2021-09-16, 11:44
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Spontant så känns det som att det finns folk här som vill sprida trådsanningar som media kommer snappa upp som fakta fast det finns inget bakom

Ja precis, det saknas helt fakta som talar emot Bali och ändå drabbas han av detta, förskräckligt. Samma drev som mot Lambertz.
Citera
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det var väl en näthatare som anmälde detta och inte tjejen själv.
Det är väl ingen nyhet att Balis åsikter sticker i ögonen på vänsterfeminister och de tar alla chanser att fälla honom och i Sverige krävs i regel inte bevis för det.

Så kan det vara så klart. Det enda som vi vet helt säkert med 100% just nu är att Hanif Bali är polisanmäld, sen får väl utredningen förhoppningsvis visa vad sanningen bakom det här är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren11
Här finns mer information om hennes bravader och falskanmälningar bla mot en oskyldig kvinna för samma påstådda brott så sent som i maj/juni.

https://www.friatider.se/therese-i-s...-av-17-aringen

[/quote]

Aha är det denna tjej så är det ju 10000000% lögn och påhittat.

Kan samtidigt vara planterat av vänstern och vänstermedia cashar in i kapitalismens och klickens anda.

Har vi hennes personnummer???
Citera
2021-09-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Ni kommer att få läsa det i medierna snart. Nästan alla psykopater som åker fast skyller på en komplott. Precis som Hanif Bali gör.
Kommer avslöjandet i Kamratposten eller Lyckoslanten så man vet var man ska kolla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Så kan det vara så klart. Det enda som vi vet helt säkert med 100% just nu är att Hanif Bali är polisanmäld, sen får väl utredningen förhoppningsvis visa vad sanningen bakom det här är.

Nej vi vet 100% lögn, inget annat.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Blir väldigt förvirrad här. Personen som jag tror är den som anmält hanif är snart 20 år och kontakten som anmälts är när personen var 15-17 år som jag förstått det? Så antingen är jag helt fel ute eller så är 15 åringen eller 17 åringen = snart 20 åringen
Citera
2021-09-16, 11:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Men inte anmäld av tjejen utan av en näthatare. Ge mig dina personuppgifter så kan jag polisanmäla dig också och sedan säga "ingen rök utan eld".
Citera
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nej jag vet, men jag ska ge dig en chans att förklara dig.

Du menar att "ingen rök utan eld" inte gäller när det är politiker?
Hur menar du egentligen? förklara gärna, för hittills har du kört med dubbla måttstockar, dvs en princip när det gäller Balis anklagelse och en motsatt princip när det gäller tjejens anklagelse.
Det var ju faktiskt du som tyckte vi kunde föra in ”ingen rök utan eld” istället för att svara på en enkel fråga och jag gjorde lite narr av dig bara. Du kanske blandade ihop mig med någon annan iofs. Min fråga var alltså: Varför tror du att hon har en historia av att okynnesanmäla folk?
Citera
Medlem
Apropå det Therese de Waern ("Verdun") uttalar sig om i Fria Tider så är det detta utbyte som avses:

https://twitter.com/notchillabror/st...693087232?s=20

Har svårt att se hur 17-åringen skulle vara den instabila personen i det utbytet... Varför sitter en 40+ kvinna och ber en gymnasietjej "visa springan"?
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Angående polisanmälan så har den lämnats in anonymt, baserat på tidningsartikel. I så fall har anmälan varken lämnats in av tjejen eller hennes kompis som gjorde den där tramsanmälan mot Therese Verdun.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...idningsartikel
Citat:
Tipset till polisen var anonymt och baseras på uppgifter i en tidningsartikel, säger chefsåklagare Maria Sterup.

Det motsäger ju starkt uppgifterna som framfördes på skräpsajten aktuellt fokus
https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/
Citat:
Enligt uppgifter till Aktuellt Fokus innehåller polisanmälan mot Hanif Bali nya bevis och berättelser som tidigare inte kommit fram i medierna eller till Moderaternas partistyrelse.
Skulle inte bli direkt förvånad om det var "journalisten" bakom den här sajten som själv polisanmälde anonymt, för att kunna vara först att berätta om polisanmälan.
Citera
2021-09-16, 11:47
Medlem
Citat:
Vad menar du att jag hittar på? Att det finns ett brott som heter Utnyttjande av barn för sexuell posering?

Med andra ord är den här artikeln på wikipedia osann?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Utnytt...xuell_posering

Eller har jag hittat på att Hanif Bali har polisanmält för detta brott?

Med andra ord, är den här artikeln på friatider osann?

https://www.friatider.se/hanif-bali-polisanmald

Och angående att JAG, användaren zBr9 på flashback, skulle behöva ha några belägg för den här polisanmälan som någon annan person än jag lagt in mot Hanif Bali, så tror jag att du har grovt missförstått hur lagen fungerar. Men kortfattat är det inte flashbackanvändare som måste styrka de uppgifter som förs fram i en polisanmälan, utan det hamnar oftast på en åklagare som får hjälp av en polisutredning. Hoppas det hjälper!
Enligt expressens artikel:
” Polisanmälan bygger på det här anonyma tipset som enbart består av en tidningsartikel som är inskickad till polismyndigheten. Utifrån tidningsartikeln har vi då rubricerat det här påstådda brottet som försök till utnyttjande av barn för sexuell posering, säger Maria Sterup.”
Citera
2021-09-16, 11:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Har vi namn, personnummer och adress på tjejen?
Ja. Men det känns fult att utelämna en icke myndig person som fastnat i en SSU-ares försåtliga nät. SSU-juriststudenten, manlig, är den större boven, han har utnyttjat henne långt värre. Tycker inte bruttan behöver lämnas ut.
Citat:
100% planterat alternativt påhittat.
Det är en honungsfälla, ja. Inte helt påhittat, men starkt troligt förstärkt och uppförstorat.
Citat:
Har hon sociala medier?
Ja, hon hade massor, men raderade. Så de är inte bara låsta utan slängda, kasserade, bortbrända.
Citat:
Genom vänner, familj och annat kan man antingen spåra vänsterkopplingar (allt vänster om liberalerna kan klassas som inhemska terrorister), eller till psykisk ohälsa / annan kriminalitet.
Det vet jag inget om. I tråden talas det ibland om psykisk skörhet, men inget jag känner till.

Hon har dock polisanmält andra högertwittrare förut.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-09-16 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in