 500 USD. Om Olof köpte en sådan biljett lär det publiceras bilder på Twitter så småningom.
Citera
2021-12-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanfar
Enligt den här artiklen verkar vanliga biljetter ha kostat runt 100 dollar, men det såldes även VIP-biljetter som inkluderade en "meet and great" samt ett fototillfälle med Trump och O'Reilly som tydligen kostade runt 8 500 USD. Om Olof köpte en sådan biljett lär det publiceras bilder på Twitter så småningom.

Tack!

Eftersom även vi vanliga Svenssons har lätt råd med en sådan VIP-biljett, så kommer det garanterat så småningom bilder från det.

Misstänker dock att Olof inte kommer vara öppen med att det är biljetter han köpt, utan spela på att han är en "stor aktör och kändis" som Trump själv velat träffa.
Citera
2021-12-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Verkar det inte lite som att Olof gärna skulle vilja vara ett patenttroll?
Nja, i högre grad ett trademarktroll,

JOCKIBOI
https://trademarks.justia.com/907/68...-90768481.html
Har Escobar Inc intresserat sig för. Olof är en näthatande hora som gör livet svårt för en del. Han horar med sanningen och säljer sådant han ofta inte ens äger & fuckar många som kommer nära. Det här är ju killen som golar på sin egen farsa.

https://find-and-update.company-info...k/appointments
Olof COIN LEGAL LTD nedlagt företag i UK

https://sv.bitcoinethereumnews.com/b...-with-bitcoin/
One Coin legal LTD ser ut att ha försökt registrera BTC-logotypen på sig

Samt hårda satsningar på Narcos och allt runt Pablo Escobar såklart, det är ju Escobar Inc eventuella inkomstkälla. licenser från det varumärket.

https://trademarks.justia.com/owners...r-inc-3350689/
Senast redigerad av Waldorfskolan 2021-12-17 kl. 22:32.
Citera
2021-12-18, 01:23
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboK
Såg "dokumentären" Olof Inc. Undrar om "scenen" ca 2 minuter in (Där Olof beställer en köttbit utan grönsaker.), med flit är som tagen ur Monty Pythons The Meaning of life.

Monty Python:
https://www.youtube.com/watch?v=eAUYO6AY1ow

Usel dokumentär. Dokumentären om "Tjock-Steffe" är bättre, och i samma ämne.
Håller med, dokumentären höll tyvärr låg nivå. Jag hade rätt höga förhoppningar, men den kändes rätt omogen och genomgående amatörmässig, främst i klippningen. Gav heller inga egentliga svar på något.

Men man blir ju inte klok på den här mannen. Har gått från att skratta åt hur patetisk han är efter första intervjun han gjorde på Youtube, till att tycka han är en rätt genial trollare som genom rena lögner får Escobar Inc på många människors läppar, till att tro att han må vara en kryddare, men att alla väsentliga berättelser ändå är sanna, bara det att han är en fullblodsnarcissist med en släng av någon annan diagnos som därför kan uppfattas som lögnare - till att inte veta vad fan man ska tro. Att han är ruggigt driftig grabb med ett nästan barnsligt begär av kändisar och att få ta kändisbilder är nog alla överens om. Men är han bara en misstrodd vagabond med snuskigt mycket pengar och ljus framtid eller en kille som råkade bli VD för Escobar Inc och nu försöker upprätthålla sin fasad på lånade pengar och lånad tid?

Uppenbarligen berör han väldigt många, men kommer vi någonsin få veta sanningen om Olof K. Gustafsson?
Citera
2021-12-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff

Uppenbarligen berör han väldigt många, men kommer vi någonsin få veta sanningen om Olof K. Gustafsson?

Någonstans är man ju fascinerad av dessa typer av mytomaner, och vad som hänt i deras uppväxt som lett till deras defekt/modus operandi. Sedan är ju en komponent att vissa som Olof också har något driftigt och kreativt i sig, även om det tyvärr tagit en lite misslyckad väg. Med andra livsval så hade samma personer som är lite misslyckade skojare och rufflare, kunnat vara framgångsrika chefer på storbolag eller klippare inom finansvärlden. Sedan är väl en stor del får många också lyteskomik som drar, precis som när man känner sig bättre av att se på alla misslyckade WT på Böda Camping eller Lyxfällan. Man skrattar (ganska fult) åt andras elände och mår bra av det (men så fungerar ju även många andra trådar här på FB).

Helt klart är att det är roligt att gräva mer om Olof, och även förstå mer av hans uppväxt med kombination av arab/perser och finsk resande. Även intressant att hans släkt alla verkar vara lite trashiga skojare (porrartister, miljöskojare, etc.), så inte märkligt att Olof varit predestinerad att hamna i samma rufflarmiljö och skojarmentalitet. Äpplen faller inte så långt från päronen.
Citera
2021-12-18, 12:30
Medlem
Nu har jag sett dokumentären. Det som slår mig är att Olof verkar till stättet vara mycket lik sin moster så som jag minns henne från de två korta tillfällen jag hade att göra med henne.

Jag knullade henne vid två privata amatörporrsinspelningar. Det tilldrog sig då hon var en vanlig strippa dvs innan hon arbetat sig upp till att bli en i den ena duon i Stockholms porrklubbskrig.

Upplägget var det vanliga. Kunden som hyrt in oss och gjort "manus" stod även för "regi" samt skötte även stillbildskameran. Men han hade även kostat på sig en kille att sköta filmkameran och ljuset. Långt ifrån sjävklart.

Jag var i god tid likt jag plägar och så var även hon och redan här börjar ovanligheterna. Hon var lätt att ha att göra med, nykter och fokuserad på uppgiften framför oss. Hon ställde upp på det mesta dvs hade inte en lista på vad hon inte gjorde som var längre än den på vad hon gjorde.

