Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 16:24
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om en 17 åring ger sig in i en vuxendebatt på ett vuxenforum så får den kanske räkna med att bli betraktad som vuxen.

Hon är fortfarande ett barn. Att vissa vuxna är gränslösa och har dåligt omdöme är inte hennes fel.
Citera
2021-09-16, 16:25
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Hon är fortfarande ett barn. Att vissa vuxna är gränslösa och har dåligt omdöme är inte hennes fel.

Var det uppenbart för alla inblandade när posterna skrevs att hon var ett barn?
Citera
2021-09-16, 16:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Om en 17 åring ger sig in i en vuxendebatt på ett vuxenforum så får den kanske räkna med att bli betraktad som vuxen.

Fast det konsekvenstänket kanske saknas just därför att de inte är vuxna.
Citera
2021-09-16, 16:28
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Var det uppenbart för alla inblandade när posterna skrevs att hon var ett barn?

Jag vet faktiskt inte. Men just den konversationen används ju för att svartmåla henne så då tycker jag att man bör vara medveten om att hon är och var ett barn när den ägde rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Spännande blir det för oss som faktiskt inte vet vad som är sanning ännu.

Om nu Hanif skulle vara skyldig till ungefär det som han anklagas för så spelar han ett högt spel genom att inte bara syna utan gå all in.

Alternativt så är han mer eller mindre utsatt för en "komplott".

Upplösningen blir iaf inte tråkig.
Om han skulle vara skyldig (till omdömeslöshet, oavsett huruvida det är lagligt eller inte) är han rökt. Därför skulle han inte ha något att förlora på att gå all in. Med det sagt hoppas jag att han är oskyldig, eftersom vänsterns sorg i så fall vore min glädje.

Men jag undrar vad det är som Jens Ganman sitter på (https://www.facebook.com/jens.ganman...58578188563251) och om det talar till Balis för- eller nackdel.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Är det flera som anklagar Bali? Har inte sett mer än en mening om detta i AB.

stor skillnad om flera har trätt fram
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Påståendet om flera tjejer kommer från två källor:

1. SVT:s hemsida.

2. Diverse HB-hatare på Twitter.

Om SVT fått sina uppgifter från HB-hatarna eller tvärtom kan jag inte bedöma.

Det är lite det som man sitter och väntar på.

Kommer det att träda fram fler tjejer? Eller var detta allt?
Citera
2021-09-16, 16:29
Medlem
guderis avatar
Citat:
Fast det konsekvenstänket kanske saknas just därför att de inte är vuxna.

Men det är ju inte jag som vuxen som måste sitta att ta reda på om diverse konton jag debbaterar med är 17 eller 18 år direkt, det är ju många gånger inte ens möjligt att ta reda på.
Citera
2021-09-16, 16:30
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Men det är ju inte jag som vuxen som måste sitta att ta reda på om diverse konton jag debaterar med är 17 eller 18 år direkt.

Då kanske det är bättre att inte be någon som ser ung ut på bilder att visa sitt kön. Men jag är inget twitter troll så jag vet inte hur de resonerar.
Citera
2021-09-16, 16:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Men det är ju inte jag som vuxen som måste sitta att ta reda på om diverse konton jag debbaterar med är 17 eller 18 år direkt, det är ju många gånger inte ens möjligt att ta reda på.

Just därför borde det finnas en 18-årsgräns, som på Flashback.
Citera
2021-09-16, 16:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes

Hårklyveri kanske, men definitionen av "barn" är knappast glasklar. Det är obestridligt är att en 17-åring är omyndig, tonåring och en ungdom men var gränsen går för när någon betraktas som ett "barn" varierar.
Citera
2021-09-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Polisanmälan vet vi inte vem som gjort, men anmälan till partiet. Det får stor spridning och syftar till att skada HB (Om det är falskt).

Nej, så fungerar inte förtal… Visst om någon uppenbarligen falsk okynnesanmäler någon kollega (vilket är det närmsta i det här fallet) till chefen/företaget/partiet kan förtal bli aktuellt men i ett sånt här fall som nu är aktuellt är det helt uteslutet. Det är uppenbart försvarligt att anmäla en partikollega man anser agerar olämpligt till partiledningen varpå det inte utgör förtal.
Citera
2021-09-16, 16:32
Medlem
guderis avatar
Citat:
Just därför borde det finnas en 18-årsgräns, som på Flashback.

Ja det borde det, men det är ju inte ett 100% system heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in