2021-09-15, 13:05
Medlem
shevitas avatar
Vanligtvis brukar Bali ha rätt åsikter. Men här känns det dessvärre som att han faktiskt är skyldig :/

Att ha kontakt med muf medlemmar som högt uppsatt M politiker är väl ok och ibland i linje med rollen, när diskussionen handlar om politik.

Men när flickan skiftade från snack om politik till "läxhjälp" borde han direkt stannat där. Vad har en högt uppsatt politiker för roll i detta att ge enskilda okända tjejer "läxhjälp" liksom? Är det inte lite skumt? Hade ni gjort det? Inte jag iaf.

Jag hade direkt ställt mig 2 frågor.
1. Är det verkligen nåt som ligger i min domän att syssla med detta, även om jag vill vara snäll och hjälpa vissa yngre förmågor? Hur kan det påverka mig?
2. Hur kommer det se ut om jag gör detta på löpande band, speciellt politiskt sett just i dessa tider och inför kommande val med alla möjliga smutskastningskampanjer som sker.

Det jag försöker säga är att Hanif, som för övrigt kan bedöma läget, gjort ett medvetet val att träffa flickan separat trots dessa saker ovan.
Jag tror att han kanske tog sig vatten över huvudet och trodde han hade makt att göra lite som han vill.

Självklart fanns hans tankar i bakgrunden kring flickan på ett sätt som är mer än "läxhjälp". Vem gör sånt egentligen om denne inte gör det för ett specifikt ändamål?

Säger inte att han inte fallit offer för en konspiration, men tror mer det handlar om att han känner sig dum att han låtit sig bli lurad in i en fälla, oavsett vad som verkligen hänt bakom stängda dörrar.
Därför skriver han som han gör. Att han är utsatt för en sån konspiration. Jo, det har han säkert blivit, men han gjorde det. Han gick in i fällan och gjorde det medvetet, vilket visar på att han hade ett syfte med det.

Han verkar faktiskt skyldig och det är det sista M och det konservativa blocket behöver nu innan valet!

Korkade jävla sandapa. Du kan ta en babbe ur MÖ men du kan inte ta MÖ ur babben. Tyvärr är det så. Han fick för mycket luft och trodde han var untouchable!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Inte om det är grundlösa anklagelser.

Jo absolut. Han är chanslös
Citera
Avstängd
Varför höll han tyst så länge?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
OK, inom ett par minuter så vändes alltså allt som jag precis skrivit helt upp och ner.
Efter att ha läst igenom HB's inlägg så låter det tamigfan som att de två små halmstrån jag beskrev ovan visade sig vara ett kombinerat hölass.

Otroligt nog så låter HB's version som den troligaste. Tror knappast att han hade vågat avfärda anklagelserna på det där sättet om han faktiskt betett sig olämpligt. Då finns ju risken att tjejen drar fram printscreens. Får känslan av att han så säkert och tydligt kan avfärda anklagelserna eftersom han helt enkelt vet att det inte existerar några chattloggar som kan läggas fram som bevis.

Rätt ska vara rätt. Ska se om jag kan hitta den där iranie-SSU'arens Twitter-inlägg på någon sajt som speglar Twitter eller på någon Wayback-machine. Den lilla sossen som försökt konspirera bort en politisk motståndare måste ställas till svars. Någon som minns hans användarnamn?

https://twitter.com/ArioEbrahimpur
Citera
2021-09-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Förstår inte varför det skulle vara upp till Moderaterna att anmäla.
Tjejen(och hennes föräldrar) har valt att inte göra det. Varför?

Anmäla vad? Hur vet du att det finns något?
Citera
Medlem
Det bästa HB kan göra nu är att anmäla för förtal. Då måste motparten lägga fram bevisning för sin sak. Rent juridiskt kommer bevisning i form av förfrågningar från HB om nakenbilder inte per automatik fria dem men då är i alla fall korten på bordet. Kan inga bevis presenteras är HB:s namn tvättat oavsett fällande dom eller ej.
Citera
Medlem
chuckprinces avatar
Det mesta talar för att detta handlar om AS, är så fallet så torde Balis försvar äga stor trovärdighet. Personer i AS närhet på vänsterkanten har länge sökt frame-a Bali, och påverka AS. AS har även sökt komma nära andra "politiska kändisar" och stalkat Bali. Bali önskar polisutredning och korten på bordet, det talar starkt för att han är oskyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det finns anklagelse men inte någon anmälan.
Kommer det ingen anmälan så lär det bli jobbigt för de som ligger bakom detta.

Varför skulle det vara jobbigt?
Uppdraget är redan utfört.
Citera
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvigGryning
Blockerat henne på socialmedicin.
Men kan ändå se att hon gillat inlägg.

Visste inte vem hon var, men har ändå varit transparent privat...

Hade det här varit Ali från Rosengård så hade tråden sett rätt annorlunda ut.
Öh, du tror inte att Hanifs vänner kan ha påtalat detta? Eller att han har kollat via ett annat konto? Om det här hände min polare och jag såg att den som kom med anklagelserna likeade sånt här hade jag dokumenterat och sagt det till min vän. Försök igen.
Citera
Medlem
Han är körd om det framkommer att han ”hjälp till med läxor”. Dvs delar av historien kan bekräftas.
Citera
2021-09-15, 13:07
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det handlar troligtvis inte ens om att få till en dom. Det handlar om att karaktärsmörda människor. Det är det här hatamän-feminismen har lett till. Har sett det förekomma bland både unga och äldre kvinnor. De målar upp sig själva som goda samtidigt som de målar upp mannen som något dåligt. Även om det skulle vara de själva som gjort fel eller betett sig illa. Vare sig det är våldtäktsman eller mansgrisar, vad man än kan klistra på. Det är helt enkelt hur kvinnor fungerar och vi har låtit det fortgå för länge tyvärr. Titta bara på meto.

Exakt så, detta är ett smutsigt drev från vänstern.
Citera
2021-09-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Så med andra ord en efterhandskonstruktion.

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in