Citat:
Ursprungligen postat av
klocksyndrom
Varför jag tror? Jag behöver inte sitta och tro. Jag håller mig till fakta. Fakta är att han ströps som kund pga etiska skäl. Står klart och tydligt i domen. Dom andra betallösningarna du skriver om kan jag inte ta ställning till då jag inte läst något om det. Affideer skickade inte ut några telefoner innan dom hade fått betalt. Klarna ville inte betala ut pengarna. Affideer kunde således inte leverera några telefoner. Det är vanligt med förskottsbetalningar och längre leveranstider när man beställer telefoner. Det är fakta då jag har jobbat inom elektronikhandel och telecom. Håll dig till hårdfakta och inte sånt som du sitter och tror.
Nej, du sitter och tror, att du tror att du har någon fakta visar ju bara hur korkad du är. Att du sen försöker hävda någon sorts erfarenhet samtidigt som du inte ens fattar ett så uppenbart upplägg för bedrägeri visar ju också på hur dum du är.
Att man använder en klausul i avtalet som gör att man snabbt kan stänga av ett företag betyder inte att det är den huvudsakligen anledningen...
Det går väldigt fort att stänga av någon för ett brott mot avtalet jämfört med låta bedrägerierna fortsätta tills man kan bevisa att det är bedrägeri.
Men du har säkert rätt mannen, alla betalningstjänster fick helst plötsligt moral ihop med klarna och stängde samarbetet med Escobar inc, det var absolut inte på grund av att det var ett bedrägeri från början till slut. Upplägget med olika betaltjänster och skumma privata ryska konton var så klart också på grund av moral, inte på grund av att det var ett upplägg för kunna ta emot så många betalningar som möjligt.
Här har du några exempel på några av dom konstiga alternativ som kom upp när man beställde telefoner, privata konton som inte har någon som helst koppling till företaget. Det är absolut ett upplägg för ett seriöst företag med ett seriöst ordersystem som tänker skicka ut varor och skatta för pengarna som kommer in
https://asterixia.se/wp-content/uplo...ed-959x600.jpg
https://asterixia.se/wp-content/uplo...ed-960x600.jpg
Man gick absolut inte över till privata konton eftersom att det försvårar för att människor ska kunna få tillbaka sina pengar.