2021-09-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Jag förstår problematiken och risken med det men det är inte lika med att det är eller sker något olämpligt.

Det är samhället som drivit det till att bli tabu.

Det finns många pappor som inte vågar duscha inför eller med sina småbarn av rädsla. Tycker du vi bara ska köpa det rakt av? Att samhällets normer ändrar detta till att vara onormalt/fult?

Man kan göra problem av allt. Men i de flesta hem är det inget problem. Vi vet var gränsen går för vår egen och barnens integritet. Det kommer vid en viss ålder när barn låser dörren till badrummet. Det finns tydliga signaler som att barnet kan själv.

Inom flera yrken garderar man sig mot galningar. En vettig kvinnoläkare gör ingen undersökning utan att en syster är närvarande. Annars kommer han statistiskt drabbas av en anmälan förr eller senare, från en störd eller hämndlysten patient.

Jag vet vilka personer i de kretsar jag rör mig i, som har störst risk eller chans att hamna i svåra situationer med det motsatta könet. Jag vet också om folk som aldrig tänker på sex när de är på arbetet. Att grisa med kollegor eller underordnade är så befängt, att det sker inte.

Att läxhjälp eller hjälp med studier ska sluta med sexskandal finns inte med på kartan i min värld. Hanif Bali och Lambertz är folk man varnar sina barn för om hur det kan gå, om man befattar sig med fula gubbar.
Citera
2021-09-16, 11:07
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Well, han blir i så fall ett brottsoffer den dagen han är friad från anklagelserna mot honom. Han är knappast ett brottsoffer innan dess. Enligt den logiken skulle alla som polisanmäls för brott betraktas som brottsoffer till rättegång. Det är såklart ingen hållbar ordning.
Har du svårt att se honom som oskyldig tills motsatsen bevisats?
Jag ser att ganska många verkar ha problem med detta.

Jag som trodde att vi levde i ett civiliserat rättssamhälle.
Citera
2021-09-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Man kan tycka vad man vill om Bali. Tycker själv han är en kuf.

Men när han får frågan "vad har du för bevis att detta inte har skett?" av journalisten från Expressen blir det ändå väldigt skevt. En sådan bevisbörda är ju omöjlig? Hur ska man bevisa att något inte skett? Bevisbördan ligger väl alltid hos den som anklagar...?

Berättigad fråga dock, eftersom han själv hävdat att han har sådana bevis och kan bevisa att det är en del av en komplott mot honom.
Citera
2021-09-16, 11:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Som sagt så har vi bara den vuxna kvinnans version av vad som hände i det fallet men folk här har redan bestämt sig för vad som skedde.

Ja, tyvärr är det svårt att få en fullständig bild av allt eftersom folk låser sina konton och raderar inlägg om vartannat, men vi kan åtminstone konstatera att anmälan lades ner samt att den var grundlös. Även om kvinnan som blev anmäld skulle ha skrivit något som kunde liknas vid "grooming", vilket jag förvisso betvivlar, var tjejen i fråga över 15 år vid tillfället och då faller den rubriceringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Idag såg man att han träffat tjejen en, två eller tre gånger. Nä, han är nog körd, vuxen man träffar skolflicka för att hjälp henne med läxan, kom igen nu😄

----------------------------------

Yes Yes Keep it simple Gubbe med Fjortis har vi sett det förr ??? ..
Behöver ju inte backa till edens Lustgård rörande de Böjelserna
Talesättet världens Äldsta yrke + Som Ediie Murphy säger " NO romance without Finance "
Vi kan backa till Geijer affären

https://sv.wikipedia.org/wiki/Geijeraff%C3%A4ren

två av de prostituerade, som under Geijeraffären var i 14-årsåldern, en miljon kronor vardera i skadestånd av den svenska staten

Man har ju gillat varandra måste vara första ansatsen ... Säger inte att det var Prostitution denna gången
..Geijer och de pågarna har inte haft ngn 5 ans gånger tabell eller debatterar den senaste forskningsrönen rörande Kriminalvården. I Fru Hopps våning

Det är ju bara att man up när tjejen kommer på bild är det igen högoddsare hon är Över medel snygg. " Sötnos "
Får ju utredningen visa vad som hänt men snacket om Konspirationer eller Matteundervisning är ju pinsamt bara.. att ens Försöker med sådan Bullshit.

