Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
”Häktad” och ”sitter inne”. Är nog inte riktigt aktuellt i detta fall
Vet vi att det ens är polisanmält. I så fall är det väl Betnér som gör den.
Sen ska någon förklaras som misstänkt.
Sedan ska det startas en förundersökning.
Eventuell häktningsframställan.
Eventuellt ett åtal
Det känns som 0,1% chans/risk för det

Om nu inte M har egna häkten på partikansliet.

Syftet är rimligen att deplattformera och ta bort möjligheten i provvalet som pågår nu.
Och det är redan ett faktum oavsett om påståendet är sant eller falskt.
Och det kan vara minst lika illa för honom som att bli föremål för rättsprocess.

Det blir till att söka ett vanligt jobb ganska snabbt nu.

Kanske ska utveckla detta en aning. Det finns en särskild ”grooming”-lag i Sverige.
Den gäller dock enbart BARN under 15. (Infördes 2009 så om detta skedde innan 2009. Dessutom är preskriptionen fem år så det hade kanske inte hade varit aktuellt även om det verkligen varit ett barn)
Bland alla osäkerheter så sägs det att det gäller en 17 åring. Således ej aktuellt av tre skäl.

Det enda som återstår i så fall är ”sexuellt ofredande”. Men så vitt jag vet hanterar det enbart fysiska saker + eventuellt dicpics. Inte en förfrågan om en avklädd bild. Men någon (vem somhelst) kan såklart försöka polisanmäla (som kommer att läggas ned ganska snabbt)
Citera
2021-09-11, 11:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Var nånstans finns uppgiften om att händelsen skedde för 6 år sen?
I tråden, tjejen ska vara MUF-ordförande och eftersom tjejen inte är 17 idag direkt och eftersom källorna säger att detta ligger bakåt i tiden. Det är bara skvaller än så länge dock.

Det här påminner mig om Martin Timell i badtunna med tjej i bikini för långt mer än tio år sedan. Inte för att jag försvarar hans handling, men ändå, preskriptionstiden ska respekteras.
I det här fallet tycks det handla om ragg o dickpics så det är ännu mindre intressant för någon polis eller rättsinstans att titta på eller ens andas på.

#MeToo har verkligen gjort att skitsnackare fått vatten på kvarn...
Citera
2021-09-11, 11:24
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoarder
Nej, han är iranier från Iran. Hans föräldrar slogs för Folkets Mujaheddin. Och valde bort sitt barn för sakens skull (en jävla bra sak, dom ville att Iran skulle vara en civilicerad och sekulär stat).

Saken är den, att den hembrände fick enormt mycket respons när han samlade in pengar till ett våldtäktsoffer i Malmö för en tid sen. Mycket bra initiativ, men varför samlade han bara in pengar till ETT av brottsoffren? Det etniskt svenska som blev överfallen i sin lägenhet. Kan en rumänsk prostituerad, i HB:s värld, inte vara ett brottsoffer trots att hon hållits i ett källarförråd och torterats i mer än ett dygn? Jag tycker att det tyder på en taskig kvinnosyn, som befästs om det är så att han har givit unga tjejer med ambitioner inom politiken oönskad uppmärksamhet.
Hur mycket pengar samlade du och dina vänstervänner in till rumänskan då?
Citera
2021-09-11, 11:26
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I tråden, tjejen ska vara MUF-ordförande och eftersom tjejen inte är 17 idag direkt och eftersom källorna säger att detta ligger bakåt i tiden. Det är bara skvaller än så länge dock.

Det här påminner mig om Martin Timell i badtunna med tjej i bikini för långt mer än tio år sedan. Inte för att jag försvarar hans handling, men ändå, preskriptionstiden ska respekteras.
I det här fallet tycks det handla om ragg o dickpics så det är ännu mindre intressant för någon polis eller rättsinstans att titta på eller ens andas på.

#MeToo har verkligen gjort att skitsnackare fått vatten på kvarn...
Det är ju inte ens klarlagt att det är HB som är den utpekade hur kan nån då veta vem flickan är och när en ev händelse ägt rum?
Citera
2021-09-11, 11:27
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Sossarna har fler mördare. Försök igen.

Ja att relativisera är alltid ett bra försvar för nu vann du nästan den debatten. Jag kontrar med att era grundares förebilder nazisterna hade mer mördare en S. Nu kan du toppa mig med att hänvisa till Stalin, bra gjort du är verkligen en slug retoriker.

