Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 21:32
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon har val inte själv polisanmält? Det senaste som skrevs av åklagare var att en privatperson hade skickat in en fotokopia av Expressen som polisanmälan.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...-star-omot-ord

Citat:
Samtidigt uppger ammaråklagare Maria Sterup för Aftonbladet att flera anmälningar har inkommit i ärendet mot riksdagsledamoten.

Enligt uppgifter till SVT Nyheter ska flickan vara en av dem som har polisanmält.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Men det var en anonym som anmälde.
Vars "bevis" var en tidningsartikel... Heja.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Hon har val inte själv polisanmält? Det senaste som skrevs av åklagare var att en privatperson hade skickat in en fotokopia av Expressen som polisanmälan.
Du ligger efter i historien, flickan har också polisanmält idag enl SVT

Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:

Enligt uppgifter till SVT ska hon nu gjort en anmälan. Dock inget som bekräftats av åklagare.
Citera
2021-09-16, 21:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
J*sefin M*lmqvist. En annan jämnårig som Bali kladdat på. Hade ingen aning om att det även gällde så unga som 15, och jag är fortfarande inte övertygad om att så är fallet. Inte för att det skulle förvåna mig, utan för att det finns grupperingar som vill bli av med honom inför valrörelsen.
Var finns uppgifterna om han har "kladdat på" J*sefin M*lmqvist. Hon är förövrigt lika gammal som Bali.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Enligt SVT har även flickan gjort en polisanmälan:

Citat:
Samtidigt bekräftar chefsåklagare Maria Sterup för Aftonbladet att flera polisanmälningar ha inkommit mot riksdagsledamoten – varav en, enligt uppgifter till SVT Nyheter, ska ha gjorts av flickan.

Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
ok, tack. Det var bra, så att det blir utrett ordentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Vill du wayback länka vore det guld.

Inte bra, men jag kan inte sociala medier. Är väll att skriva direkt till honom hon inte kan, men kommentera i trådar eller? Annars är detta ej bra alls.

Som jag förstått enligt twitters egna sida så borde Hanif inte kunnat se eller svarat på hennes meddelanden om han hade blockerat hennes konto.

https://help.twitter.com/en/using-tw...cking-accounts
Citera
2021-09-16, 21:34
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:

Jo hon också nu enligt svt. Game changer eller high player? Fan vet.

Edit: sorry tia på bollen
Citera
2021-09-16, 21:35
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
J*sefin M*lmqvist. En annan jämnårig som Bali kladdat på. Hade ingen aning om att det även gällde så unga som 15, och jag är fortfarande inte övertygad om att så är fallet. Inte för att det skulle förvåna mig, utan för att det finns grupperingar som vill bli av med honom inför valrörelsen.
Du verkar känna till Moderaterna. Tillhör inte såväl Bali som Malmqvist (liksom Ida Drougge, Oliver Rosenqvist, Noria Manoshi, den nyligen avpoletterade Tegnhammar och några till) den så kallade "Wykmanfraktionen" som försöker att ta över Moderaterna om Kristersson förlorar valet 2022? Så säger Torbjörn Nilsson på Expressen, om jag inte minns fel. De tillhör väll samma gäng, Bali och Malmqvist, eller?
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-09-16 kl. 21:39.
Citera
2021-09-16, 21:35
Medlem
Jag tror på Hanif. Helt sjukt hur någon som hittar på något kan få sådan enorm medial spridning.
Citera
2021-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Antingen spelar hon högt, eller så ligger här en get begraven. Hoppas och tror verkligen på Hanif. Men blir orolig nu.

Varför skulle en ung moderattjej vilja sänka Hanif? När det gäller Hanifs försvarstal så undrar jag varför han pratade om sina fosterföräldrar som ska misshandlat honom. Det har ju ingenting med de aktuella anklagelserna mot honom att göra. Eller var det någon sorts förklaring och ursäkt till hans gränslösa beteende? Någon konspiration mot honom, som han påstår, kan jag inte heller se. Såvitt det inte kommer från hans eget parti.

Läxhjälpen har jag svårt att tro på med tanke på tjejens ålder och att hon inte verkar ha haft svårt att hänga med i skolan. Sedan tror jag inte att Hanif har engagerat för att ge läxhjälp till behövande, rent generellt.

Sedan undrar också varför Hanif valde att vänta med med sitt försvarstal ända tills han blev illa tvungen, i stället för att genast twittra om att han är den som påstås ha ägnat åt sig olämpligt beteende och ge sin egen version om det. I synnerhet när han påstår att hans familj lidit av dessa misstankar länge.

Så, till skillnad mot dig så tror inte på Hanif.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in