Citat:
Ursprungligen postat av
OlikaBroed
Hej! Nej, har inte provat självsvält. De råd jag fått från sjukvården (som jag litar på) är att kaloririk mat är bra för mig. Jag har inte rekommenderats just kolhydrater men inte heller direkt avråtts från dem. Jag inser att cancerforskning är ett fält där mycket fortfarande är okänt och att etablerad kunskap och praktik utvecklas hela tiden men jag har valt att inte att söka mig bortom de "bästa gissningar" vi har i dagsläget och som vården förser mig med.
Det är sant att tumörerna behöver energi för att överleva men det gör ju jag själv också.
Sklinaden är att resten av dig inte behöver kolhydrater för att överleva och kan i princip leva på vatten i 2 veckor. Under dessa 2 veckor dör celler som kräver mycket energi. Men jaja, jag förstår om du inte vill prova något nytt i nuläget.
Citat:
Ursprungligen postat av
OlikaBroed
Det är det som är så lurigt, tumörerna ÄR en del av mig. Som Fröding skaldade:
Ty i mig själv är smitt och nitat gallret
och först när jag själv krossas, krossas gallret
Jojo, det stämmer ju. Sen kanske du vill njuta av dina sista dagar och inte svälta
Har även haft nära&kära som fått dålig diagnos, problemet var bara inkompetensen hos läkarna (lång och obehaglig historia som vi kan skippa just nu). Visserligen är personen frisk idag, men denne avbröt läkarbehandligen också och körde fasta/svält på egen hand. Om det gjode någon nytta vete fasiken.
Beror lite på om man är ens sugen på att leva vidare i din situation, eller om man mer accepterat prognosen.