Hanif Bali är inte lika mycket våldtäcksman som Soran Ismael… så det så.
Citera
2021-09-11, 11:27
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Kan inte Hanif Bali hoppa över till SD där drar man ju gränsen för anständigt beteende först vid mord. Bylund t.ex kom undan med våldtäckt nu är han fullt rehabiliterad. Ett flertal av Ms lite mer omoraliska politiker har tagit det steget även på riksnivå.

SD är nog det parti i riksdagen som är mest konsekvent med att utesluta så ditt påstående stämmer inte riktigt men jag antar att du raljerar och mycket väl förstår att varken SD eller något annat parti för den delen drar gränsen vid mord.
Citera
2021-09-11, 11:29
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Tjejen är säkert 17 och var själv den som inledde kontakten. Hoppas hon hängs ut med allt som går. Tycker synd om mannen som blir #metooad av en snorunge.

Jag vet inte vad som är sant eller falskt i denna historia, men om vi leker med tanken på att det du skriver är sant:
Oavsett om hon tog kontakten eller inte tyder det på väldigt dåligt omdöme av honom att besvara det. En politikers viktigaste redskap är ju förtroende, som ofta bygger på en uppfattning om att personen ska ha just gott omdöme. Att försätta sig i en sådan situation (om det nu är sant) gör personen till en säkerhetsrisk på alla möjliga vis. Vi bör försöka hålla någon form av moralisk lägstanivå kvar.
Citera
2021-09-11, 11:29
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
SD är nog det parti i riksdagen som är mest konsekvent med att utesluta så ditt påstående stämmer inte riktigt men jag antar att du raljerar och mycket väl förstår att varken SD eller något annat parti för den delen drar gränsen vid mord.

Patrik Reslow
Citera
2021-09-11, 11:30
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Ja att relativisera är alltid ett bra försvar för nu vann du nästan den debatten. Jag kontrar med att era grundares förebilder nazisterna hade mer mördare en S. Nu kan du toppa mig med att hänvisa till Stalin, bra gjort du är verkligen en slug retoriker.

Hanif Bali är inte lika mycket våldtäcksman som Soran Ismael… så det så.
Sköna halmgubbar. Är det vad ni lär er på Bommersvik nuförtiden? Kanske är en delförklaring till kräftgången i opinionen. Lipa mer.
Citera
2021-09-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Finns det några som helst belägg för att det skulle vara HB?
Tycker timingen är en aning suspekt. Strax innan val och allt annat som sker inom politiken. HB är väldigt populär bland bland yngre väljare och ett stort dragplåster, både för en röst på honom och partiet, bland förstagångsväljare.

Missar han provvalet nu (vilket väl är typ 100% efter denna timing) så kommer det alltså inte gå att kryssa honom ens. Han blir inte valbar nästa år således.
Detta är en intern M kupp. Oavsett om det är sant eller inte så är det genialt. En sån här kupp fungerar i princip bara mot HB som är hatat internt med har många fans externt.
Citera
2021-09-11, 11:31
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Var nånstans finns uppgiften om att händelsen skedde för 6 år sen?

Tråden kryllar med dessa årtal, 6 eller 7 år. Någon påstod också att det som ev. hänt hände 13. dec. 2020, altså för knappt ett år sedan. Lucia, en traditionell festdag bland ungmoderater...

Om HB är skyldig vet vi inte, men naturligtvis följs tråden på partikansliet, och om man "undersöker" någon annan skulla man naturligtvis varit kvickare med att ge klarhet i att det inte är HB som är målet, inte ens hos moderaterna är han så illa omtyckt att man skulle våga låta honom löpa gatlopp här, vetandes att det är någon annan man har i sökljuset !

LLs koppling till Expressen är svag, näppe grund för den tidningen att skruva ned för blosset, och hon har väl ingen koppling alls till AB, och de verkar bara hålla historien knappt ljummen.

Vad som än hänt, och hur/varför är egentligen irrelevant för HBs framtid - han är under alla omständigheter både rökt och gravad bortom all räddning.
Citera
2021-09-11, 11:33
Medlem
OweGbgs avatar
Detta fenomen inom Moderaterna var ju redan aktuellt 2017.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/2...om-moderaterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in