Den rövarhistorian ---Matteundervisningen hamnar i samma låda som han som begick självmord genom att hugga sig själv med kniv i ryggen 14 gånger
Jag ser framför mig FU ledaren

" Dueee Hanif Har det hänt annars ?? .. Någon Gång vi här på detta kontoret har aldrig hört om ett annat fall vet du ngt annat. Förstå oss också 14 isen med Pampen har vi hört men inte att matte skulle vara en central aspekt som drivande för att det mötena sker .. Var det differential kalkyl eller vad var det ?? Vilken bok hade ni ?? " ----Det klarar han ju inte han kan väl inte matte .. "
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Men när han får frågan "vad har du för bevis att detta inte har skett?" av journalisten från Expressen blir det ändå väldigt skevt. En sådan bevisbörda är ju omöjlig? Hur ska man bevisa att något inte skett? Bevisbördan ligger väl alltid hos den som anklagar...?

Som du säger han är en kuf.

Men den frågan är inte OK att ställa, den är så vriden för att sätta nån på plats oavsett vaf personen i fråga har ställt till med eller inte.
Citera
2021-09-16, 11:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, det räcker med att läsa vad HB och psykopaten skrivit till varann.
Nu finns det tydligen flera som drabbats av denna gränslösa boprderlineperson också, så mitt tips är att lämna platsen, här finns ingenting att se och hoppas att hon får den hjälp hon behöver.

Förr låste man in såna här på psyket och det skulle inte förvåna mig om hon är där ibland och får vård.

Hon är en tonåring och deras hormoner är inte att leka med. De är inte barn men allt som sker i deras liv är världsomskakande och "ingen har varit med om det förr". Träffar du en tonåring som blivit dumpad så kommer de aldrig träffa någon mer och han/hon var unik bla bla
Citera
2021-09-16, 11:11
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Klassiskt försök att misstänkliggöra den som försöker skydda sig mot att bli oskyldigt anklagad.
Hade Moderaterna haft denna policy så hade Hanif Bali aldrig hamnat i den här situationen.

Nåväl, tyck vad fan du vill, detta är numera en inofficiell policy på allt fler företag.

Varför skulle man utsätta sig för risken att bli anklagad för något skit, bara för att någon kvinna blir sur över en missad befordran eller liknande? Risker tar man när det finns något att vinna. När det gäller kvinnor på arbetsplatsen så finns det ingen uppsida som kompenserar för risken.

I USA & många andra länder kan företag tvingas till miljonskadestånd, trots att det saknas bevis. Varför skulle man vilja ta den risken? Visst finns det vissa män som kan vara sliskiga mot kvinnor på jobbet, men även dom stoppas med dessa enkla regler. Win-win. Det finns ingen som helst företagsmässig eller politisk baksida med de regler jag beskrev. Bara fördelar.
Tänkte mer att du kan ha någon kollega som blivit full på ett julbord och tafsat på en annan kollega. Det hände på ett ställe där jag arbetade, vilket ledde till att det blev vita julbord för alla. Det är bara bra att ditt företag lyssnat på sin anställda om de kommit med bevis. Naturligtvis är det trist att det drabbar alla.
Citera
2021-09-16, 11:11
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

För det första har vi inte omvänd bevisbörda i det här landet.
För det andra räcker det med deras konversation och den skulle Hanif skulle kunna visa upp, men jag ser inga som helst skäl till att han skulle göra det.

Varför?
Läs mitt inlägg igen.
Det är upp till henne eller en åklagare att visa att Hanif skulle gjort något fel.

Vad är det för jävla grottmänniskor jag delar samhället med?
Ska vi ha det så att en kvinna kan peka ut valfri man och få hopnom kastad i fängelse utan några som helst bevis eller ens ett uttalat lagbrott?

Vad är ens anklagelsen här?
Vad är brottet?
Citera
2021-09-16, 11:12
Medlem
Troians avatar
Citat:

Han har ju själv skrivit på Facebook att han har bevis för att han inte gjort vad som påstås, så frågan är berättigad.
Citera
2021-09-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hon är en tonåring och deras hormoner är inte att leka med. De är inte barn men allt som sker i deras liv är världsomskakande och "ingen har varit med om det förr". Träffar du en tonåring som blivit dumpad så kommer de aldrig träffa någon mer och han/hon var unik bla bla

Det är värt notera och är återigen en bra lärdom. Om en väldigt ung tjej är kontaktsökande och inte verkar stå med båda fötterna på jorden så spring, speciellt om du är en man.

För förr eller senare, hur snäll och fin du än varit så blir du anklagad för att vara världens hemskaste man.

Ha noll kontakt med den typen av tjejer, för din egen skull!
Citera
2021-09-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Well, han blir i så fall ett brottsoffer den dagen han är friad från anklagelserna mot honom. Han är knappast ett brottsoffer innan dess. Enligt den logiken skulle alla som polisanmäls för brott betraktas som brottsoffer till rättegång. Det är såklart ingen hållbar ordning.
Nej, alla som polisanmäls blir inte automatiskt utsatta för förtal. I Sverige kan man dessutom, som bekant, bli utsatt för brottet förtal även om ringaktningen som spridits grundar sig på en fällande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in