Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Tack. Fina ord. De värmer🤗. Antar att det är svårt att få bort all smärta. Kanske var det anledningen till att vår TS Bröd valde nedsövning sista dagarna i livet. Något för mig kanske. Får fundera på det
Hej Picasso ❤
Hoppas du mår någorlunda idag och inte har alltför stor smärta.
Nedsövning kan nog vara bra om smärtan blir för svår.
Jag minns faktiskt inte om min faster fick det alternativet men jag vet att hon fick mycket morfin intravenöst sista tiden.
Hon fick också en slang med en knapp som hon kunde trycka på och fylla på extra själv när hon behövde, det gick fort på slutet.
Vi kan nog inte ens föreställa oss den smärtan ni har 😥.
På slutet fick jag inte röra min faster knappt komma nära sängen för att hon hade så ont, hon orkade inte prata och sov mest.
Hon hade en liten egenhet och det var att hon var fruktansvärt noga med sina naglar och jag kunde få en riktig utskällning om jag nån gång hade målat naglarna och det hade blivit lite avskavt då skulle jag genast göra om eller inte ha något alls..😂
Man känner sig liten och maktlös när man inte kan påverka eller göra någonting för att hjälpa och lindra.
Men då kom jag på att jag åtminstone kunde måla hennes naglar och smörja in hennes händer när hon sov. 😊
På slutet tog kroppen inte emot näring alls då brukade jag hämta isglass och fukta hennes läppar med och så kände hon smaken av den.
Oj nu blev det här ett långt inlägg som du kanske inte orkar läsa..
Tänker på dig och jag visste faktiskt inte förrän nu vilket stort intryck du gjort på mig, du ska ju liksom finnas här på flashback 🙏❤
Må så gott du kan nu. ❤❤❤