Citat:
Ursprungligen postat av
Plingare
Tycker du är otroligt stark TS, är det lite ”terapi” och bearbetning du får genom den här tråden? Önskar dig allt gott resten av livet och i livet efter detta. Har du skrivit ner saker om ditt liv som din fru ska få läsa efter att du beger dig? Har själv anhöriga som gått bort i cancer. Mår du fortfarande lika ”bra” som vid trådstart? Min mamma skrev ett brev till oss var när hon fått besledet. Läser fortfarande detta ibland😊
Kram på dig!
Tack för det! Det är möjligt att tråden kan ha viss terapeutisk effekt för mig, även om det inte var skälet till att jag startade den. Jag var nog helt enkelt nyfiken på vilka fråga alla ni flashbackare skulle kunna ha att ställa till någon som mig. Föresatsen var att svara så ärligt som möjligt. Vare sig den nu fungerar som terapi eller inte har tråden om inte annat gett mig anledning att tänka över ordentligt en del som jag kanske inte tänkt på annars.
Jag har inte skrivit något brev eller liknande som din mamma. Ett sorts "minne" som min fru kan ta med sig är dock matchande tatueringar (med motiv som betyder något för oss) som vi tänkte skaffa nu snart. Var hos tatuerare i veckan och pratade och ska nu bara boka in en tid.
Jag mår fortfarande som när jag startade tråden. Hoppas det får hålla i sig ett tag till.