2022-08-08, 05:43
Som en medmänniska till en annan.
🧡
Citera
2022-08-08, 11:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trött. Haft barnen på be besök i några dar. Det tar din tribut. Jag sover mer och mer. Orkar inte så mycket. Inget alls faktiskt.
C'est la vie...
Fick reda på din situation alldeles nyss. Tyckte att det har varit lite tomt i vissa krimtrådar...
Blev alldeles tagen av beskedet. Beklagar innerligt att du åkte på den där eländiga cancern.

Du kommer att bli saknad.
Citera
2022-08-08, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fick reda på din situation alldeles nyss. Tyckte att det har varit lite tomt i vissa krimtrådar...
Blev alldeles tagen av beskedet. Beklagar innerligt att du åkte på den där eländiga cancern.

Tack Blomman🥰
Citera
2022-08-08, 13:01
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. Fina ord. De värmer🤗. Antar att det är svårt att få bort all smärta. Kanske var det anledningen till att vår TS Bröd valde nedsövning sista dagarna i livet. Något för mig kanske. Får fundera på det

Hej Picasso ❤
Hoppas du mår någorlunda idag och inte har alltför stor smärta.

Nedsövning kan nog vara bra om smärtan blir för svår.
Jag minns faktiskt inte om min faster fick det alternativet men jag vet att hon fick mycket morfin intravenöst sista tiden.
Hon fick också en slang med en knapp som hon kunde trycka på och fylla på extra själv när hon behövde, det gick fort på slutet.
Vi kan nog inte ens föreställa oss den smärtan ni har 😥.

På slutet fick jag inte röra min faster knappt komma nära sängen för att hon hade så ont, hon orkade inte prata och sov mest.

Hon hade en liten egenhet och det var att hon var fruktansvärt noga med sina naglar och jag kunde få en riktig utskällning om jag nån gång hade målat naglarna och det hade blivit lite avskavt då skulle jag genast göra om eller inte ha något alls..😂

Man känner sig liten och maktlös när man inte kan påverka eller göra någonting för att hjälpa och lindra.
Men då kom jag på att jag åtminstone kunde måla hennes naglar och smörja in hennes händer när hon sov. 😊

På slutet tog kroppen inte emot näring alls då brukade jag hämta isglass och fukta hennes läppar med och så kände hon smaken av den.

Oj nu blev det här ett långt inlägg som du kanske inte orkar läsa..

Tänker på dig och jag visste faktiskt inte förrän nu vilket stort intryck du gjort på mig, du ska ju liksom finnas här på flashback 🙏❤

Må så gott du kan nu. ❤❤❤
Citera
2022-08-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Hej Picasso ❤
Hoppas du mår någorlunda idag och inte har alltför stor smärta.

Nedsövning kan nog vara bra om smärtan blir för svår.
Jag minns faktiskt inte om min faster fick det alternativet men jag vet att hon fick mycket morfin intravenöst sista tiden.
Hon fick också en slang med en knapp som hon kunde trycka på och fylla på extra själv när hon behövde, det gick fort på slutet.
Vi kan nog inte ens föreställa oss den smärtan ni har 😥.

På slutet fick jag inte röra min faster knappt komma nära sängen för att hon hade så ont, hon orkade inte prata och sov mest.

Hon hade en liten egenhet och det var att hon var fruktansvärt noga med sina naglar och jag kunde få en riktig utskällning om jag nån gång hade målat naglarna och det hade blivit lite avskavt då skulle jag genast göra om eller inte ha något alls..😂

Man känner sig liten och maktlös när man inte kan påverka eller göra någonting för att hjälpa och lindra.
Men då kom jag på att jag åtminstone kunde måla hennes naglar och smörja in hennes händer när hon sov. 😊

På slutet tog kroppen inte emot näring alls då brukade jag hämta isglass och fukta hennes läppar med och så kände hon smaken av den.

Oj nu blev det här ett långt inlägg som du kanske inte orkar läsa..

Tänker på dig och jag visste faktiskt inte förrän nu vilket stort intryck du gjort på mig, du ska ju liksom finnas här på flashback 🙏❤

Må så gott du kan nu. ❤❤❤
Ts
Ack @Gold94 för din berättelse om din faster. Ang morfin så har jag nu börjat sätta in det. Men imte tillräckligt känns det som. Nå, får snacka med smärtläkaren.
Ha det fint så länge 😊
Citera
2022-08-08, 19:17
Medlem
Hej Picasso2

Först och främst vill jag tacka dig för våra PM-kontakter och för att du uppdaterat mig vid olika tillfällen om din situation.

Det är för mig helt ofattbart att du drabbats av detta, jag hade faktiskt stora förhoppningar för att du skulle kunna bli fri från cancern, men tyvärr blev det inte som jag hoppades

Picasso2, vad du än tycker om mig som person och som skribent på forumet Flashback, så har jag alltid tyckt bra om dig och det kommer jag att göra i fortsättningen också.

Jag tänker ofta på dig.

Mvh/@JokerMannen.
Citera
2022-08-09, 23:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Ja visst är det något som saknas när man inte ser Picasso2 i krimtrådarna.
Citera
2022-08-12, 19:47
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja visst är det något som saknas när man inte ser Picasso2 i krimtrådarna.
JAA! Han/hon fattas oss! 😥
Arma människa att drabbas av ett sådant grymt öde. 🥺
All kärlek och omtanke!🥰 🤗
Citera
2022-08-13, 01:27
Medlem
Picasso2, jag har undrat varför alla dina sansade och kunniga inlägg upphört. Det gör mig ont att nyss inse varför. Kanske är det redan för sent att berätta hur mycket jag har uppskattat dina sansade inlägg i trådar.
Jag sänder omtanke till dig och dina kära, och lägger till FUCK! ❤️
Citera
2022-08-13, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Jag önskar jag hade
en sådan förmåga
att tända en hälsans
läkande låga

Då skulle den särskilt
för dig få brinna
- få allt det onda
att helt försvinna

Den skulle se till
att kurvan vänder
och att du får omsorg
av goda händer

Dag och natt
hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft
att få hälsan tillbaka

Jag tänker på dig finaste picasso2 ❤️🥰🙏

Åh, fint Doiten!
Picasso, tänker på dig, det är svårt att säga mer än så. 💕
Citera
2022-08-14, 19:18
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Sänder mina tankar till dig Picasso2. Hälsa Bröd om du skulle råka träffa på honom någon gång i oändligheten ❤️
Citera
2022-08-14, 19:35
Medlem
Hej på er!
Jorå, jag är kvar. Energin sinar dock. Tack för alla fina ord, både till Bröd och mig, som verkligen visar att kärlek finns även i det ibland hårda FB. Helt fantastastiskt. Jag läser allt men orkar inte alltid skriva.

Jag bor fortf hemma även om jag är sänglliggande. Sover en del. Slumrar. Tar en kvällswhisky när kvällen nalkas. Det ser ut som ett hysat barskåp kring sängen numera 😁. Är dessutom äntligen mer eller mindre helt smärtstlllad. Jätteskönt.

För er som inte vet redan: Jag är en "hon".😉
Ha det gott - jag läser alla era fina inlägg och återkommer med uppdateringar.
Kram på er!
Senast redigerad av Picasso2 2022-08-14 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in