Hennes sätt var lättsamt och inget strul förekom under de c:a en och en halv timme det hela tog vid de båda tillfällena. Om man har tur ""klickar" man när allt övrigt stämmer och man kan då få till det där lilla extra som blir pricken över i. Vi "klickade" inte med varandra vid något av tillfällena men helheten var i övrig så god att allt flöt fint. Det är inte så vanligt.

Det bidrog självklart till att det blev ett andra tillfälle efter några månader. Det var även snack om ett tredje men så blev det inte av någon anledning jag inte känner till.

Jag har inte träffat henne sedan dess men givetvist följt hennes vidare karriär i media.

Nu har jag läst om Olof och sett dokumenätaren. Olof kommer givetvis att följas även framöver.

Min känsla är att familjedragen går igen. Intelligent, gränslös, charmig, orädd, girig, hänsynslös karismatisk och självisk. Men framförallt driven av ett nästan omättligt bekräftelsebehov grundat i lågt sjävförtroende och dålig själkänsla.

Olofs affärsbana blir nog inte olik sin mosters om än i helt andra brancher.

Jag har god förståelse för den typ av ilska som denna ovanliga personlighetstyp framkallar då jag träffat betydligt fler sådana än de flesta gör normalt.

Det sticker i ögonen när de snabbt tillskansar sig inflytande och pengar och glädjer omvänt då de tar sig vatten över huvudet och snabbt forlorar allt. Samtidigt förbluffar de hur snabbt de reser sig och börjar om.

Slutet brukar ofta bli tragiskt. Tyvärr tilläger jag personligen då jag själv tycker denna unika personlighetstyp kan vara värda lite varaktig framgång. Jag är väl medveten att de som blir offer för framfarten inte håller med. Vi färgas all av vad vår egen högst personliga infallsvinkel i respektive unika historier är.

Avslutningsvis och i ärlighetens namn då detta är FB och det kommer att moraliseras och dömas: Jag delar naturligtvis själv till viss del många av de ovan listade personlighetsdragen. Annars hade jag ju inte valt att agera i porr. Var och en för tycka vad de vill om det men avstå från dömandet och moraliserandet i denna tråd då det i alra högsta grad är OT.
Senast redigerad av MasterBull 2021-12-18 kl. 12:32.
Citera
2021-12-18, 13:01
Medlem
Rainmans avatar
Efter att ha sett olof inc så framgår det tydligt att olof är en väldigt ensam människa utan varken vänner eller familj. Han söker konstant bekräftelse på allting han gör och det beror nog på att han aldrig har fått bekräftelse eller kärlek från någon i sin närhet.
Citera
2021-12-18, 20:19
Medlem
Hur stämmer han folk på varumärket - är det några som använder escobar i annonser/eller verksamhet?

Har han stämt tv-bolagen som gjort filmer om Pablo Escobar o t ex hans flodhästar m fl

Var finns Ferr-Rolls-arna nuförtiden - inomhus - utomhus - i landet eller annanstans?
Citera
2021-12-18, 21:41
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur stämmer han folk på varumärket - är det några som använder escobar i annonser/eller verksamhet?

Har han stämt tv-bolagen som gjort filmer om Pablo Escobar o t ex hans flodhästar m fl

Var finns Ferr-Rolls-arna nuförtiden - inomhus - utomhus - i landet eller annanstans?
Hur han stämmer dem? Han lämnar in stämningar och sen skrivs de av. Bara i Sverige finns det ett flertal företag som använder Escobar-namnet. I spanskspråkiga länder måste det vimla av dem.
Olof må vara lite i strålkastarljuset och ha tjänat lite pengar på bedrägerier men i övrigt är han en ung man med någon form av diagnos och grav övervikt.

Båda bilarna, Ferrari California 2010 reg SJH48E och Rolls Royce 2010 reg ZOM834, står fortfarande som påställda och registrerade i Olofs namn.
Citera
2021-12-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Hur han stämmer dem? Han lämnar in stämningar och sen skrivs de av. Bara i Sverige finns det ett flertal företag som använder Escobar-namnet. I spanskspråkiga länder måste det vimla av dem.
Olof må vara lite i strålkastarljuset och ha tjänat lite pengar på bedrägerier men i övrigt är han en ung man med någon form av diagnos och grav övervikt.

Båda bilarna, Ferrari California 2010 reg SJH48E och Rolls Royce 2010 reg ZOM834, står fortfarande som påställda och registrerade i Olofs namn.

Escobar är ju inget ovanligt latinonamn - om jag heter Escobar kan jag så klart använda detta.

Eller stämmer han dom Escobar som tar körkort i eget namn?

Sen handlar varumärkesrätt om inom vilka områden varumärket är registrerat.

Anderson/Andersson finns som namn företag o turkelektronik genom netonet/siba
Citera
2021-12-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Escobar är ju inget ovanligt latinonamn - om jag heter Escobar kan jag så klart använda detta.

Eller stämmer han dom Escobar som tar körkort i eget namn?

Sen handlar varumärkesrätt om inom vilka områden varumärket är registrerat.

Anderson/Andersson finns som namn företag o turkelektronik genom netonet/siba
Han har inte lyckats stämma någon eller något eftersom att han inte äger något varumärke eller ens några rättigheter. Det han gör att att påbörja stämningar och hoppas på förlikning för att folk inte orkar lägga någon tid på hans trams. Han skickar säkert också ut sina komiska hotbrev kors o tvärs och kräver betalning för sina icke existerande rättigheter, vanliga bluffakturor med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in