2022-06-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för de orden. Ja du. Frid. Har man levt med en svår sjukdom i ett par år så vänjer man sig vid tanken. Jag kan inte förneka att jag har ledsamma stunder. Det HAR jag. Jag reste en del förr, det kan jag inte nu. Jag kunde promenera en mil förra sommaren, nu klarar jag 100 meter och sen måste jag vila. Det har gått fort utför. Alltför fort.

Nöjen? En middag ute med en god vän. Eller som ikväll: middag med brorsan och ett par whiskypinnar. Ingen morfin ikväll alltså pga spriten. Goa telefonssamtal är fina. Enkla nöjen som jag uppskattar massor..

Det sista halvåret har jag och barnen kommit närmare varandra än nånsin. Sent skall syndaren vakna😏. Men allt är ok. Jag njuter av vissa stunder som jag inte gjorde förr då jag tog allt för givet. Nu är varje litet bra ögonblick en glädje mitt i allt det svåra.

Tack för ett bra svar! Och vad kul att höra att du kommit närmre dina barn! Och du verkar verkligen leva fullt ut!

Finns det något du ångrar att du inte gjort? Eller något särskilt du vill göra?
Och den viktigaste frågan, hur känns det att skriva här? Jag vill verkligen inte att det på något sätt ska kännas jobbigt eller så. Jag är bara glad att det finns så fina människor som er.
Citera
2022-06-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterflojt
Tack för ett bra svar! Och vad kul att höra att du kommit närmre dina barn! Och du verkar verkligen leva fullt ut!

Finns det något du ångrar att du inte gjort? Eller något särskilt du vill göra?
Och den viktigaste frågan, hur känns det att skriva här? Jag vill verkligen inte att det på något sätt ska kännas jobbigt eller så. Jag är bara glad att det finns så fina människor som er.
Många frågor. Ånger över vissa saker har jag. Men de är för personliga och avslöjar vem jag är. Sorry.

Att skriva här känns fint. Jag fick en privat kontakt med Bröd, och jag känner mig nära honom när jag skriver. Han var fantastisk!

Nåt särskilt jag skulle vilja göra? Nej, inte i nuläget. Nu vill jag bara vara. En dag i taget. Jag kan ju önska att jag kunde resa runt och hälsa på vänner runt om i landet, men de som är viktiga för mig, de kommer till mig. Men mima önskningar tar slut där. Jag tror att... ju sämre ens kropp fungerar desto enklare blir ens önskningar i det liv man har kvar. Lite svårt att förklara. Men det är ju bara mina egna tankar. Kan bara tala för mig själv.
Citera
2022-06-11, 23:53
Medlem
Citat:
Många frågor. Ånger över vissa saker har jag. Men de är för personliga och avslöjar vem jag är. Sorry.

Att skriva här känns fint. Jag fick en privat kontakt med Bröd, och jag känner mig nära honom när jag skriver. Han var fantastisk!

Nåt särskilt jag skulle vilja göra? Nej, inte i nuläget. Nu vill jag bara vara. En dag i taget. Jag kan ju önska att jag kunde resa runt och hälsa på vänner runt om i landet, men de som är viktiga för mig, de kommer till mig. Men mima önskningar tar slut där. Jag tror att... ju sämre ens kropp fungerar desto enklare blir ens önskningar i det liv man har kvar. Lite svårt att förklara. Men det är ju bara mina egna tankar. Kan bara tala för mig själv.

Tar en whiskey för att hedra Bröd, och till dig, skål min vän. Önskar dig allt väl. Ha en trevlig kväll och återkom gärna till tråden med uppdateringar.

Mvh //.
Citera
2022-06-11, 23:57
Medlem
Citat:
Tar en whiskey för att hedra Bröd, och till dig, skål min vän. Önskar dig allt väl. Ha en trevlig kväll och återkom gärna till tråden med uppdateringar.

Mvh //.
Sängdags nu efter whiskyn. Skål på dig, och tack för sällskapet ikväll😊
Självklart återkommmer jag!
Citera
2022-06-12, 12:43
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Läs rubriken…

Jag vet att bröd är död, syftade på en annan medlem Picasso.
Citera
2022-06-12, 16:04
Citat:
Sängdags nu efter whiskyn. Skål på dig, och tack för sällskapet ikväll😊
Självklart återkommmer jag!
Vart började cancern för dig?
Har en kompis som fick det i levern och nära buksportkörteln.
Citera
2022-06-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Vart började cancern för dig?
Har en kompis som fick det i levern och nära buksportkörteln.
I urinblåsan. Blev en muskelinvasiv variant. Den spred sig.
Citera
2022-06-13, 07:36
Medlem
Citat:
I urinblåsan. Blev en muskelinvasiv variant. Den spred sig.

Fint att du tar vid och fortsätter skriva Picasso. Har sett ditt namn många gånger i krimtrådarna och alltid förundrats över hur saklig, vettig och trevlig du är i trådarna. Hoppas du mår okej och får en fin vecka <3
Citera
2022-06-13, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelOchRen
Fint att du tar vid och fortsätter skriva Picasso. Har sett ditt namn många gånger i krimtrådarna och alltid förundrats över hur saklig, vettig och trevlig du är i trådarna. Hoppas du mår okej och får en fin vecka <3
Tack. Snällt av dig. Godmorgon förresten!
Citera
2022-06-13, 08:06
Medlem
Är du rädd ?
Varför skapade du denna tråden ?
Om du har en partner önskar du genuint att hen träffar någon ny när du är borta ?
Citera
2022-06-13, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Är du rädd ?
Varför skapade du denna tråden ?
Om du har en partner önskar du genuint att hen träffar någon ny när du är borta ?
Trådskaparen avled strax före jul för ett halvår sen.
Citera
2022-06-13, 08:47
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Tack, jag tror inte att jag förstått det riktigt till fullo än, jag är fortfarande lite i chock.
Har min fru och förstfödde att leva vidare för så jag måste hålla mig stark och jag vill att du verkligen tar åt dig, du har, tyvärr på grund av din hemska sjukdom, hjälpt en helt okänd familj att ta finna styrka och ta sig igenom något väldigt väldigt hemskt.

Tack, Du och vår Bröd är och var sanna hjältar.

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad du gör för att finna frid och vad som ger dig nöje? Hur lever du ditt liv och vad gör du om dagarna? Hur såg livet ut innan sjukdomen?

Du behöver förstås inte svara på allt, jag har full förståelse.

Mvh //.

Sorgen är som en taggig tung sten att bära som är vass och gör ont. Med tiden mjuknar stenen och även om det känns att bära den så kan man känna på den mjuka stenen och känna värme också.

Man kommer aldrig över att förlora ett barn, men man får en gåva att uppskatta livet mer och inte ta det för givet. Insikten att det är de små sakerna i livet som är de viktiga.

Jag vet att du inte skrev till mig, men ville ändå skriva en rad till dig eftersom jag vet hur det är att förlora ett barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in